MuscleMeat

Zijn flyes nu voor MASSA of juist niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Las namelijk in muscle & fitness dat dit voornamelijk een gewrichtsoef. is???
weet iemand hier meer over
 
Wat mij betreft is dit een hele goede massabouwer en daarbovenop krijg je er goed gevormde borstspieren van.
De rek is ook lekker. Deze oefening zit haast altijd in m'n schema. Decline, incline, ... Voordeel is dat je wat kan experimenteren met de stand van je pols, de bewegingsuitslag enz. tot je een lekker gevoel krijgt.
 
Originally posted by Bodyman
Las namelijk in muscle & fitness dat dit voornamelijk een gewrichtsoef. is???
weet iemand hier meer over
Ligt eraan,IK gebruik flyes alleen om mijn deltoiden/triceps uit te putten zodat mijn borst er stevig tegenaan kan.
 
Hmm raar, jij put je triceps uit met flyes? Ok, Triceps zal wel stabiliseren en iets meer werk moeten doen dan biceps denk ik maar triceps put je toch niet uit met flyes. Deltoids..ok...dat voel je wel.
 
Re: Re: Zijn flyes nu voor MASSA of juist niet

Originally posted by CQ_Demolisher

Ligt eraan,IK gebruik flyes alleen om mijn deltoiden/triceps uit te putten zodat mijn borst er stevig tegenaan kan.
Triceps en deltoids uitputten met flyes?? Volgens mij gebruik je bij het trainen van de flyes echt alleen je borst.

greetz,
Ron
 
Flyes IS een massa-oefening, bedoeld om je borst maximaal uit te putten. Als je bencht of dipt, kan het zijn dat je triceps eerder opgeeft dan je borst...
 
Originally posted by Vince
Hmm raar, jij put je triceps uit met flyes? Ok, Triceps zal wel stabiliseren en iets meer werk moeten doen dan biceps denk ik maar triceps put je toch niet uit met flyes. Deltoids..ok...dat voel je wel.
Jij was sneller :P en je hebt gelijk... heb ff nagekeken en gebruikt deltoids inderdaad wel!

greetz,
Ron
 
Originally posted by Big Byron
Flyes IS een massa-oefening, bedoeld om je borst maximaal uit te putten. Als je bencht of dipt, kan het zijn dat je triceps eerder opgeeft dan je borst...

dit komt door de zwaardere gewichten die je gebruikt.

de triceps zijn echt véél sterker en houden het véél langer uit dan de pecs hoor. de pecs is een relatief kleine en zwakke spier. daarom dat powerlifters vooral hun triceps/schouders/rug trainen en slechts weinig hun borst, omdat de borst ten eerste ook niet zoveel meehelpt en niet cruciaal is in de bench.


het is normaal dat ik sneller moe ben met dippen, ik dip met mer dan 100kg, terwijl ik amper met 30kg flyes doe... now tell me which muscle is weaker ;)
 
dus flyes is een massa oefening ??? heb ik dat goed???
 
Originally posted by Bodyman
dus flyes is een massa oefening ??? heb ik dat goed???

ja isoleert de borst en bouwt er zo een beetje algehele massa op...

dus ja is een massaoefening voor de borst..
 
Originally posted by Spike


dit komt door de zwaardere gewichten die je gebruikt.

de triceps zijn echt véél sterker en houden het véél langer uit dan de pecs hoor. de pecs is een relatief kleine en zwakke spier. daarom dat powerlifters vooral hun triceps/schouders/rug trainen en slechts weinig hun borst, omdat de borst ten eerste ook niet zoveel meehelpt en niet cruciaal is in de bench.


het is normaal dat ik sneller moe ben met dippen, ik dip met mer dan 100kg, terwijl ik amper met 30kg flyes doe... now tell me which muscle is weaker ;)

ja maar ik denk toch echt dat bij flyes de armen de zwakste schakel zijn. probeer maar eens de pec-deck flye, kan je veel zwaarder pakken.
 
Originally posted by f*cking ecto


ja maar ik denk toch echt dat bij flyes de armen de zwakste schakel zijn. probeer maar eens de pec-deck flye, kan je veel zwaarder pakken.

armen? voor zover ik weet helpen je biceps mee, en de reden waarom je eventueel meer kan pakken met de peck-deck is omdat het simpelweg een machine is.

ik kan gemakkelijk 390kg leg pressen, maar dat kan ik niet gewoon squatten.

machines en vrije gewichten kan je niet vergelijken en zodus niet als argument gebruiken ;)
 
maar je houdt je armen bijna gestrekt met flyes, kan je nooit een zwaar gewicht gebruiken... snappie? :p
 
euhm, nu volg ik zeker niet meer... ja je houdt je armen bijna gestrekt met flyes, niet met peck-deck of zo? snap niet wat je hiermee wil zeggen
 
flyes (isolatie) zou je dan eerder met kickbacks(isolatie) voor de triceps moeten vergelijken dan met dips (samengestelde oefening)

Snap je wat ik bedoel?
 
Originally posted by Spike
euhm, nu volg ik zeker niet meer... ja je houdt je armen bijna gestrekt met flyes, niet met peck-deck of zo? snap niet wat je hiermee wil zeggen

Hang er van af welke pec-deck machine :D (met gestrekte armen, of die waarbij je je armen 90 graden houdt)
 
kickbacks!!! aarg...

wel, technisch gezien is flyes ook geen isolatie oefening, want je anterior delts pikken ook heel wat mee. en dips kan je zo uitvoeren dat het ook voornamelijk delts en triceps is... dus zo heb je een betere vergelijking. :)
 
Originally posted by Spike
euhm, nu volg ik zeker niet meer... ja je houdt je armen bijna gestrekt met flyes, niet met peck-deck of zo? snap niet wat je hiermee wil zeggen

borstspieren zijn sterker dan biceps. Welke spier zou meer gewicht kunnen hebben? met Pec deck waarbij jeje armen 90 graden houdt kan je meer gewciht pakken dan de variant met gestrekte armen.
 
Originally posted by f*cking ecto


borstspieren zijn sterker dan biceps. Welke spier zou meer gewicht kunnen hebben? met Pec deck waarbij jeje armen 90 graden houdt kan je meer gewciht pakken dan de variant met gestrekte armen.
idem met flyes hoor :D hoef je geen vergelijking met de peck-deck voor te maken hoor... heeft ook te maken met hefboom en zwaartepunt, :D


20 kg opheffen van op een stok van 1m zal gemakkelijker zijn dan van op een stok van 2 meter... :D
 
Back
Naar boven