MuscleMeat

Zijn multivitamine bruistabletten volledig werkzaam of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marcus99

Cool Novice
Lid geworden
17 mrt 2014
Berichten
186
Waardering
5
Lengte
1m89
Massa
90kg
Als je een multivitamine zoals Supradyn als bruistablet neemt, zijn alle vitamines en mineralen daarin dan volledig werkzaam of niet?

Wat ik mij vooral afvraag.. op het moment dat zo'n bruistablet oplost in water.. zijn er bepaalde vitamines (en mineralen) die vernietigd kunnen worden door het bruisproces dat plaatsvindt?

Is daar overigens enig wetenschappelijk bewijs over?

Buiten Supradyn, welke andere goeie multi bruistabletten kunnen jullie eventueel aanraden.. neem liever bruistabletten dan weer een extra pil.
 
Stel jezelf eerst eens de vraag waarom je een multivitamine nodig hebt, en waarom je niet gewoon alle vitamines en mineralen uit voeding kan halen dmv een gevarieerd eetpatroon.

Synthetische vitamines en mineralen zijn niet zo goed voor je als je misschien denkt, en zo veel vit/min heb je ook weer niet nodig.
 
Die Sypradyn/Davitamon rommel zit toch amper wat in? Je kan beter een goede multi bij een goede drogist scoren. Solgar bijvoorbeeld.
 
Die Sypradyn/Davitamon rommel zit toch amper wat in? Je kan beter een goede multi bij een goede drogist scoren. Solgar bijvoorbeeld.

Samenstelling supradyn.. is dit zo slecht?

Samenstelling:
12 vitamines Per bruistablet % ADH*
Vitamine A 400μg 50%
Vitamine B1 2.1mg 191%
Vitamine B2 2.4mg 171%
Vitamine B3 18mg 113%
Vitamine B5 6mg 100%
Vitamine B6 3mg 214%
Vitamine B8 (H) 75μg 150%
Vitamine B9 (M) 300pg 150%
Vitamine B12 1.5pg 60%
Vitamine C 90mg 113%
Vitamine D3 5μg 100%
Vitamine E 15mg 125%
10 mineralen en sporenelementen
Calcium 160mg 20%
Chroom 50μg 125%
Koper 1mg 100%
Ijzer 5.6mg 40%
Jodium 60μg 40%
Magnesium 120mg 32%
Mangaan 1.4mg 70%
Molybdeen 60μg 120%
Selenium 28μg 51%
Zink 6mg 60%
Ginseng -
extract 0.375mg

50mg ginsenoside Rg1 overeenkomend met
gestandaardiseerd ginseng extract*ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Stel jezelf eerst eens de vraag waarom je een multivitamine nodig hebt, en waarom je niet gewoon alle vitamines en mineralen uit voeding kan halen dmv een gevarieerd eetpatroon.

Probleem is bvb zink dat maar beperkt aanwezig is in kip.. alle dagen hamburgers eten lijkt mij ook geen goed idee dus waar haal je het dan voldoende uit?

als je bvb veel magere melk drinkt zit daar ook niet veel zink in vermoed ik
 
Je kunt ook gehakt eten ipv kip, lekkerder (imo) en voedzamer. En betaalbaar, en regelmatig in de aanbieding. Eet zelf elke dag ca 250g gehakt.

Of je neemt een zink supplement met een kleine dosis, ipv meteen een multi te nemen. Die supplementen moeten tekorten aanvullen, niet je voeding vervangen he. Als jij een zink tekort hebt dan neem je extra zink, niet meteen ALLE vitamines en mineralen :o
 
Haal t gewoon uit je voeding
 
Je kunt ook gehakt eten ipv kip, lekkerder (imo) en voedzamer. En betaalbaar, en regelmatig in de aanbieding. Eet zelf elke dag ca 250g gehakt.

Of je neemt een zink supplement met een kleine dosis, ipv meteen een multi te nemen. Die supplementen moeten tekorten aanvullen, niet je voeding vervangen he. Als jij een zink tekort hebt dan neem je extra zink, niet meteen ALLE vitamines en mineralen :o

Welk gehakt vraag ik dan best?

Ik ga meestal shoppen in Delhaize (Belgie) maar weet niet welke gehakt cht mager is. Als je rundergehakt neemt, is dat dan steeds het magerste en varken steeds vetter?

Overigens geloof ik dat 100gr gehakt nog altijd maar 3mg ofzo zink geeft dus dan zit je nog altijd niet aan 10-15mg (of meer) per dag.
 
In delhaize moet je de gemalen biefstuk nemen ipv gehakte biefstuk als je minste vet wilt
 
Welk gehakt vraag ik dan best? Ik ga meestal shoppen in Delhaize (Belgie) maar weet niet welke gehakt cht mager is. Als je rundergehakt neemt, is dat dan steeds het magerste en varken steeds vetter? Overigens geloof ik dat 100gr gehakt nog altijd maar 3mg ofzo zink geeft dus dan zit je nog altijd niet aan 10-15mg (of meer) per dag.

Er zit ook zink in andere voeding: eieren, melk, kaas, trace amounts in andere dingen

Ik eet rundergehakt, geen half om half. Of je mager of gewoon wilt hangt af van hoeveel vet je wilt eten en hoeveel kcal je te besteden hebt.
 
michieln zei:
Synthetische vitamines en mineralen zijn niet zo goed voor je als je misschien denkt, en zo veel vit/min heb je ook weer niet nodig.
Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe iemand over synthetische vitamines en mineralen denkt :) Waarom zouden deze minder goed zijn dan natuurlijke vitamines, en bestaan er ook synthetische mineralen?
 
Back
Naar boven