Fitness Seller

Zijn plofkippen ongezond(er) vergeleken met normale (kleinere) kippen?

Bezoekers in dit topic

Captain Tsubasa

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
295
Waardering
7
Lengte
1m81
Beste Dbb,

wij als bodybuilders eten veel kip, dat is een feit maar bij de Turkse en Marokkaanse slagers (soms ook wel eens bij de Albert Heijn en andere supermarkten) verkopen ze blijkbaar wellicht altijd plofkippen als ik de onderstaande video zo bekijk maar ik ben er nog steeds niet aan uit of deze plofkippen:

1) ongezond(er) zijn voor mensenconsumptie vergeleken met normale (kleinere) kippen?

2) of deze plofkippen nu wel of geen hormonen, antibiotica etc... toegediend krijgen zodat ze snel groter worden voor verkoop? In de video geeft de kippenboer wel duidelijk toe dat het gaat om plofkippen maar nergens horen we of ze allerlei bullshit toegediend krijgen, weet iemand een antwoord hierop? Wat is het nu in werkelijkheid?

en 3) plofkippen zijn dus in feite "obese" kippen, dat kan toch niet meer gezond zijn? Of ben ik verkeerd?

Graag jullie meningen hierover want vind dit toch een belangrijk onderwerp...

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/10-10-2013
 
Plofkippen zijn doorgefokt op snel groeien, dus denk niet dat ze groeihormonen krijgen.
Ik weet wel dat plofkippen veel antibiotica krijgen omdat ze door de snelle groei vaak kreupel zijn en slechte leefomstandigheden hebben. Deze antibiotica word alleen niet/nauwelijks teruggevonden in het vlees van de kippen. Het vlees word namelijk regelmatig gecontroleer ;)
 
Plofkippen zijn doorgefokt op snel groeien, dus denk niet dat ze groeihormonen krijgen.
Ik weet wel dat plofkippen veel antibiotica krijgen omdat ze door de snelle groei vaak kreupel zijn en slechte leefomstandigheden hebben. Deze antibiotica word alleen niet/nauwelijks teruggevonden in het vlees van de kippen. Het vlees word namelijk regelmatig gecontroleer ;)

Met controles is heel vaak iets mis hoor :) en dan bedoel ik ook heel vaak: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364184

Hormonen/bacteriën en antibiotica in je voedsel, het is een lastige, ben van mening dat het zeker niet goed voor je is en dat het wel in je voedsel zit. maar leef je voor de rest gezond en sport je veel kan je dit makkelijk hebben.

als je nu rookt, alleen bewerkt voedsel eet en niet sport dan word het allemaal een ander verhaal volgens mij
 
Misschien moet je eerst eens opzoeken wat een plofkip is...
 
Met controles is heel vaak iets mis hoor :) en dan bedoel ik ook heel vaak: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364184

Hormonen/bacteriën en antibiotica in je voedsel, het is een lastige, ben van mening dat het zeker niet goed voor je is en dat het wel in je voedsel zit. maar leef je voor de rest gezond en sport je veel kan je dit makkelijk hebben.

als je nu rookt, alleen bewerkt voedsel eet en niet sport dan word het allemaal een ander verhaal volgens mij
Grootste gevaar van antibiotica, is dat het ervoor kan zorgen dat virussen kunnen muteren. Wordt dus pas vervelend als jij met een longontsteking oid in het ziekenhuis ligt, en de antibiotica niet aanslaat. En dat kan altijd, wat je levensstijl ook is. Je weerstand zal dan nog een grotere rol spelen.

Denk dat je je beter kunt afvragen wat die pussige infecties voor invloed hebben op je vlees, aangezien menig plofkip die heeft
 
Grootste gevaar van antibiotica, is dat het ervoor kan zorgen dat virussen kunnen muteren. Wordt dus pas vervelend als jij met een longontsteking oid in het ziekenhuis ligt, en de antibiotica niet aanslaat. En dat kan altijd, wat je levensstijl ook is. Je weerstand zal dan nog een grotere rol spelen.

Denk dat je je beter kunt afvragen wat die pussige infecties voor invloed hebben op je vlees, aangezien menig plofkip die heeft

En als je nou geen longontsteking krijgt?
 
Ik vroeg me ook af, bij onze marokkaanse slager kost kipfilet 4 euro de kilo, had nog nooit van bovenstaande gehoord, zou dit volgens jullie aan deze prijs betrouwbaar zijn?
 
zal vast wel prima zijn je kan zoiezo aan het vlees zien wat er grote deels mis mee is en wat je niet zal zien qua bacteriën zou bij lekker warm koken ook wel doodgaan voor de grootse helft dan blijft alleen antibiotica over, het is inderdaad niet zo prettig maar dat dit een significant effect zal hebben op je gezondheid, ik ebtwijfel het. tenzij je kilo per dag gaat eten maar niemand is zo'n sukkel hoop ik.
 
Het ziet en smaakt prima, vond het een belachelijk lage prijs enet zoals kalfslever daar ook 3x zo goedkoop is als zrgens anders, een kilo is wat veel maar een half kilotje krijg ik wel op....
 
Back
Naar boven