XXL Nutrition

zijn presses voor ronde schouders niet echt van belang? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Merk wel dat behind the neck press bijvoorbeeld meer op de zijkant van je schouders werkt dan MP of front shoulder press. Komt omdat je met BTN een wijdere grip hebt en je ellebogen meer uit elkaar. Ik probeer me nu ook meer te richten op de side delts. Ik eindig met presses nu, en probeer met dumbbell press bijvoorbeeld mijn ellebogen ook wat meer uit elkaar te houden.

Komt omdat in de geroteerde positie van de bovenarmen de zijkant schouder de armen naar achter moet trekken zodat je de stang in je nek kan laten zakken. Alleen is dit naar achter trekken een horizontale beweging terwijl er een vertikale gewichtsverlaatsing is. Dat je ze meer voelt wil dus nog niet zeggen dat je ze effectief meer traint
 
Volgens mij kun je met isolatieoefeningen niet echt massa aanzetten. Of je moet de spuit er in zetten dan maakt het niet uit wat je doet en groei je zoiezo wel.
 
Natuurlijk kan je met "isolatiewerk" prima massa aanzetten. Als je maar genoeg gewicht gebruik en in dezefde rep range blijft zitten als je met met compound gerichte oefeningen zou doen.
 
Volgens mij kun je met isolatieoefeningen niet echt massa aanzetten. Of je moet de spuit er in zetten dan maakt het niet uit wat je doet en groei je zoiezo wel.

Lokale groei door spuiten geloof ik niet in, de AAS werkt systematisch en nooit lokaal. AAS zit aan de ester, komt geleidelijk los en verspreid via bloedbaan en hecht aan receptoren, overal in het lichaam en niet rondom de inject.
 
Nee dat is jou punt dat je nu herhaald en waar ik het niet mee eens ben.

idd mijn punt, en tevens het punt dat de schrijver van de post probeerde te maken die jij even niet kon volgen. vandaar mijn 2e opmerking.
spijtig dat je het er niet mee eens bent want het is absoluut zo als het in elkaar zit, maar dat is your loss.
 
Laatst bewerkt:
Lokale groei door spuiten geloof ik niet in, de AAS werkt systematisch en nooit lokaal. AAS zit aan de ester, komt geleidelijk los en verspreid via bloedbaan en hecht aan receptoren, overal in het lichaam en niet rondom de inject.
Tenzij IGF-1. Maar met normale AAS zal dat inderdaad niet het geval zijn. De mythe is ontstaan doordat BB'ers die spuiten in hun schouders zetten ze "sneller" zagen groeien dan normaal, maar da's niet zo gek aangezien de meeste androgeenreceptoren per eenheid oppervlakte in je schouders zitten. Die zullen dus altijd iets sneller groeien dan de rest van de spieren.
 
Tenzij IGF-1. Maar met normale AAS zal dat inderdaad niet het geval zijn. De mythe is ontstaan doordat BB'ers die spuiten in hun schouders zetten ze "sneller" zagen groeien dan normaal, maar da's niet zo gek aangezien de meeste androgeenreceptoren per eenheid oppervlakte in je schouders zitten. Die zullen dus altijd iets sneller groeien dan de rest van de spieren.

IGF-des dan IGF-Lr3 heeft een zo lange halfwaarde tijd dat het het niet meer lokaal werkt. Ik heb igf-des rondom een blessure gezet voor een tijd.
 
Back
Naar boven