MuscleMeat

Zijn we in 2309 voor Christus op de maan geweest? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mocht het blijken te kloppen, dat er eerder mensen op de maan geweest zijn dan we ooit dachten dan zal dit ons beeld over onze voorvaderen totaal veranderen. Dan kunnen we concluderen dat er waarschijnlijk mensen en culturen op de aarde geweest zijn met veel betere technologieen dan wij nu hebben. En dat is toch hoogstens interessant te noemen, maar ja voor een simpele ziel als jij niet natuurlijk. Iemand met een k*tbaantje een k*tsociaal leven die zich voordoet als iemand anders dan in real life is dat moeilijk te bevatten.

Zo zijn er nog wel meer vreemde zaken waarop men nog steeds geen antwoord heeft. Zoals de gedetailleerde kaarten van Piri Reis. En zo zijn er nog tig aan dingen die je op zijn minst vreemd kunt noemen.

Het kan ook zo wezen dat we van mars komen natuurlijk, want ooit moeten we ook weer van de aarde en op zoek naar een nieuwe planeet lijkt mij.
 
Als men denkt in dit gehele heelal, welke ontiegelijk groot is en waarbij de aarde niets meer is dan een stukje stof, de enige te zijn, dan moet men zichzelf echt eens goed na laten kijken.

Ik geloof best dat zoiets mogelijk is, ook voor christus (of hoe die flapdrol ook moge heten)
 
Het kan ook zo wezen dat we van mars komen natuurlijk, want ooit moeten we ook weer van de aarde en op zoek naar een nieuwe planeet lijkt mij.

Als dat zo was, dan had je op mars wel aanwijzingen gevonden dat wij er zijn geweest.
 
ik geloof niet in een dergelijke devolutie
 
Als dat zo was, dan had je op mars wel aanwijzingen gevonden dat wij er zijn geweest.

Waarom dan,stel dat je hier een mega eruptie krijg of super inslag,
Dan is onze planeet in eens een bal van stof en lava.
En dan vind je niks terug, ik heb trouwens ook nog een vermoeden dat onder de dikke ijskappen op de noordpool en zuidpool dat daar wel heel wat onder zou kunnen zitten.
 
Nou ik geloof dat niet...dan hadden we toch echt wel iets gevonden, al is het maar een heineken dopje
 
typische erich von daniken shit, leuk voor 12 jarigen, maar iemand die geschiedenis serieus neemt lacht met dit soort crap.
 
Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou best kunnen. Uit dit verhaal valt echt niks af te leiden. Het enige concrete is die maansteen, maar bewijst ook niks. Maar ja, the absence of evidence is not the evidence of absence...;)
 
Did Man Reach The Moon Thousands Of Years Ago?

Het stuk originele stuk van John Winston

http://www.space.com/sciencefiction/phenomena/johnwinston_826.html

Meer over de schrijver zelf, duidelijk iemand met teveel vrije tijd.

Winston's style of posting is as distinctive as it is voluminous. Although he occasionally writes original material about his telepathic dog Yogi (now deceased) or his adventures on and around Mount Shasta, he prefers to collect accounts of strange and unusual phenomena from a wide variety of sources including UFO magazines, Web sites and supermarket tabloids.
When he has gathered enough material, he then posts these massive digests -- often hundreds or even thousands of lines long -- to newsgroups where he thinks they might do some good. His criteria are simple enough
 
Vaartuigen die rond de Aarde konden draaien (satellieten): “Hun brandstof verkregen zij op een simpele en goedkope manier uit de lucht". De motor werkte zo ongeveer als een moderne turbine. De brandstof werd van de ene kamer naar de andere verplaatst en hij viel niet stil zolang hij niet werd uitgeschakeld. Als er geen bijzonderheden waren bleef hij dus functioneren. Een vaartuig met een dergelijke motor kon rond de Aarde blijven cirkelen zolang er geen onderdelen ten prooi vielen aan slijtage.

Op het "brandstof" stuk na zou je hier een magnetische motor kunnen inbeelden. Maar om die zo sterk te krijgen om de lucht in te gaan...
Mss alcohol...

Het blijven mooie verhaaltjes. Ze zullen erover nagedacht hebben maar hadden de middelen niet.

Ik geloof wel dat er door heen de geschiedenis geregeld een devolutie heeft plaatsgevonden. Maar dan wel in beperkte maten. Dit had dan meer te maken met het feit dat een minder technologisch volk een vooruitstrevender volk uitroeide.
Ik denk dat men ondertussen al iest had gevonden als er ooit sparake was geweest van bijna hedendaagse technologie.

Dat gezicht op Mars is gewoon gezichtbedrog, zo zijn er nog meerdere.
Sporen van leven of leven op Mars... daar kan je moeilijk iets over zeggen vind ik. We weten zelf nog niet goed wat er juist allemaal op onze zeebodem leeft en heel diep in de jungle.
Wie weet wat er nog allemaal leeft op +- 11000m diepte.


Leuke stof om over te fantaseren :p
 
Tot nu toe staan er toch hele andere dingen in de geschiedenisboeken. Al zou het blijken te kloppen, dan denk ik niet dat de mensheid hier achter zat. Zoals iemand hier boven al zei, is het niet vreemd om te denken dat er meerdere soorten intelligent leven is in het helal. De aarde is immers maar een stofje vergeleken bij het universum, zoek maar eens naar het topic van EricR met al die plaatjes van de planeten.
 
Het lijkt me sterk dat men destijds de techniek had om dergelijke reizen te maken, dan hadden we zoals Yzord al zei echt wel iets moeten vinden daarvan. Aan de andere kant als een aardbeving opeens een volledige tempel kan blootleggen kan er nog wel meer verstopt zijn hier op aarde.

Ook zijn vele moderne uitvindingen slechts heruitvindingen. Op discovery channel had je er zo'n serie over. Bijvoorbeeld beton werd door de romeinen al gebruikt en is pas in de 19de eeuw opnieuw door mensen ontdekt. Ook de zeer oude batterij is een leuk voorbeeld.

Ik denk toch wel dat dit soort geschriften eerder overleveringen zijn van bezoeken door ander intelligent leven en is toen dat contact verloren is gegaan, hier ook een hoop kennis verloren gegaan. De geschiedenis zoals we die nu kennen is ook zwaar op overlevering en geschriften gebaseerd, nieuwe bewijzen zouden een hoop overhoop kunnen gooien, al moet die dan wel uit wetenschappelijke hoek komen.

Dat Rusland een voorsprong in techniek heeft of had kan best hoor. Ten tijde van het communistisch regime werd er zo enorm veel geld in dat soort dingen gestoken, vaak ten koste van het volk. En russische geleerden staan nou niet bekent als domme jongens. ;) Nasa moet tegenwoordig bijna smeken om een behoorlijk budget (zoals ten tijde van de "maan race" tegen de russen), aangezien Amerika liever oorlog voert... :rolleyes:
 
:roflol: Net zoals Jesus Christus uit Betlehem over de sterren heersten zeker.

Haha, wat hebben we hieraan als dit waar is? Diamanten in rotsen komen ook v/d sterren af, en dat is zelfs miljoenen jaren geleden.

Onze lichamen komen zelfs voort uit het universum dat ooit ter groote van een atoom begon met uitdijing. Wie zich kan visualiseren hoe groot het universum is, lach zich rot om duizenden jaren. Een miljoen jaar is een flikkering in de kosmische tijd.

Het feit dat hier menselijke jaren worden vermeld, en het religeuze tintje zijn nieuwe ingredienten voor een nieuwe legende. Lach me elke keer weer rot.

Stel dat voor deze waarneming keihard bewijs zou zijn, de analyses die die 'astronauten' gemaakt hebben zijn er niet meer en en 4000 jaar eerder is nog niet eens gisteren.
 
Back
Naar boven