MuscleMeat

Zijn ze nu nodig of niet?

Zijn ze nu nodig of niet?

• Totaal stemmers
    27

Bezoekers in dit topic

musclemaniac1

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Simpele vraag: heb je supplementen echt nodig als je groot wil worden? En ik bedoel bijv als je competitie wil doen.

Of kan je er eigenlijk wel zonder en is het allemaal flink opgeklopt door de verkopers?

Ben benieuwd...

whey, dextrose en omega3/6 vetten en vitaminen zijn een must jah.

je kunt een heel eind komen zonder, maar uiteindelijk ontkom je er niet aan....

alternatief wei

nah dan vraag ik mn vraag maar ook ff hier (beetje off-on topic question :o )
omdat het toch al over de nodigheid van supps gaat:

k vraag me af in hoeverre de whey zal toevoegen aan iemand (ikke dus) die nog nooit gebulkt heeft, net opnieuw begint, eerste doel is cutten, toch al niet zoveel spier heeft, maar wel deze spiertjes offcourse wil behouden in deze 'cut'?

wat is anders een goeie vervanging/alternatief voor whey/wei eiwitjes (voor in de postworkout) kan anders ook gewoon caseïne icm dextrose ?

heb al op t forum gezocht, kon niets vinde, en vond een beetje onnodig om een hele nieuwe thread hiervoor te starte...:)

Laatst bewerkt:
als je niet rookt, geen drugs gebruikt, weinig tot geen alcohol consumeert, verder goed eet, veel rust en hard traint, kan je met de nodige aanleg wel ver komen ja..er is, denk ik echter een grens waar je komt waar je het toch echt nodig hebt om voorbij een plateau te komen

@ang, je hebt al een nieuwe thread gemaakt..

Ik denk dat je eersat moet defineren wat je onder supplementen verstaat

Persoonlijk vind ik eiwitpoeders, vit/min en bepaalde vetzuren geen supplementatie maar gewoon onderdeel van je standaard voeding

3XL zei:
Ik denk dat je eersat moet defineren wat je onder supplementen verstaat

Persoonlijk vind ik eiwitpoeders, vit/min en bepaalde vetzuren geen supplementatie maar gewoon onderdeel van je standaard voeding

Hmm ok dus eiwitten en omega vetzuren

En over welke vitaminen en mineralen praten wij ? Gewoon een multi vitamine preparaat of gewoon echt bijvoorbeeld Vitamine C supplementatie enzo ? Wees is wat duidelijker voor die jongen ... ;)

Ik denk ook dat je moet nuanceren.

-Als er een tekort is door een eenzijdige voeding.
-Naturals vs users (naturals hebben er veel meer baat bij )
-Wat versta je idd onder suppletie (zie 3XL)

Als je competitie wil doen (en ook daadwerkelijk een kans wil maken) denk ik dat ze zeker wel nodig zijn ja. Ik vind whey-poeder, dextrose, lijnzaadolie en vit+min-pillen wel supplementen.

Ik heb voor Ja gekozen omdat het voor mij een must is,
maar je kan alles uit voeding halen.
Ik vind whey shakes iig echt een must

Ja ze zijn nodig, maar niet allemaal,
ik vind vitamines en whey belangrijker dan bijvoorbeeld creatine of glutamine

Back
Naar boven