MuscleMeat

Zijn (zware) rows noodzakelijk?

  • Topic starter Steks
  • Startdatum
  • Reacties 66
  • Weergaven 5K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
40.273
Waardering
38.332
Lengte
1m82
Massa
92kg
Zijn zware rows noodzakelijk voor een goede ontwikkeling van je rug? Om de een of andere reden lukt het me maar niet om zware rows (Pendlay, BOR, DB rows T-bar row enz.) goed uit te voeren. Doe ik ze wat lichter dan gaat de uitvoering me goed af, maar pak ik een gewicht waar ik max 5-6 reps mee kan doen lijkt de uitvoering nergens op. Met seated cable rows en Meadows rows, lukt het me nog wel redellijk om zwaar te gaan en toch nog een acceptabele uitvoering te hebben, maar dan moet ik een gewicht kiezen waar ik ca.8-10 reps mee kan doen. Nu wil ik niet de makkelijke weg kiezen en ze simpelweg niet uitvoeren, maar het heeft ook geen zin om ze lang met een slechte uitvoering uit te blijven voeren.

Wat nu als ik mijn rug aanpak met zware chin-ups, pull-ups en deadlifts, dit aanvul met seated cable rows en Meadows rows en ook nog wat inverted rows en face-pulls uitvoer, ga ik dan op de langere termijn merken dat ik geen BOR e.d. uitvoer?
 
Ga eens werken aan je core strength. Op de seated cable row lukt het je wel schrijf je, daar is ook weinig core stability en strength voor nodig. Als je met een BOR geen goede uitvoering met zwaarder gewicht kunt doen dan ligt dat waarschijnlijk dus aan je core strength en stability.
 
Ez stang gebruiken. Al kan daar niet altijd genoeg op, tenzij je er een hebt met lange sleeves. Of beginnen met inverted rows.
 
post een filmpje van je vorm, mogelijk dat daar iets fout zit. Al cheat ik ook alitjd met 90kg+ bent over rows.
 
Misschien train je wel verkeerd, je spiervezel type laat het misschien niet toe.
Als zijnde je het type vezel 1 hebt, gaat hoger intentietijd voor je niet echt werken, is een
ander soort verbranding.

Ook is de factor ervaring van belang, misschien trek je met die ander oefening wel meer met je bicep
bv, en als je dan zwaarder gaat met meer dominante rug oefening zal je het verschil gaan merken om
dat deze je niet toelaat meer met een ander groep te trekken omdat het gewoon weg te zwaar is.
 
Imo zijn zware rows noodzakelijk maar of het verschil gigantisch zal zijn weet ik niet. Wat lukt er dan niet? Oefeningen zoals T-bar row en one arm dumbell row kan je weinig aan verkeerd doen toch?
 
Misschien train je wel verkeerd, je spiervezel type laat het misschien niet toe.
Als zijnde je het type vezel 1 hebt, gaat hoger intentietijd voor je niet echt werken, is een
ander soort verbranding.

???
 
Misschien train je wel verkeerd, je spiervezel type laat het misschien niet toe.
Als zijnde je het type vezel 1 hebt, gaat hoger intentietijd voor je niet echt werken, is een
ander soort verbranding.


???
 
Misschien train je wel verkeerd, je spiervezel type laat het misschien niet toe.
Als zijnde je het type vezel 1 hebt, gaat hoger intentietijd voor je niet echt werken, is een
ander soort verbranding.

Ook is de factor ervaring van belang, misschien trek je met die ander oefening wel meer met je bicep
bv, en als je dan zwaarder gaat met meer dominante rug oefening zal je het verschil gaan merken om
dat deze je niet toelaat meer met een ander groep te trekken omdat het gewoon weg te zwaar is.

look-muddafukka-even-i-know-thats-fuckin-retarded.jpg
 
Definieer zwaar. Ik pak altijd een gewicht waarbij mijn vorm 100% goed blijft en ik meestal tussen een reprange van 8-20 blijf (bij row oefeningen). Het gewicht wat ik dan bij de 8 reps gebruik is natuurlijk het zwaarst. Maar wat voor mij zwaar is, kan voor een ander licht zijn. Belangrijkste is dat de vorm goed blijft en dan zul je merken dat je steeds zwaarder kunt gaan in gewicht met een goede vorm.
 
Misschien train je wel verkeerd, je spiervezel type laat het misschien niet toe.
Als zijnde je het type vezel 1 hebt, gaat hoger intentietijd voor je niet echt werken, is een
ander soort verbranding.
Iets met klok en klepel. Ding Doing.
 
Ik was (en ben nog steeds een beetje) overtuigd dat je de uitvoering van een oefening moet verzorgen. Vorm verzorgen dus.

Maar ik vraag me wel vaak af of het nu eigenlijk veel uitmaakt of je een oefening correct doet of maar wat loopt te slingeren. Kijk maar eens naar Ronnie Coleman (of andere BB'ers), vorm is daar echt om te huilen maar groeien doen ze.

Is vorm verzorgen dan enkel voor naturel trainende dbb'ers of maakt het gewoon heel weinig uit ?? Behalve blessures vermijden.
 
Ik was (en ben nog steeds een beetje) overtuigd dat je de uitvoering van een oefening moet verzorgen. Vorm verzorgen dus.

Maar ik vraag me wel vaak af of het nu eigenlijk veel uitmaakt of je een oefening correct doet of maar wat loopt te slingeren. Kijk maar eens naar Ronnie Coleman (of andere BB'ers), vorm is daar echt om te huilen maar groeien doen ze.

Is vorm verzorgen dan enkel voor naturel trainende dbb'ers of maakt het gewoon heel weinig uit ?? Behalve blessures vermijden.

Vorm zou gericht moeten zijn op het maximaal belasten en activeren van de doelspiergroep.

Dit KAN betekenen dat er een losse(re) stijl gehanteerd mag/kan worden, maar natuurlijk ook weer niet zodanig gooi&smijtwerk dat het een blessure-festival wordt.
 
Ik heb bij de Tbar row personen bewegingen zien maken gelijk een copulerende hond...
Precies dit.
Je kunt wel die hele stang volgooien met schijven en vervolgens een rom maken van 5 cm. Mijn voorkeur bij de T-bar row gaat ook altijd uit naar schijven van 10 kg erop gooien zodat ik een grote rom kan maken dan bij schijven van 20 kg.
 
Vorm zou gericht moeten zijn op het maximaal belasten en activeren van de doelspiergroep.

Dit KAN betekenen dat er een losse(re) stijl gehanteerd mag/kan worden, maar natuurlijk ook weer niet zodanig gooi&smijtwerk dat het een blessure-festival wordt.

Blessures vermijden is ook de enige reden dat ik mijn vorm nog 'redelijk' verzorg, maar ik zal eigenlijk een ander niet echt meer afkraken over een slechte vorm. Want qua spiergroei maakt het denk ik bijna niks uit.
 
Blessures vermijden is ook de enige reden dat ik mijn vorm nog 'redelijk' verzorg, maar ik zal eigenlijk een ander niet echt meer afkraken over een slechte vorm. Want qua spiergroei maakt het denk ik bijna niks uit.


Ik ben van mening dat een gevorderde trainee -naast strikt trainen- ook hier en daar een lossere stijl nodig heeft om te blijven groeien.
De voorwaarde is en blijft wel voldoende bewegingservaring, zodat je weet waar je mee bezig bent.

De kunst is namelijk dat je met beheerst cheaten de doelspiergroep zwaarder belast dan normaal het geval zou zijn bij de strikte vorm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven