Fitness Seller

Zijn (zware) rows noodzakelijk?

  • Topic starter Steks
  • Startdatum
  • Reacties 66
  • Weergaven 5K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik geen riem nee, maar ik denk niet dat het met een riem in eens een stuk beter gaat. Morgen ga ik gewoon licht beginnen.

Ik durf erom te wedden dat het met een goede riem veel beter gaat.
 
No way dat Steks zijn core zo zwak is dat die een riem nodig heeft bij het doen van wat rows man. Steks luister gewoon naar het gegeven advies, versterk je erector spinae en bouw terug langzaam op met goede form.
 
Ez stang gebruiken. Al kan daar niet altijd genoeg op, tenzij je er een hebt met lange sleeves. Of beginnen met inverted rows.

En dan onderhands met een EZ-bar?
 
Ok, ik stond net op zolder en probeerde het even met een EZ-bar, een onderhandse greep gaat prima bovenhands voelt heel vreemd, maar dat kan per EZ-bar natuurlijk verschillen.
 
One arm dumbell rows met een riem? Wat is het volgende? Gaan kakken met een riem om?

Dat zeg je wel, maar het komt de gains op de persdruk zeker wel ten goede.
Ik maak altijd een natuurlijke riem met mijn handen, maar geloof me ik maak vorderingen :yes:
 
Hou er rekening mee dat het zwaartepunt van een EZ niet altijd zo is dat de stang bij wat zwaarder gewicht gied in de gand bkijft liggen.

Mijn ervaring is dat sommige modellen de neiging hebben uit je hand te willen rollen als he wat zwaarder gaat. Vooral de wat sterker gebogen varianten.
 
No way dat Steks zijn core zo zwak is dat die een riem nodig heeft bij het doen van wat rows man. Steks luister gewoon naar het gegeven advies, versterk je erector spinae en bouw terug langzaam op met goede form.

Maar hij doet aan zware deadlifts. Hoe kunnen zijn rugstrekkers dan zwak zijn.
 
een onderhandse greep gaat prima
Voelt ook het beste bij mij. Schouderbladen naar elkaar toe bewegen blijft essentieel, zoals bij alle rows. Hoe "boller" de bovenrug, hoe meer in de regel de beweging in de armen zit. Nou is de "EZ" bar row natuurlijk ook voor de arm zelf. Wat je wel gaat merken. Maar zonder meer een lekkere oefening en oefen wat met de plaatsing van de bar in de hand, zoals 3XL terecht opmerkt: kan afh vh model door zwaartepunt de neiging hebben uit de hand te willen rollen.
 
Bedankt voor de vele reacties, ik zal globaal reageren en het een en ander verduidelijken.

Wat ik bedoel met zwaar, is een gewicht pakken waar ik max 5 a 6 reps mee kan maken, beslist niet meer. Als ik dat probeer dan lijkt het bij mij op de reeds genoemde copulerende hond, ga ik wat lichter dan is de uitvoering wel een stuk beter, alleen bij de laatste paar reps komt er toch flink wat smokkelen aan te pas. Ik besef me ook wel dat je bij een BOR altijd meer zult smokkelen dan bij een BP, bij de laatste lig je simpelweg op je rug en kan je dus veel minder (makkelijk) smokkelen.

Heb ik een zwakke posterior chain? Ik denk wel dat daar nog flink wat te winnen valt, het niet uitvoeren van BOR's (e.d.), maar uitwijken naar alternatieven die je posterior chain minder belasten helpt dan niet mee in het versterken hiervan. Ik ga daarom toch nog een keer wat experimenteren met de BOR, lekker licht beginnen met redelijk wat reps en langzaamaan verzwaren en dan goed letten op mijn uitvoering. Lukt het me uiteindelijk niet om deze oefening echt zwaar uit te voeren, dan zal ik hem gewoon met wat meer reps blijven uitvoeren en de cable row gebruiken voor het echte zware row werk.
Heb je wel goeie grip? Magnesium/straps en evt riem kan ook allemaal helpen voor vorm
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een flink aantal maanden geen BOR heb gedaan en ook al een tijdje geen T-bar meer, strap heb ik en ook magnesium, ik wil straps niet direct gaan gebruiken, maar als ik ze ooit nodig heb ben ik niet tegen het gebruik van straps.
 
En span alles aan als je gaat rowen hele lichaam strak zetten bam en raggen
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een flink aantal maanden geen BOR heb gedaan en ook al een tijdje geen T-bar meer, strap heb ik en ook magnesium, ik wil straps niet direct gaan gebruiken, maar als ik ze ooit nodig heb ben ik niet tegen het gebruik van straps.
Zwaar deadliften helpt ook voor je grip en hard knijpen in de stang dan span je de rest van je boven lichaam ook veel beter aan en voelt alles lichter doe ik nu ook met bijv benchen werkt fantastisch
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een flink aantal maanden geen BOR heb gedaan en ook al een tijdje geen T-bar meer, strap heb ik en ook magnesium, ik wil straps niet direct gaan gebruiken, maar als ik ze ooit nodig heb ben ik niet tegen het gebruik van straps.
Maar kan je precies uitleggen wat er dan bvb mis gaat bij BOR. Je hebt formbreakdown maar op welke manier? Voelt je onderrug vermoeid aan na een set? Heb je de juiste cues in het achterhoofd zoals ijzer al aangeeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven