MuscleMeat

Zijn (zware) rows noodzakelijk?

  • Topic starter Steks
  • Startdatum
  • Reacties 66
  • Weergaven 5K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gewoon moeite om stil te blijven staan en mijn rug recht en parallel te houden. Het waren dacht ik ook mijn hamstrings die er te snel de brui aangaven, maar ik heb het idee dat die een stuk sterker zijn geworden de laatste tijd. Ik zie morgen wel, ik begin er mijn training mee.
 
Het probleem zit hem dus echt in mijn onderrug, het deel van mijn erector spinae net boven mijn bekken geeft als eerste problemen. Ik zal voorlopig relatief lichte BOR’s uitvoeren aan het begin van sommige trainingen en wat extra oefeningen doen voor mijn onderrug.
 
Wat is de positie van je nek/hoofd? Kijk je omhoog, naar beneden, enz ?

Omhoog kijken verkort je erector waardoor deze "zwakker" wordt ( mn onderaan).

Kijk dus ook bij rows naar een punt ergens voor je op de grond net als bij squat e DL.
 
Iets voor me op de grond, misschien nog wel iets te ver naar voren nu ik er aan terug denk. Bedankt voor de tip, ik zal er de volgende keer meer op letten.
 
BULLSHIT ik deed altijd zware BOR compleet met alle row oefeningen gestopt op seated cable row en seated row chest supported na... Ook doe ik veel deadlifts tegenwoordig en mijn rug groeit eindelijk. Toen ik BOR deed kwam er niets van:) maw bij mij werkt bor voor geen ene meter. Uitvoering was prima en was er ijzersterk in though :D
 
Zelf een lange tijd gehad waarin ik standaard BB rows deed.
Moet zeggen dat ik ze niet mis nu ik me vooral op (weighted) pull ups richt i.c.m. seated cable rows of seated plate loaded rows.

Vooral met 2 flinke lowerbody dagen per week is het voor me onderrug niet te doen om ook nog eens BB rows te doen op een upperbody dag.
Nu dus gewoon lekker 5 sets pull-ups en 3 setjes lichtere rows op 10-15 reps, 2 maal per week.
Vind het helemaal mooi zo.
 
3XL , nog bedankt voor de tip wat betreft de positie van mijn nek en hoofd, bij andere oefeningen gaat dat vanzelf al redelijk goed, maar bij de BOR gek genoeg niet, nu ik minder ver voor me op de grond kijk gaat het een stuk beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven