AndroidHealthClinic

Zilvervlies rijst lekker maken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shahin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
139
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
102kg
Vetpercentage
27%
Haay

Ik had een vraagje ik ben gek op normale witte rijst( de ongezonde rijst) omdat als ik die kook hij altijd heel lekker word en gwn goed te vreten is met van alles en nog wat
nou ben ik al paar maanden overgestapt na zilvervlies rijst omdat dat natuurlijk gezonder en beter is qua voedingswaarden alleen krijg ik die niet zo lekker als de witte rijst hij word altijd hoe lang ik hem ook kook erg hard en is gwn bijna niet te eten tenzij ik er wat olie bij doe of kwark of yoghurt en met veel water wegdrink. Nou was me vraag van klopt dat dat het zo is of doe ik gwn iets niet goed bij het koken ervan? Ik zat eraan te denken om een rijstkoker te halen om te kijken of het miss daarin beter lukt dan zelf via pan enzo? Enige tips suggesties voor mij

Alvast bedankt :D
 
Gewoon witte rijst nemen, witte rijst is helemaal niet ongezond.
 
Je pakt dan enkel wat minder vezels, die kun je met havermout, groente en fruit wel pakken. Uiteraard zal vezelrijke voeding langer een voller gevoel geven. Verder kun je bijv. ook curcuma gebruiken, bevat veel mineralen en geeft de rijst een gele kleur. Uiteraard een beetje chilisaus erbij zodra het klaar is, dan heb je prima eetbare rijst :)
 
Doe er eens wat kaneel bij in. Doe ik zelf ook en het smaakt lekkerder erdoor.
Of wat rozijnen...
 
Sriracha saus.
 
sambal, ketjap, kerriepoeder, paprikapoeder
wat ik ook wel eens doe is zo een zakje kruidenmix voor dipsaus van duyvis eroverheen strooien. (zit ook maar iets van 20 kcal in) En zijn veel smaken van. ;)

en anders basmatirijst.
 
Witte rijst > zilvershit rijst.
 
in de ton gooien en pizza halen
 
Pandan is ook lekker op zn tijd :p
 
Er is geen reden om zilvervliesrijst te kiezen boven pakweg jasmijn of basmati en die laatsten zijn veel praktischer, geuriger en smakelijker.

Mensen kiezen zilvervlies op basis van mythes. Zo zou het gezonder zijn. Fout: als je vlees/vis en groenten bij witte rijst eet dan is het in beide gevallen gezond. Of het zou langzamer verteren en opnemen (GI verhaal). Irrelevant: als je toch een hele maaltijd eet duurt de vertering en opname in beide gevallen ongeveer even lang. Of het zou meer vitaminen en mineralen leveren. Fout: onderzoek heeft aangetoond dat zilvervliesrijst het niet beter doet bij de opname, hoewel het meer micro's bevat. Of het zou meer vezels leveren. Ja, maar vezels krijg je ook al binnen via fruit, groenten, brood, noten, enz. Vezels worden ook niet opgenomen, ze zijn alleen van belang in de darmen.

Dus eet gerust de rijst die je het makkelijkst kan eten en jij de lekkerste vindt. Voor mij is dat Thaise kleefrijst.
 
Ik zweer bij basmati rijst, zilvervliesrijst vin ik veel te droog.
 
Geldt ook voor witte rijst: (cashew)noten, ketchup, chilisaus, groenten/ananas en lekker gekruid vlees/vis
 
curry,kruiden,groente,gekruid vlees
 
Nou genoeg nieuwe opties ga het weer proberen met zilvervlies maar lees ook dus dat basmati witte rijst geen kwaad kan als ik het dan alsnog niet weg krijg ga ik lekker na me ouwe vertrouwde witte rijst vind dat gwn zoveel lekkerder krijg ik ook makkelijker me droge kip enzo weg ahaha... Bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen :)
 
Nou genoeg nieuwe opties ga het weer proberen met zilvervlies maar lees ook dus dat basmati witte rijst geen kwaad kan als ik het dan alsnog niet weg krijg ga ik lekker na me ouwe vertrouwde witte rijst vind dat gwn zoveel lekkerder krijg ik ook makkelijker me droge kip enzo weg ahaha... Bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen :)

Waarom zo lastig.. eet gewoon wat je lekker vind.
 
Waarom eet je droge kip? Wat Fronter zegt, gewoon eten wat je lekker vindt. Ga je langer volhouden dan je eten met moeite naar binnen werken.
 
Ja maar om eerlijk te zijn wat ik lekker vind is niet bepaald gezond en goed voor de body die ik probeer te behalen.... if you know what i mean ahahaha
in dit geval merk ik dus dat het verschil tussen witte rijst en zilvervlies rijst bijna nihil is en dus niet zo erg is om witte te nemen, ik kreeg vroeger te horen dat dat absoluuut slecht was en taboe en nooit meer witte rijst bla bla bla dus vandaar dat ik meer info van de bodybuilding community wou hebben, maar ik stap dan gwn lekker over na witte rijst :D
 
Back
Naar boven