AndroidHealthClinic

Zilvervliesrijst voedingswaarde - ik ben in de war (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bouquetin

Novice
Lid geworden
2 jun 2014
Berichten
1
Waardering
0
He-di-ho,

Ik ben de laatste paar maanden wat serieuzer naar de gym aan het gaan en ik was vandaag eens aan het kijken naar mijn dieet, om nou eens wat beter erachter te komen wat ik allemaal in mijn lijf stop. Ik eet heel veel zilvervliesrijst, omdat het lekker én gezond is (en het tien dagen houdbaar is nadat het is gekookt. Ik heb gewoon altijd een bakje in de ijskast staan met voorgekookte rijst. Ideaal).
Nu ik echter naar de voedingswaarde aan het kijken was van rijst zag ik dat er echter maar 110-150 kCal's per 100 gram in zouden zitten. Dat leek me weinig, en toen ik mijn pak AH zilvervliesrijst erbij pakte stond daar op dat er 380kCal's (!!!) in zitten.
Is dat het verschil tussen rauwe en gekookte rijst? Gaat er zo veel verloren tijdens het kookproces?

Thanks.
 
Die 110-150 kcal zal per 100 gram gekookte rijst zijn, omdat deze al voorgekookt is, zoals je zelf zegt. AH zilvervliesrijst uit dat pak is nog niet gekookt en daarbij gaan de voedingswaarden over de ongekookte rijst.

Mijn AH zilvervliesrijst bevat 340 kcal, waarmee een portie van 75 gram dus ongeveer uitkomt op 250 kcal.

:)
 
Gaat niks verloren. Het neemt water op. Dus meer gewicht in het eindproduct. En dus heb je minder carbs per 100 gram. Het totaal wat je dan hebt op je bord heeft echter nog steeds dezelfde voedingswaarde alleen het weegt meer.
 
Back
Naar boven