Fitness Seller

Zin in junkfood is erfelijk

Users who are viewing this thread

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Moeders die junkfood eten tijdens de zwangerschap, brengen deze eetgewoonte mogelijk over op hun ongeboren baby. Dit blijkt uit Brits onderzoek met ratten.

De onderzoekers van het Britse Royal Veterinary College zeggen dat eetgedrag bij ratten 'geprogrammeerd' wordt in de baarmoeder. Als zwangere ratten een dieet krijgen van koekjes, chips en snoepjes, dan zullen hun baby's later ook ongezonder eten. Dit heeft waarschijnlijk te maken met stofjes in de hersenen die vrijkomen bij het eten van fastfood. Deze veranderen de hersenen van de foetus op zo'n manier dat zij als kind meer en ongezonder willen eten.
In het 'Britisch Journal of Nutrition' herhalen de onderzoekers het belang van uitgebalanceerde voeding voor aankomende moeders.

Bron: Primo 1-7 Sept.

En ondertussen hoor ik steeds van die domme tips voor zwangere vrouwen dat ze veel zoet en chocolade mogen eten om genoeg energie op te doen, yeah right. Niet vreemd dus dat kinderen zo graag snoepen, en dat mensen steeds vetter worden en ongezonder gaan eten...

Xto

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
9 jun 2006
Lengte
1m82
Heel interessant...in amerika en engeland is het tegenwoordig echt erg met die kinderen.

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
25 apr 2005
Geloof er niks van, ligt gewoon aan de opvoeding van je kind.

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2006
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
kan best zijn volgens mij hoor

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
2 feb 2004
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
> 50%

Als je na je geboorte geconditioneerd kan raken op bijvoorbeeld sugar highs, dan kan dat voor de geboorte natuurlijk ook al. Je deelt toch (sort of) hetzelfde lichaam.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
  • Topic Starter Topic Starter
Het is idd nog maar een rattenstudie en dus kan het nog alle kanten op. Idd is de opvoeding ook erg belangrijk, maar als dit waar is en het blijkt uit studies op mensen, dan werpt het toch een heel ander licht op het obesitas probleem dat stillaan heel het Westen veroverd...

bear

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
7 mei 2005
vind het ook onzin. mensen zijn gewoon lui en willen niet meer maaltijden koken en sporten. thats it.

Yeahbuddy

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2007
Lengte
1m86
Massa
115kg
Vetpercentage
15%
Okee, maar de hamvraag is: Hoe kom je er van af?

Flying Fox

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
30 dec 2005
Leuk, de dikkertjes hebben weer een nieuw excuus om dik te zijn.

Enjee

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
17 apr 2007
Lengte
1m80
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
zo'n onderzoek en dan zo'n titel, dan weet je toch gelijk dat het niet zo is! Reproduceren zal ik zeggen!

Cyan

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Mijn ouders aten nooit junk, maar ik daarentegen wel. Gelukkig had ik een snelle metabolisme :D

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
kan heel goed. smaak is namelijk al bewezen dat het gedeeltelijk overgaat op het kind.

jeffreyl

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
2 mrt 2007
shit, dus het is mijn moeders schuld dat ik mijn voedinsschema met moeite vol kan houden:mad: raad eens wie hier klappen gaat krijgen morgen...

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Ha fijn, nog een excuus voor dikke mensen ... mijn mamma at McDonalds toen ze zwanger was....

IJSer

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
26 jun 2006
shit, dus het is mijn moeders schuld dat ik mijn voedinsschema met moeite vol kan houden:mad: raad eens wie hier klappen gaat krijgen morgen...

Ga jij lekker je moeder slaan :sukkeltje:

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
26 mei 2004
Lengte
1m94
Massa
118kg
Denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. Als een moeder tijdens de zwangerschap veel junk-food eet, zal dat waarschijnlijk na de zwangerschap, en dus tijdens de opvoeding van het kind ook het geval zijn, waardoor het kind dus automatisch ook veel junk-food binnen krijgt.

vintage

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2006
mijn moeder heeft enorm veel macdonalds gegeten tijdens haar zwangerschap, en ik ook.

Maar nu niet meer. Toch nog een big tasty gepakt laatst, maarja beter een big tasty dan 4 uur niks eten.

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
25 apr 2005
kan heel goed. smaak is namelijk al bewezen dat het gedeeltelijk overgaat op het kind.
Ik denk dat je tijdens je eerste jaren het meest te invloeden bent op smaak. Maar dat het al in de baarmoeder via de navelstreng overgaat lijkt me sterk omdat het voedsel al verteerd is. Had hier laatst een topic gelezen over mensen die borstvoeding hebben gehad dat ze vanille lekkerder zouden vinden dan andere die het niet hebben gehad.

Even zoeken.

Edit: gevonden, http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/borstvoeding-37193/

clawfinger

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
19 sep 2006
Lengte
1m68
Massa
74kg
mijn vader eet nooit geen junk ( hamburger) mijn moeder zelden, toen ze zwanger was van mij en mijn zus at ze het niet. toch kan ik moeilijk mijn wekelijkse junk laten idem voor mijn zus

Naar boven