XXL Nutrition

Zin in junkfood is erfelijk

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 22
  • Weergaven 1K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

Lijkt mij echt puur opvoeding. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 1-2 jr was en sindsdien heeft m'n vader voor me gezorgd. Ik ben zeer streng opgevoed door m'n vader als het gaat om eten en dieeten en wat voor shit nog meer. Ik heb thuis nog NOOIT snoep gehad van m'n vader, op verjaardagen taart en dat was het. Ook hebben wij nooit meer dan melk, jus d'orange en spa rood in de koelkast staan. En ik heb er nu ook gewoon geen behoefte aan, ik eet het alleen als ik daartoe gedwongen wordt(bijvoorbeeld eten vergeten op school).

Maar m'n moeder is behoorlijk bol(woont niet thuis) en vreet wanneer het maar kan. Waarschijnlijk dus ook tijdens haar zwangerschap. Als ik bij haar ben tijdens de vakanties zie ik ook hoe verschrikkelijk ongezond zij eten, zij woont in Engeland met mijn twee halfzusjes. 2 keer per week Pizza als avondeten, 1 keer fish 'n chips, 2 keer zogenaamd 'gezond eten' = gebakken aardappels + rundvlees + semi rauwe groentes, 1 dag brood als avond eten en meestal nog een dag van de pakishop wat vreten. Dat is drie keer per week junkfood.. en dan loopt ze zo vaak te bitchen van "Ik weet niet waarom ik zo dik ben, ik eet haast niks???" Oja en elke avond voor iedereen een halve chocolade reep etc. Dan zegt ze dat ze gedwongen wordt door de grote maatschappijen om dat soort rotzooi te kopen, onder het motto van "Als het voor je neus ligt, kan je het niet weerstaan.". Ja want als ik een mooi meisje voor me neus zie liggen kan ik die ook niet weerstaan en ga ik die ook gelijk nken. Klopt. Dat heet discipline.

Mijn broer is ook zo iemand, hij is 1.97m lang en weegt rond de 130kg bij meer dan 30% vet. Hij eet zogenaamd zo weinig en snapt de ballen van hoe het kan dat hij zo bol is. Alleen 1 ding, hij eet alleen 's avonds. Rest van de dag eet hij niets of junkfood. Nogal wiedes dat je bol wordt, je lichaam gaat in een soort van starvation modus en jij propt het nog 'es vol met junkfood ook. En hoe vaak ik het hem ook uitleg als hij weer loopt te bitchen over dat hij niet snapt dat ie zo bol is, hij doet nooit wat ik zeg. Hij lacht m'n 'rare' routines alleen uit. Hij eet zo raar omdat hij tijdens een redelijk kritiek punt in z'n leven een goede opvoeder mistte die hem vertelde en min- of meer opdwong 3-4 keer per dag gezond te eten. Want voordat diegene wegging was hij gewoon normaal, niet bol maar ook niet dun.

Mensen die bol zijn en de hele dag lopen te vreten, of allerlei ongezonde shit eten, heb ik ook echt geen respect voor. Mijn vraag blijft dan WAAAROM?? Hoe moeilijk kan het nou zijn om wat water of spa rood te bestellen ipv een cola of een biertje? Hoe moeilijk kan het nou zijn om een gezond broodje uit te zoeken bij de kantine/restaurant/supermarkt ipv een zak chips/zak patat/sauzijcenbroodje/hamburger/zak snoep/etc etc?

Leer jezelf gewoon aan al die shit te negeren en alleen normaal eten te eten. Patat & chips & snoep heb je allemaal niet nodig. Ouders moeten kinderen met strenge hand opvoeden als het gaat om eten vind ik. Je bent immers wat je eet en als je je kinderen volpropt/toestaat zich vol te proppen met junk- en/of fastfood ben je onverantwoordelijk bezig.

Dit soort onderzoeken worden alleen gepubliceerd om de dikke mensen weer een excuus te geven. Tenzij je een schildklier aandoening/andere lichamelijke aandoening hebt waar je niks tegen kan doen hoef je gewoon niet te dik te zijn. Ben je dik? Dan eet je ongezond of teveel of op de foute tijden(hoort eigenlijk bij ongezond ivm suikerziekte, insuline-ongevoeligheid door extreme insuline pieken en veel eten voor het slapen gaan).

EDIT: Nog iets, het blijft natuurlijke selectie he. Mensen die dik zijn = gaan eerder dood en hebben een kleinere kans op voortplanting.

Dan nog een vraag, als je overgrootvader, je grootvader en je vader te dik zijn vanwege veel te veel en ongezond eten en ze zijn/gaan allemaal dood aan een hart-en/of bloedvaataandoening(bijvoorbeeld een hartaanval, verstopte aders, stolsels overal etc). Heb jij dan een geerfde(georven?:p) grotere kans op hart-en/of bloedvaatziektes?
 
Laatst bewerkt:
In de film Supersize Me wordt duidelijk verteld waarom je hunkert naar meer junkfood. De meest logische verklaring is: de suikers hebben een te hogen GI-index waardoor je automatisch meer suiker wil eten en niet verzadigd wordt. Maar niet alleen de suikers, de vetten en zouten spelen ook allemaal een rol.
 
In de film Supersize Me wordt duidelijk verteld waarom je hunkert naar meer junkfood. De meest logische verklaring is: de suikers hebben een te hogen GI-index waardoor je automatisch meer suiker wil eten en niet verzadigd wordt. Maar niet alleen de suikers, de vetten en zouten spelen ook allemaal een rol.

Nog zoiets, bij m'n moeder thuis wordt altijd overal zout op het avondeten gegooit. Nergens goed voor, smaakt ook niet zoveel beter, je krijgt er veel dorst van en je houdt nog meer water vast = je ziet er vadsiger uit.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven