Fitness Seller

Zin in junkfood is erfelijk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Moeders die junkfood eten tijdens de zwangerschap, brengen deze eetgewoonte mogelijk over op hun ongeboren baby. Dit blijkt uit Brits onderzoek met ratten.

De onderzoekers van het Britse Royal Veterinary College zeggen dat eetgedrag bij ratten 'geprogrammeerd' wordt in de baarmoeder. Als zwangere ratten een dieet krijgen van koekjes, chips en snoepjes, dan zullen hun baby's later ook ongezonder eten. Dit heeft waarschijnlijk te maken met stofjes in de hersenen die vrijkomen bij het eten van fastfood. Deze veranderen de hersenen van de foetus op zo'n manier dat zij als kind meer en ongezonder willen eten.
In het 'Britisch Journal of Nutrition' herhalen de onderzoekers het belang van uitgebalanceerde voeding voor aankomende moeders.

Bron: Primo 1-7 Sept.

En ondertussen hoor ik steeds van die domme tips voor zwangere vrouwen dat ze veel zoet en chocolade mogen eten om genoeg energie op te doen, yeah right. Niet vreemd dus dat kinderen zo graag snoepen, en dat mensen steeds vetter worden en ongezonder gaan eten...
 
Heel interessant...in amerika en engeland is het tegenwoordig echt erg met die kinderen.
 
Geloof er niks van, ligt gewoon aan de opvoeding van je kind.
 
kan best zijn volgens mij hoor
 
Geloof er niks van, ligt gewoon aan de opvoeding van je kind.

Als je na je geboorte geconditioneerd kan raken op bijvoorbeeld sugar highs, dan kan dat voor de geboorte natuurlijk ook al. Je deelt toch (sort of) hetzelfde lichaam.
 
Geloof er niks van, ligt gewoon aan de opvoeding van je kind.
Het is idd nog maar een rattenstudie en dus kan het nog alle kanten op. Idd is de opvoeding ook erg belangrijk, maar als dit waar is en het blijkt uit studies op mensen, dan werpt het toch een heel ander licht op het obesitas probleem dat stillaan heel het Westen veroverd...
 
vind het ook onzin. mensen zijn gewoon lui en willen niet meer maaltijden koken en sporten. thats it.
 
Okee, maar de hamvraag is: Hoe kom je er van af?
 
Leuk, de dikkertjes hebben weer een nieuw excuus om dik te zijn.
 
zo'n onderzoek en dan zo'n titel, dan weet je toch gelijk dat het niet zo is! Reproduceren zal ik zeggen!
 
Mijn ouders aten nooit junk, maar ik daarentegen wel. Gelukkig had ik een snelle metabolisme :D
 
kan heel goed. smaak is namelijk al bewezen dat het gedeeltelijk overgaat op het kind.
 
shit, dus het is mijn moeders schuld dat ik mijn voedinsschema met moeite vol kan houden:mad: raad eens wie hier klappen gaat krijgen morgen...
 
Ha fijn, nog een excuus voor dikke mensen ... mijn mamma at McDonalds toen ze zwanger was....
 
shit, dus het is mijn moeders schuld dat ik mijn voedinsschema met moeite vol kan houden:mad: raad eens wie hier klappen gaat krijgen morgen...

Ga jij lekker je moeder slaan :sukkeltje:
 
Denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. Als een moeder tijdens de zwangerschap veel junk-food eet, zal dat waarschijnlijk na de zwangerschap, en dus tijdens de opvoeding van het kind ook het geval zijn, waardoor het kind dus automatisch ook veel junk-food binnen krijgt.
 
mijn moeder heeft enorm veel macdonalds gegeten tijdens haar zwangerschap, en ik ook.

Maar nu niet meer. Toch nog een big tasty gepakt laatst, maarja beter een big tasty dan 4 uur niks eten.
 
kan heel goed. smaak is namelijk al bewezen dat het gedeeltelijk overgaat op het kind.
Ik denk dat je tijdens je eerste jaren het meest te invloeden bent op smaak. Maar dat het al in de baarmoeder via de navelstreng overgaat lijkt me sterk omdat het voedsel al verteerd is. Had hier laatst een topic gelezen over mensen die borstvoeding hebben gehad dat ze vanille lekkerder zouden vinden dan andere die het niet hebben gehad.

Even zoeken.

Edit: gevonden, http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/borstvoeding-37193/
 
mijn vader eet nooit geen junk ( hamburger) mijn moeder zelden, toen ze zwanger was van mij en mijn zus at ze het niet. toch kan ik moeilijk mijn wekelijkse junk laten idem voor mijn zus
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven