AndroidHealthClinic

Zin om max 15-20 min per dag te trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

steventje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 okt 2007
Berichten
124
Waardering
1
Hallo,

Zelf train ik thuis met een barbell en losse gewichten wegens tijdgebrek.
Mijn doel is ook om langzaam te groeien maar dat is niet de vraag.
Heeft het zin om max.15-20 min per dag te trainen?

Heb een nogal druk werkschema met lange uren en als ik savonds thuiskom dan ben ik moe en heb geen zin
om dan nog een uur of 45 min te trainen.
Echter, op sommige dagen ben ik vrij en kan ik een volledig uur besteden aan mijn training.

bvb. op dag 1 twee spiergroepen (elk 4sets) --> max 15-20' !
op dag 2 twee andere spiergroepen --> max 15-20 !
op dag 3 rust
op dag 4 twee andere spiergroepen --> max 15-20 '
op dag 5 (vrije dag) kan ik een uur trainen
op dag 6 rust ik
op dag 7 weer een uur trainen
op dag 8 kan ik weer een uur trainen
op dag 9 heb ik weer maar 15' tijd
enz....
p.s Het is niet zo belangrijk om te weten wat ik train (ik train afwisselend boven en onderlichaam)

Heeft het zin om tijdens mijn korte trainingsperiode (max 15-20' te trainen)?
Of train ik beter alleen tijdens mijn vrije dagen? Meestal zitten er 4 of 5 werkdagen tussen mijn vrije dagen en ben ik 4-5 werkdagen thuis.

Bedankt !
 
Ik zou opteren voor fullbody op je vrije dagen met enkel compound oefeningen, de dagen dat je niet kan trainen kan je als rust gebruiken..
 
Kan ik fullbody elke dag doen voor bvb 4 dagen en dan 4 dagen rusten?
 
Probeer het eens uit ;)

Maarre;
Heb een nogal druk werkschema met lange uren en als ik savonds thuiskom dan ben ik moe en heb geen zin
om dan nog een uur of 45 min te trainen.

Ik kan hier zo weinig begrip voor krijgen he.. Hoe denk je dat mijn week eruit ziet? 06:15 - 18:30 werk, inclusief reistijd. Koken, eten en daarna 90 minuten trainen (5x p/week). Tevens word ik regelmatig midden in de nacht mijn bed uitgebeld voor storingen.
Als je wat wilt bereiken, moet je ook bereid zijn er echt wat voor te willen doen. Moe of niet.
 
tja, ik kan er wel begrip voor opbrengen...

iedereen moet weten wat hij wil/kan bereiken in een bepaalde tijd.

ik train 6 dagen per week, maar ook altijd max 20 minuten soms eens een half uur.
heb nog twee kids, drukke job en nog andere hobbies...

dus dan is het schipperen en keuzes maken.

ik krijg heel snel een pomp als ik train, heb deze morgen 5 sets opgetrokken aan baar aan t plafond met 1 minuut rust ertussen, met nog wat negatieve op t einde, dan twee tri-sets voor m'n biceps en that's it...

shakje erachter gemaakt en naar t werk vertrokken.

morgen gegarandeerd spierpijn = imo groeien.
 
Probeer het eens uit ;)

Maarre;


Ik kan hier zo weinig begrip voor krijgen he.. Hoe denk je dat mijn week eruit ziet? 06:15 - 18:30 werk, inclusief reistijd. Koken, eten en daarna 90 minuten trainen (5x p/week). Tevens word ik regelmatig midden in de nacht mijn bed uitgebeld voor storingen.
Als je wat wilt bereiken, moet je ook bereid zijn er echt wat voor te willen doen. Moe of niet.




+2 ik denk dat we hier allemaal last van hebben ja
 
:rolleyes:

Dat lijkt me ook.
 
wat kale zegt..
 
Mijn vraag is eigenlijk of het zin heeft om tijdens mijn werkdagen (15 uren per dag) max 15-20 min te trainen om te groeien? Meer tijd is onmogelijk wegens familieleven.
Optie is ook om niet te trainen tijdens mijn werkdagen dagen en fullbody tijdens mijn vrije dagen (normaal 4 tot 5 dagen werk, 4 dagen vrij)
 
Als je geen tijd kan vrij maken om fatsoenlijk te trainen, hoef je geen resultaten te verwachten. In 15-20 minuten kan je amper wat doen, voordat je goed warm bent en aan de zware gewichten kan is je tijd al voorbij.
 
als je zo weinig traint zal je een stevenTJE blijven
 
Ik hoor hier veel vooroordelen zonder werkelijk advies.
Tijdens mijn vrije dagen (meestal 4) train ik wel hard (max 1 uur per dag).
Ik zal het nog eens zeggen. Heeft het zin om tijdens mijn werkdagen (4 tot 5dagen) een kleine 15 tot 20 minuten te trainen?
 
Nope, lijkt me de moeite niet. Als je toch niet veel zin hebt waarom dan 15min trainen?
Ga voluit op de dagen dat je kan, anders rust je.

Zoek gewoon een goed schema voor je trainingsdagen.
 
Ik hoor hier veel vooroordelen zonder werkelijk advies.
Tijdens mijn vrije dagen (meestal 4) train ik wel hard (max 1 uur per dag).
Ik zal het nog eens zeggen. Heeft het zin om tijdens mijn werkdagen (4 tot 5dagen) een kleine 15 tot 20 minuten te trainen?

Heeft zin, pak bijvoorbeeld Squaten en DL's op die dagen, dit zijn grote oefeningen die een hoop energie vergen
Op je vrije dagen pak je oefeningen zoals armen schouders en bovenrug.
 
Als ik na een lange dag werken zou thuiskomen en ik heb geen zin om te trainen zou het laatste wat ik zou willen doen wel deadliften of squaten zijn.

Maar bon, dat is mijn mening. Mss denkt de TS hier anders over.
 
Ik zou gewoon mijn broodnodige rust pakken op je rustdagen.. Groeien doe je in je rust, niet in de gym.
 
Ik hoor hier veel vooroordelen zonder werkelijk advies.
Tijdens mijn vrije dagen (meestal 4) train ik wel hard (max 1 uur per dag).Ik zal het nog eens zeggen. Heeft het zin om tijdens mijn werkdagen (4 tot 5dagen) een kleine 15 tot 20 minuten te trainen?

Dat is dan genoeg toch? Meer is niet altijd beter..
 
Ik snap het niet.
Je hebt 4 vrije dagen en 3 dagen waarin je maar 15-20 minuten tijd hebt?
Dan gebruik je die 3 dagen toch als rust en je vrije dagen om te trainen?

Maar, 20 minuten kan echt wel voldoende zijn om te groeien / sterker te worden. Je zult je dan alleen moeten richten op de grote oefeningen.
met 2 oefeningen van 3-4 sets kom je een heel eind binnen 20 minuten ;)
 
Elk beetje trainen helpt!
 
Ik hoor hier veel vooroordelen zonder werkelijk advies.
Tijdens mijn vrije dagen (meestal 4) train ik wel hard (max 1 uur per dag).
Ik zal het nog eens zeggen. Heeft het zin om tijdens mijn werkdagen (4 tot 5dagen) een kleine 15 tot 20 minuten te trainen?

Kan zin hebben, maar dan moet je die 20 minuten ook te gelde maken. Doe een opwarming en begin dan met bijvoorbeeld schouders, enkel Military Press met zo zwaar mogelijke gewichten. 4 zeer zware sets uitgevoerd tot failure is al genoeg voor spiergroei. Een andere dag doe je dan Bench Press volgens hetzelfde principe. Weer een andere dag Squats. Met de rug wordt het moeilijker, daar zou je dan normaal Bent over Rows en Deadlifts moeten doen. Verdeel die dus over twee dagen en altijd volgens hetzelfde principe.
Zo heb je dus 5 dagen training die je echt wel zullen opleveren, je moet natuurlijk opletten dat je zo zwaar mogelijk traint en alles tot uiterste failure.
 
Back
Naar boven