AndroidHealthClinic

zink en magnesium (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
wat is nou eigenlijk de werking van deze 2 en hoe en waneer kun je ze het beste nemen?
 
ff gegoogeld:

http://www.bodybuilding.com/store/dig.htm

Calcium - Magnesium - Zinc - Calcium is also very valuable in maintaining proper nerve and muscle function, as well as normal kidney function. Magnesium plays a crucial role in regulating the neuromuscular activity of the heart, maintaining normal heart rhythm, converting blood sugar into energy, and metabolizing calcium and vitamin C properly. Zinc is an antioxidant mineral that plays a role in combination with insulin, growth hormone, testosterone, estrogen, and other hormones.

en van [Link niet meer beschikbaar]

ZINC
Zinc helps maintain a proper alkaline balance in the body, helps the body use phosphorus; necessary for the development of reproductive organs, maintains proper functioning of the prostate, regulates male hormone production; necessary for the metabolism of protein and it is an antioxidant nutrient.

MAGNESIUM
Magnesium helps maintain proper heart rhythm, is responsible for converting blood sugar into energy and helps metabolize vitamin C and calcium.

... Dus je ziet het, neem dagelijks een hapje uit de (ouderwets zinken) dakgoot en strooi er wat talkpoeder over, het zal wonderen doen :D Seriously, ik heb een Ca-Mg-Zn-preparaat van de HEMA (NOOIT kopen want de vorm is zo rottig dat het pijn doet bij het slikken!) met Ca en Mg ieder ong 40% van de ADH en Zn ong 20% (maar dat is dan ook gevaarlijk als je het te veel neemt). Ik weet niet of ik op deze manier al genoeg binnenkrijg .. Ca iig wel, maar Mg en Zn heb ik nog nooit berekend uit mijn voedsel.
 
oke bedankt denk dat ik ook maar een ca-zn-mg suplement ga nemen, bedankt voor de informatie.
 
Je kan zink beter niet met calcium nemen, want dan wordt zink niet opgenomen.
 
Originally posted by f*cking ecto
Je kan zink beter niet met calcium nemen, want dan wordt zink niet opgenomen.
Hoezo is dat dan? Heb je daar meer info over?
 
En vit c (daar is ie weer;)) helpt bij een goeie caclciumstofwisseling.

Vit D is noodzakelijk voor de opname van calcium uit de darmen en voor inbouwen van calciumzouten in je botten en tanden.
 
Ja ik haal tegenwoordig ook m'n zink bij de loodgieter. Is vele malen goedkoper dan wat je bij de sportwinkel koopt :P
 
Originally posted by wateengedoe2

Hoezo is dat dan? Heb je daar meer info over?

haha, beetje late reactie :D

"Dosage: 15 mg is the daily recommended dose. Supplying 50 grams is the standard, but you will find that the best zinc supplement, ZMA, contains only 30 mg of very absorbable Zinc. Try to take in as much zinc as you do iron every day, but avoid taking them together because they will compete for absorption. Same for copper and calcium."
van artikel Bic Cat.
 
Als je zink (of andere mineraal) supplementen koopt kan je het beste zink orotaat (is zink gebonden aan orootzuur nemen dit schijnt de best opneembare vorm te zijn.

"Orotaten zijn mineraalzouten van orootzuur, dat ook wel 'vitamine B-13' wordt genoemd.

Deze verbindingen hebben de bijzondere eigenschap, dat zij de celmembraan kunnen passeren en zo kunnen doordringen tot de lysosomen en mitochondriën. Hierdoor worden de mineralen actief de cel in getransporteerd en is een veel lagere dosering nodig dan van de meeste andere verbindingen. Orotaten zijn vooral populair in België, Duitsland en Frankrijk. Ook in Nederland groeit de vraag naar deze producten steeds sterker.

De meeste van onze orotaten worden geproduceerd door Eurolab in België; Magnesium + en Magnesium - 1000 door Deba Pharma (België). De meeste bevatten geen hulpstoffen. Is dit niet mogelijk, dan is cellulose gebruikt. Op etiketten van orotaten wordt door veel firma's de totale hoeveelheid van het orotaat weergegeven en niet het elementaire gehalte van het mineraal. Op de etiketten van onze orotaten vindt u echter de elementaire hoeveelheid van het mineraal per (hoogste) aanbevolen dagdosering."

Bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
Oud topic weet ik, maar wanneer kun je magnesium sup nou het beste innemen. ik hoorde van iemand dat volkoren producten en magnesium sup niet samen gaan?
 
Back
Naar boven