Fitness Seller

Zink tegen puistjes hoeveel en welke? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Krijg nu na 3 weken flink eiwitten te eten toch aardig last van puistjes, d8 eerst dat het door de zon kwam, maar dat is dus toch niet zo.
Nu lees ik dus dat je dan zinktabletten moet eten om dat tegen te gaan.
Mijn vraag is dus, hoeveel moet ik er eten op een dag?
En is er nog een voorkeursmerk?
 
Ligt aan de hoeveelheid zink wat er in een tablet zit, ik heb
50mg tabletten en dat is het maximum wat je mag gebruiken. Drink ook veel water en eet fruit dat helpt ook tegen puisten
 
Originally posted by Big Steve
Ligt aan de hoeveelheid zink wat er in een tablet zit, ik heb
50mg tabletten en dat is het maximum wat je mag gebruiken. Drink ook veel water en eet fruit dat helpt ook tegen puisten
Wat voor merk heb jij?
 
Zinc Picolinate van Solgar
 
Zelf gebruik ik Zink tableten van de trekpleister
deze bevat 33% ADH (5mg per tablet)
Ik neem elke dag 5 tableten in en voor de rest haal ik het uit mijn voeding.

Zink
Mineralen

Zink is een mineraal van meer dan 300 enzymen die nodig zijn om wonden te genezen, de vruchtbaarheid te bevorderen, de cel-reproductie op gang te houden, het gezichtsvermogen te verbeteren, de weerstand te bevorderen en te beschermen tegen vrije radicalen.

Zinkgluconaat zuigtabletten, volgens een dubbelblind onderzoek bij 100 mannen en vrouwen met verkoudheid, verkorten de duur van de verkoudheid. Elke 2 uur een zuigtablet halveert de totale verkoudheidsduur.

Zink is een sporenelement en noodzakelijk voor de reiniging van het bloed. Veel mensen hebben van nature geen goed zinkopnamevermogen. Hierdoor ontstaat bij inname van eiwitten of aminozuren puistjes op het lichaam. Bij de inname van tussen de 30 - 50 mg zink per dag (ook op niet-trainingsdagen) kan het ontstaan van puistjes worden voorkomen. Het werkt zeker voor mensen met veel acne.



Verschijningsvormen:
Zink is verkrijgbaar als los voedinggsupplement en zit ook heel vaak in andere voedingssupplementen, echter vaak in kleine hoeveelheden.
Zink komt in het dagelijkse voedsel voor in oesters, vlees, eieren, vis en schaaldieren, tofu en tarwe.
Gebruik en ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid):
Om tekorten op te vullen zijn hoeveelheden van 15-25mg per dag voldoende.

Hogere doseringen (max. 50mg per dag) zijn bij bepaalde gezondheidsklachten wenselijk, onder supervisie van een arts of orthomoleculair therapeut.

Voor verkoudheid zijn zuigtabletten met 10-15mg zinkgluconaat elke twee uur zinvol.
Wordt gebruikt voor:
- verkoudheid
- genezen van wonden
- verbeteren vruchtbaarheid
- verbeteren gezichtvermogen
- weerstand verhogen van het lichaam
- acne
Bijwerkingen:
Doseringen van 300 mg of meer per dag tasten de weerstand aan. Incidenteel komt maagpijn, misselijkheid en smaakproblemen voor.

Het gebruik van zink bij mensen met alzheimer (dementie) wordt vooralsnog afgeraden, aangezien het onderzoek daarnaar nog niet voltooid is. Het is echter mogelijk dat zink een positieve invloed heeft.

Zink vermindert de absorptie van koper, iets wat kan leiden tot anemie en te lage niveau`s van HDL (goed cholesterol). Indien men dus zink neemt zal aanvulling met koper wenselijk zijn. Vaak is koper reeds aan een supplement toegevoegd.

Zink kan ook de absorptie van ijzer calcium, en magnesium beinvloeden. Combinatie met een goede multimineralenformule kan dan ook wenselijk zijn.
 
Wat eet je dan allemaal bijvoorbeeld? Om genoeg zink binnen te krijgen?
 
Ik vind 25 mg zink aan tableten wel veel genoeg, maar natuurlijk eet ik ook veel volkoren brood en aardappelen
 
Stuk vlees gaar (75 gram) 1.6 mg

Plak kaas (20 gram) 0.72 mg

Grote lepel zilvervliesrijst (50 gram) 0.45 mg

Snee volkoren brood (35 gram) 0.53 mg

Handje noten (20 gram) 0.5 mg
 
En werkt het goed bij jullie??
Ga morgen meteen ff halen.
 
Voor mij helpt zink in combinatie met biergist het best.
Biergist gewoon van het kruidvat, very cheap!
Voorderest veeeel water.

Greetz,
Jurre
 
Ik gebruik voor mijn puistjes Tri-Zink 50 (90 Capsules )

gebruik t maar 1x per dag..
's ochtends als ik ga eten.. me puistjes zijn echt verminderd.

**************************************************
Zink is een essentiële voedingsstof fdie een belangrijke rol speelt in de synthese van eiwit.
Het zet vitamine A om in een fysiologisch actieve vorm en werkt als een bouwsteen bij het herstel van cellen en weefsel. Het ondersteunt het immuunsysteem.

één capsule bevat:
Zink (uit zinkcitraat, aminozuur gebonden zink en zinkpicolinaat)
50mg *(333% ADH)

* (ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid)
Van het mineraal is de elementaire hoeveelheid vermeld.

Ingrediënten: Zink (citraat-, proteinaat-, picolinaat), rijstpoeder, gelatine, magnesiumstearaat, siliciumdioxide.

**************************************************
 
Ik gebruik zink 50mg tabletten.
Maar zink in combinatie met biergist (van de Hema of Kruidvat)
schijnt ook heel goed te helpen
 
Originally posted by TrainingFreak
Zelf gebruik ik Zink tableten van de trekpleister
deze bevat 33% ADH (5mg per tablet)
Ik neem elke dag 5 tableten in en voor de rest haal ik het uit mijn voeding.

Hoezo koop je niet gewoon tabletten van 25 mg?


 
@Justifire: the same here. Ik merk ook dat het bij mij toch aan de eiwitten ligt. Ik slikte al 3 x 5mg Zinktabs per dag, maar die ga ik ook maar eens verhogen hopelijk met goed resultaat. Ff kijken of het dan 25 of 50 mg wordt; welke ga jij halen?
 
Originally posted by TongPo
@Justifire: the same here. Ik merk ook dat het bij mij toch aan de eiwitten ligt. Ik slikte al 3 x 5mg Zinktabs per dag, maar die ga ik ook maar eens verhogen hopelijk met goed resultaat. Ff kijken of het dan 25 of 50 mg wordt; welke ga jij halen?
Ja jij dus ook :(
Ben net ff langs de drogist gereden, en kreeg eerst tabletjes van 2.5mg zink en vitamine c ??? Voor verkoudheid ofzo.
Na flink doorzeuren konden ze wel sterkere zinktabletten bestellen.
Ik loop langs het schap en zie daar dus 2 potjes zinktabletten staan :)
Heb nu deze:
D.A. Selenium en Zink
selenium 100mcg
zink 15mg
90 stuks in een potje voor €6.80

Begin n u met 2 stuks per dag en dan maar ff afwachten, hoop wel dat het helpt.
Was niet mijn bedoeling om lelijker te worden van BB ;)
 
Plaatje Tri-Zink

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik zie dat de een de Zink verspreid over de dag inneemt en dat de ander juist in één keer z'n Zink inneemt in de vorm van een 50mg tablet. Maakt het eigenlijk nog uit waar je voor kiest of boeit het totaal niet?
 
Originally posted by TongPo
Ik zie dat de een de Zink verspreid over de dag inneemt en dat de ander juist in één keer z'n Zink inneemt in de vorm van een 50mg tablet. Maakt het eigenlijk nog uit waar je voor kiest of boeit het totaal niet?
Ha :)
Dat wilde ik net gaan posten !!
Ik neem nu 2 pillen in de ochtend bij mijn ontbijt, maar vraag me idd ook af of het niet beter is om er 1 in de ochtend en 1 bij het avondeten te nemen?
 
Back
Naar boven