XXL Nutrition

Zink

Bezoekers in dit topic

bricks

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
4.898
Waardering
351
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Alle credit voor de informatie gaat naar Big Cat.

Wat doet zink:

Zink verhoogt absorptie van nutriënten, stimuleert de eiwitsynthese in de spier rechstreeks via de mTORC1 signal integrator en dissocieert IGF-1 van IGF-BP5 wat een anabool feed-forwardmechanisme in gang zet. Zink is mogelijk een van de meest anabole stoffen die er bestaan in voldoende hoge dosis, (en dat is niet de 30 mg in je ZMA zoals meerdere studies al uitwezen).

Dosis:

1.5-3 mg/kg lichaamsgewicht. Voor de hogere dosis zeker standaard wat extra koper nemen en je ijzer monitoren, ik neem voor het zekerste zinc product met extra koper in.
Dosis moet wel opgebouwd worden. Zolang je geen last hebt kan dat vrij snel, elke 3 dagen. Geeft normaal geen problemen, maar heel af en toe is er iemand die wat last van zen maag krijgt (en geen idee of dat dan aan de zinc ligt of de samenstelling van de tablet)
Verhouding 1:25 koper:zinc. Ijzer supplementeer ik alleen als ik tekenen zie van ijzertekort (hele bleke stoelgang enz)

Supplement:

Big Cat gebruikt deze, omdat hier ook koper in zit:
http://www.farmaline.nl/drogisterij/bestellen/altisa-zink-bisglycinat-40mg/

Andere zink supplementen kunnen ook gebruikt worden. Belangrijk is dan wel dat je koper:zink verhouding goed is.
 
Volgens mij was dat bullshit. Had daar in ander topic ook iets over gezien. Getxxl of big cat gaf dat aan geloof ik.
 
Voor de duidelijkheid. Je gebruikt het dagelijks en het mag voor lange duur ingenomen worden?
 
bump.

Welke koper supp gebruiken jullie?
 
Zal per mineraal verschillen maar overdoseren is nooit handig, kan serieuze complicaties geven op de langere termijn
 
Body&Fitshop heeft nu ook een Zink supplement zonder magnesium etc. Grote pot voor een maand of 4/5 :D

Acne is al aan het afnemen!
 
Back
Naar boven