MuscleMeat

Zink

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik las laatst iets dat iemand 25 gram/mg in nam per dag,
maar nu wil ik weten of het nou gram of mg is.
Ik ga er zelf vanuit mg want in mijn tablet zit er maar 25 mg in en ik moet er 3 per dag nemen dus zit ik op de 75 mg per dag dat schijnt namelijk de ADH te zijn


oke ciao
 
lijkt mij ook mg. bij mineraalsupplementen kan je altijd van mg of mcg uitgaan
 
Ik weet alleen niet of de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid genoeg is, omdat je je immuumsysteem aardig aantast met krachttraining
 
Zink ADH is 15 mg
 
Aanbevolen dosering voor sporters 50mg
 
Zelf neem ik ook 50 mg per dag maar op mijn potje zink gluconaat van sportslab staat 1 of 2 pillen per dag en die zijn 50mg per stuk ???



Groeten bigboy25.
 
Zorg er dan in ieder geval voor dat je ook wat koper bijneemt. 50 mg zink in 1 keer is vrij veel en zal opzich zelf tot een onbalans leiden mits je extra koper inneemt.
Een goed zink supplement zal koper bevatten..

75mg is een beetje teveel van het goede denk ik, hoger dan 50mg is nergens voor nodig en kan soms zelfs leiden tot klachten..
 
Ik denk dat je het het best in de vorm van ZMA kan nemen
 
In ZMA zit toch niet zoveel zink? iets van 5 mg ofzo.
 
Per capsule dan, maar je neemt toch meer als 1 caps.

Vergeet ook niet dat die 50mg per dag is, niet per keer.
 
Originally posted by ksji
Zorg er dan in ieder geval voor dat je ook wat koper bijneemt. 50 mg zink in 1 keer is vrij veel en zal opzich zelf tot een onbalans leiden mits je extra koper inneemt.
Een goed zink supplement zal koper bevatten..

75mg is een beetje teveel van het goede denk ik, hoger dan 50mg is nergens voor nodig en kan soms zelfs leiden tot klachten..

Verspreid die zinkdosering dan gewoon...
 
Originally posted by CrocoDillon
In ZMA zit toch niet zoveel zink? iets van 5 mg ofzo.

ongeveer 20mg per capsule en je neemt er meestal 3 voor het slapen gaan maakt 60mg

innemen met calcium verslechterd de inname en daarom is losse zink suppletie (99% v/d gevallen gebonden met calcium) of in multivitamine af te raden.

Volgens mij is dit al de 5e keer dat ik dit post maar sommigen hadden het blijkbaar nog niet gelezen :D
 
Originally posted by Dom!nator


ongeveer 20mg per capsule en je neemt er meestal 3 voor het slapen gaan maakt 60mg

innemen met calcium verslechterd de inname en daarom is losse zink suppletie (99% v/d gevallen gebonden met calcium) of in multivitamine af te raden.

Volgens mij is dit al de 5e keer dat ik dit post maar sommigen hadden het blijkbaar nog niet gelezen :D

en ehm helpt de combi van zma ook beter tegen het voorkomen van stretchmarks als zink alleen?

weet niet maar slik nu al tijdje zink omdat ik al op paar sites heb gelezen dat ut stretch marks moet voorkomen 66 mg per dag
maar ja scheuren blijven komen
 
ik heb nooit gelezen dat het ertegen helpt. Maar als je te snel blijft groeien kan geen supplement ertegen op. Ik had je al aangeraden om tijdje te gaan cutten en daarna weer massa maar goed je moet het zelf weten. Ik heb er zelf 2 op het gebied tussen oksel en schouder: links 0,5cm en rechts 1,5cm.
 
Back
Naar boven