XXL Nutrition

Zink (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scighera

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2003
Berichten
1.057
Waardering
0
Wat zijn jullie ervaringen met ZInk supplementen. ik zoek zelf nog een goed en goedkoop merk

Kruidvat is E5.- per maand voor 15mg per dag, waarbij je ook nog een ruime hoeveelheid Magnesium en calcium binnenkrijgt
 
Volgens mij hoef je op die magnesium en calcium niet te letten. Dat hoef je echt niet te supplementeren, dat krijg je al ruim binnen. Daarom lijkt mij bv ZMA ook veel te duur als nodig. Ik heb een goede en goedkope van de kruidenwinkel. Ik zal nog wel even kijken welk merk dat is.
(50 mg)
 
Zink zit ook in de meeste vitamine en voedings suppelementen. Weet niet precies welk effect het heeft.



-------------------------------

The only way i can learn, is learn from your mistakes
 
Originally posted by Hellslayer
Zink zit ook in de meeste vitamine en voedings suppelementen. Weet niet precies welk effect het heeft.



-------------------------------

The only way i can learn, is learn from your mistakes

inm ijn multi vit zit maar 5mg.
absolute maximum per dag is 50mg (anders kan het schadelijk zijn)


voordelen:
-voorkomt uitscheuren van huid
-kan je Testeron verhogen (tot 30% bij atleten)
 
Zink, mannelijke onvruchtbaarheid en testosteron: 37 mannen die al langer dan vijf jaar onvruchtbaar waren kregen 60mg zink per dag te slikken gedurende 45-50 dagen. Bij de 22 mannen die bij aanvang lage testosterongehaltes hadden steeg het aantal spermatozoïden van 8 naar 20 miljoen per milliliter sperma. Het testosteron gehalte steeg ook.. Negen van de 22 vrouwen werden zwanger. Bij de 15 mannen met bij aanvang normale testosterongehaltes was er geen verschil in testosteron en nauwelijks in het aantal spermatozoïden. Hun vrouwen werden niet zwanger. (Enc. Of Nutrit. Suppl., 1996)
 
maar die normale mannen. deden die veel aan sport?
 
Sommige wel maar de meeste niet, in ieder geval geen BB's

De aanbevolen hoeveelheid is volgens gezondheidsplein tussen de 15mg en 50mg (50 mg voor sporters)
 
klopt. boven de 50mg kan het schadelijk worden. Ik vraag me af hoe groot de invloed op het testeronniveau is.

ik zag van perfectbody.nl trouwens 100x50mg voor €12.-
 
Of het nou wel of niet je testosteron verhoogt, zink blijft essentieel, omdat het strea absorbeert.
 
Originally posted by prinsjj
Of het nou wel of niet je testosteron verhoogt, zink blijft essentieel, omdat het strea absorbeert.

I know. maar daarvor heb ik het dus niet nodig (iig niet die hoeveelheid) Ik train namelijk niet op massa
 
Dan heb je dus ook niks aan een testosteron verhoging....
 
Originally posted by prinsjj
Dan heb je dus ook niks aan een testosteron verhoging....
ik train voor prestaties, niet voor massa. Het gaat mij primair om meer en langer kracht te kunnen leveren, en niet om een zo groot mogelijke spiermassa op te bouwen
 
Dan heb ik een veel goedkope oplossing, complexe koolhydraten !
 
Mijn merk was overigens toppharma. 90 tabs van 50mg voor ik geloof iets meer dan 6 euro. Goedkoper ben ik het in NL nog niet tegengekomen. En het is gluconaat, dus dat moet geen probleem zijn.
 
Dat zink je test zover opschroeft lijkt me niet reeel. Ja, misschien als je een afwijking hebt, of als je zinkinname laag ligt.
Tegen striae? Nou, bij mij niet. Wel is het zo dat je huid er mooier van wordt, en het wat tegen acne helpt. En je weerstand...die draaid er ook wel fijn op.
 
Originally posted by Alessandro
Mijn merk was overigens toppharma. 90 tabs van 50mg voor ik geloof iets meer dan 6 euro. Goedkoper ben ik het in NL nog niet tegengekomen. En het is gluconaat, dus dat moet geen probleem zijn.

klinkt goed, waar haal je deze?

Eens kijken of het effect heeft. jammer dat ze 50mg zijn, daar 50mg het dagmaximum zink schijnt te zijn en er in Multi-Vits ook al wat zink zit.
 
Jawel, maar zo streng hoef je nu ook weer niet te zijn. Je moet alleen niet meerdere tabs van 50mg/dag nemen. Maar dat je nog een paar gr erbij krijgt is niet zo'n probleem. Daarbij worden die paar gr uit die multi-vit's vrijwel niet opgenomen door het lichaam. De biologische vorm is erg essentieel en die is vaak niet goed genoeg en dan heb je er in feite niets aan.
 
Zinc

That zinc is important to the bodybuilder, most in our sport have known for ages, almost instinctively. The science behind the itch is that strenuous exercise tends to deplete body levels of zinc. So bodybuilders have considered zinc one of their most important supplements for a long time. Unfortunately, as those who read my article on milk know, the body prioritizes calcium over zinc and when the two enter the bloodstream simultaneously the zinc is just not absorbed. So why didn't they take it without calcium? The pharmaceutical industry is why. These guys will do anything to make a buck. They are worse than the worst supplement companies. They find a cure for a disease, but hold it back (supposedly for in-house testing) to create hype, so that when it hits the market they can charge outrageous prices (make you think of any supplement company in particular?). But at the same time they try to cut costs on everything. When making pills and caps the cheapest thing to hold the whole thing together is ... calcium!

Check the ingredients on any kind of pill or tab, and you will find that most contain at least some form of calcium (could be dicalcium or something of the sort). That's why no one ever managed to take it without calcium. Even in 50 or 100 mg pills, it never exerted the effect that 30 mg of calcium-free zinc did. The only other way to bind the stuff was a costly procedure called chelation. Chelation fuses a mineral to an amino acid, in this case methionine, but just as easily aspartic acid or aspartame (to form the magnesium aspartate and some ZMAs even contain amounts of zinc aspartate as well, next to the actual ZMA). And voila, one of the most potent supplements is born. I wonder why no one ever thought of this before? I guess they had their eyes closed. Or was it their wallet?
 
zoek jij maar zink tabs die geen calcium bevatten good luck lol
 
ik zit momenteel op 5x273mg calcium per dag, dus dat maakt niet uit. het gaat mij meer om de hoeveelheid zink, in hoeverre dat schadelijk is
 
Back
Naar boven