MuscleMeat

Zinvol om te cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DerKommandant

Novice
Lid geworden
21 okt 2012
Berichten
24
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
66kg
Beste DBB-ers,

Ik train sinds begin januari consistent 3 keer per week. Ik doe een fullbody schema en heb tot nu toe erg bro gegeten, dus geen macros bijgehouden en enkel wat op mijn eiwitinname gelet. Ik weeg nu 70 kg, ben 1.70m en schat dat ik rond de 20% bodyfat zit. Ik val denk ik wel onder skinny fat en heb nog niet echt een 'physique', aangezien ik pas sinds kort train en niet op mijn macros let.

Is het zinvol om te cutten en een vetpercentage rond de 12,5 % als doel te stellen? Of kan ik beter zorgen dat ik op mijn macros ga letten, mijn physique verbeter en te gaan bulken?

Alvast bedankt
 
20% is cutten.. niet zo op stats letten. Je staat gewoon te hoog in vet.
 
O

Gewoon cutten tot september dan lekker het hele jaar bulken
 
Erg bedankt voor de feedback. Heb via de IIFYM calculator uitgerekend dat ik rond de 1950 calorieën moet gaan zitten om af te vallen. Is dit niet een beetje veel?

1950 kcal kan goed kloppen, ik zou het aanhouden en kijken naar hoe je lichaam erop reageert.
Gaat het te langzaam zak je bijv. naar 1700 kcal.

Verder om meer zeker te zijn over het aantal kcal, zou ik het na-berekenen op meerdere websites.
Let er echter wel op dat die berekeningen een richtlijn zijn. Luister altijd naar je eigen lichaam, en pas alles aan totdat je tevreden bent met resultaat.
 
Lijkt me juist erg weinig. Ik cut op 2800 kcals :)

Maar goed, probeer het uit zou ik zeggen...

jha precies 1950 is wel heel erg weining. ik zit ook rond 2800/3000
 
Waarom 1950 weinig? Ligt er maar net aan hoe groot en zwaar je bent, hoe snel je stofwisseling is, etc. Is gewoon een kwestie van uitproberen.

Ikzelf ben 1m72 en woog 76kg toen ik begon met cutten. Weeg nu inmiddels 71,5kg. Eet 1900kcal en val daar zo'n 0,5kg per week mee af. Doe 3x per week fullbody en daarna nog even cardio. Verder nog 2-3 dagen per week een cardio dag. Als ik al het cardio eruit zou laten, zou ik zelfs nog minder kcals moeten eten om af te vallen...

Gewoon uitproberen dus! :)
 
Back
Naar boven