Fitness Seller

Zit al een tijdje aan de TRT. Wil mijn 1e kuur doen, een aantal vragen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

echosystem

Novice
Lid geworden
30 okt 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Sinds een maandje of 4/5 zit ik aan de TRT via de arts omdat ik altijd super lage waardes had.
Ik injecteer 125mg sustanon per week (gesplits in 2) en moet zeggen dat ik mij hierdoor echt een stuk beter ben door gaan voelen.
Ik doe al ongeveer 5 jaar aan bodybuilden en de TRT helpt maar merk niet echt heel erg veel verschil in kracht en massa. Alle voordelen zijn vooral mentaal en seksueel (waarvoor dankbaar!).
Ik heb nu toch interesse om een beginners kuur te gaan volgen maar zit met een aantal vragen:
Is het belangrijk dat ik de zelfde vorm van T gebruik (sustanon dus), omdat ik daar al een tijd aan zit?
Met hoeveel mg per week zal ik verhogen. Ik zat zelf te denken aan 300mg of 400mg per week voor 2 of 3 maand.


Bedankt alvast!
 
TRT is om je eigen aanmaak te vervangen, niet om extra kracht en massa te bouwen. Je kunt tussendoor gaan kuren met welke ester ook, dat maakt niet uit.
 
TRT is om je eigen aanmaak te vervangen, niet om extra kracht en massa te bouwen. Je kunt tussendoor gaan kuren met welke ester ook, dat maakt niet uit.

Toch zorgt TRT dat je testosteron niveau bijna constant blijft, terwijl dit normaal veel meer fluctueert gedurende de dag en onderhevig is aan externe factoren.
In de praktijk zie je vaak 3-4kg extra massa en 10-15% meer kracht bij lifters die van natty naar TRT gaan. Niks in vergelijking met een serieuze kuur natuurlijk, maar als je niks merkt
op TRT only is je genetische aanleg wat betreft de respons op AAS waarschijnlijk beneden gemiddeld.
 
Toch zorgt TRT dat je testosteron niveau bijna constant blijft, terwijl dit normaal veel meer fluctueert gedurende de dag en onderhevig is aan externe factoren.
In de praktijk zie je vaak 3-4kg extra massa en 10-15% meer kracht bij lifters die van natty naar TRT gaan. Niks in vergelijking met een serieuze kuur natuurlijk, maar als je niks merkt
op TRT only is je genetische aanleg wat betreft de respons op AAS waarschijnlijk beneden gemiddeld.
Is verschillend en kun je niet zo 1-2-3 beoordelen. in maandje of 4 TRT groei je geen 3-4kg. TRT die jij bedoeld is denk ik ook hoger gedoseerd dan TRT dosis vanuit medisch oogpunt.
Als iemand gewoon verrot is door onderwaarde T, dan kun je na deze periode je beter en sterker voelen. Dat is medisch. Dat blijft dan ook gelijk gedurende, en blijf je niet maar sterker worden. Zker niet vergeleken met een kuur. Dat zal ook de reden zijn van TS om 'tussendoor' te gaan kuren. oftewel denken velen dat ze door TRT sterker worden en massa op kunnen bouwen zoals jij denkt, in de praktijk valt dat vaak vies tegen. dat is alleen al makkelijk terug te lezen in de sectie van TRT. Medisch zie je vaak ook Sust 1ml E3W ipv E2W, sommige krijgen het zelfs nog vaker voorgeschreven E10D. of nog meer.

Na bijna 8 weken 83,3 eod vanaf vrijdag zelf verlaagd naar 50 eod. Mede omdat huisarts ook aangaf dat bloedwaarde niet te lang zo mag zijn. Sinds laatste 2 weken enorme daling in energie en afgelopen week extreem moe en somber, redde de dag niet zonder naps. Dus hoge dose sowieso geen meerwaarde voor mij.
 
Is enorm afhankelijk van de situatie uiteraard, maar als je van hypogonadaal (zeg 5nmol) naar trt gaat (15-20nmol) dan mag je best wat groei verwachten.
 
Vaak zie je eerst wat vet vermindering ipv werkelijke groei. maar dit kan verschillen per situatie
 
Is verschillend en kun je niet zo 1-2-3 beoordelen. in maandje of 4 TRT groei je geen 3-4kg. TRT die jij bedoeld is denk ik ook hoger gedoseerd dan TRT dosis vanuit medisch oogpunt.
Als iemand gewoon verrot is door onderwaarde T, dan kun je na deze periode je beter en sterker voelen. Dat is medisch. Dat blijft dan ook gelijk gedurende, en blijf je niet maar sterker worden. Zker niet vergeleken met een kuur. Dat zal ook de reden zijn van TS om 'tussendoor' te gaan kuren. oftewel denken velen dat ze door TRT sterker worden en massa op kunnen bouwen zoals jij denkt, in de praktijk valt dat vaak vies tegen. dat is alleen al makkelijk terug te lezen in de sectie van TRT. Medisch zie je vaak ook Sust 1ml E3W ipv E2W, sommige krijgen het zelfs nog vaker voorgeschreven E10D. of nog meer.

Ja, misschien iets hoger gedoseerd. Vaak zie je ook 150-175 per week voorgeschreven worden. Maar ik ken in ieder geval redelijk wat van die fitness influencers/bodybuilders die open zijn over TRT gebruik en duidelijk meer gainen, dan wel droger/voller staan op TRT. Maar dat stopt wel op een bepaald niveau, ik vergelijk het zeker niet met een normale cycle.
 
Ja, misschien iets hoger gedoseerd. Vaak zie je ook 150-175 per week voorgeschreven worden. Maar ik ken in ieder geval redelijk wat van die fitness influencers/bodybuilders die open zijn over TRT gebruik en duidelijk meer gainen, dan wel droger/voller staan op TRT. Maar dat stopt wel op een bepaald niveau, ik vergelijk het zeker niet met een normale cycle.
Dat is al veel hoger dan TRT dosis natuurlijk. je eigen aanmaak is ~60mg per week. uitgaande van 176mg test uit 250mg sust E3W kom je dan op 58mg uit, 250mg E2W is dan 88mg.
150-175mg zijn meer cruise dosissen voor als je onder de 80kg weegt. maar dit is een elllenlange discussie zonder eind. zo schrijft de één meer voor dan de ander, en slaat bij de één een lage dosis goed aan en bij de ander niet. Net als referentiewaarden, waar 12nmol/L bij Jantje de onderwaarde is en bij Annie 8nmol/L en soms zelfs 6.7nmol/L gezien.

Ik heb verder niets met influencers of YouTube figuren. je ziet ook veel in amerika met 250mg of 300mg EW als zgn TRT :roflol:
 
Je hebt te lage waarden gehad waarbij je je nooit mentaal goed hebt kunnen voelen. Nu is dat net opgelost door een dokter, moeten deze eerste 5 maanden heerlijk geweest zijn vol energie en moet het nu alweer anders?
 
Ik zou dan lekker op TRT basis verdergaan en zeker wachten met kuren.
 
Graag eigen vragen in en eigen topic



Thanks alvast!
 
Graag eigen vragen in en eigen topic



Thanks alvast!
Graag gedaan :thumb:

3a4 kilo en je toont iets droger... klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
 
Ik snap het niet? Dit bovenste heb ik niet getypt?
 
Oké, is lang geleden dat ik op BB zat en ben het weer even aan het uitvogelen.

Excuses.
 
Geeft niks :thumb:
Train je wel ?
Uiteraard! Altijd dedicated met voeding en trianen door blijven gaan. Zelfs nu. Me vrouw is onverwacht met 26wk bevallen en wij zitten in het Ronald MC Donaldhuis en de kleine ligt op de NICU. We zijn 2.5u van huis en verblijven hier al bijna 3wk. Train nu nog 3 x per week fullbody om hoofd leeg te maken en voeding ook netjes. Enigste waar ik op dit moment grip op kan en houden en kracht uit kan halen.
 
Uiteraard! Altijd dedicated met voeding en trianen door blijven gaan. Zelfs nu. Me vrouw is onverwacht met 26wk bevallen en wij zitten in het Ronald MC Donaldhuis en de kleine ligt op de NICU. We zijn 2.5u van huis en verblijven hier al bijna 3wk. Train nu nog 3 x per week fullbody om hoofd leeg te maken en voeding ook netjes. Enigste waar ik op dit moment grip op kan en houden en kracht uit kan halen.
wow das niet niks, ik hoop echt dat die kleine goed aansterkt daar.
Veel sterkte samen!! :heart:
 
  • Like
Waarderingen: G.J.
Blijkt dat niet iedereen dezelfde waardes in t bloed hebben op hetzelfde aantal mg,,, dus een goeie trt word dus afgestemd op de test waardes van t bloed, dat kan bij de 1 dus 75 mg zijn en de ander 150mg

Daarnaast nog een respons kwa aromatisering, shbg etc die de reactie dus verschillend maken van persoon tot persoon...

Iemand kan dus echt wel op 1000 mg test moeten gaan zitten om t zelfde resultaat te krijgen dan iemand anders op 500 mg

Maar je zit pas 4 maanden op trt dus op een 'normaal' niveau ik zou dat zeker eerst een jaar doen voor je denkt aan verhogen, snap. Dat het verleidelijk is maar eigenlijk functioneer je nu pas naar behoren sinds 4 maanden, dus je kan zeker nog progressie boeken zonder te verhogen.

Zo niet dan denk ik dat er iets schort aan je voeding of training...
 
Back
Naar boven