MuscleMeat

zit er in mayonaise ook transvetten?

Bezoekers in dit topic

immature

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
52
Waardering
0
en zo ja, in welk merk zitten ze dan niet?
 
normaalgezien niet, je kan altijd de voedingswaarden checken
 
ik heb gehoord dat ze bij de mcdonalds de meeste transvetten hebben. dus ik dacht dan zal het ook wel in mayonaise zitten. maar is welke producten zitten dan wel transvetten?

dus mayonaise is eigenlijk helemaal niet slecht voor je?
 
Laatst bewerkt:
Nee mayo bevat veel onverzadigde vetten, dus het is per definitie niet slecht. Maar er zijn veel betere vetbronnen natuurlijk.
Het is alleen de combinatie mayo ''met'' frieten of frikandellen (koolhydraat icm vetten) die het ''slecht'' maakt.
 
dus mayonaise is eigenlijk helemaal niet slecht voor je?

mayonaise wordt gemaakt van plantaardige olie (zonebloemolie dacht ik), eigeel en wat mosterd . Dus slecht....mwah, valt wel mee. Zoveel neem je er nu ook weer niet van mag ik hopen.

Wat ze er verder voor ongure meuk in de fabriek erbij gooien moet maar op de verpakking kijken.
 
nou, ik vind mayonaise erg lekker, maar m'n ouders zeggen dat je aders er van dichtslippen.
 
nou, ik vind mayonaise erg lekker, maar m'n ouders zeggen dat je aders er van dichtslippen.

:D
Nee,
Aders slippen pas dicht als je maandenlang je elke dag 1000kcal boven je onderhoud gaat eten.
 
Nee mayo bevat veel onverzadigde vetten, dus het is per definitie niet slecht. Maar er zijn veel betere vetbronnen natuurlijk.
Het is alleen de combinatie mayo ''met'' frieten of frikandellen (koolhydraat icm vetten) die het ''slecht'' maakt.

Pindakaas is ook koolhydraten met vetten toch> is dit wel een goede combi dan?
 
Back
Naar boven