XXL Nutrition

zit ver onder cut maar geen honger meer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

job123

Novice
Lid geworden
18 sep 2016
Berichten
24
Waardering
4
Beste Bodybuilders,

Ik at vroeger altijd veel junkfood chips en alle andere zooi die niet goed voor je zijn(net als de meeste 16 jarige).
elke dag wel een zak chips of pizza op school en ik was dus ook best mollig.

Ik ben sinds anderhalve maand een dieet opgezet en ben gaan trainen, op het begin was het nogal lastig en had ik vaak honger maar na een tijde gewoon een paprika tussendoor en had eigenlijk nauwelijks honger meer.
Dus het gaat eigenlijk heel goed ben wat afgevallen en pas 2x een cheatday gehad toen we een feest hadden.
nu besloot ik dus een weekje geleden om alles echt goed bij te gaan houden met myfitnesspal.
Heb dus mijn onderhoud uitgerekend en die ligt ergens tussen de 2200 en 2500, ben maar voor 2400 gegaan omdat ik ook dagelijks een eind naar school moet fietsen.

nu heb ik mijn fitnesspal dus ingesteld op 2000 calorieën, om er ongeveer 400 onder te zitten.
Qua vitamines en eiwitten zit ik goed op schema alleen vet iets te weinig dagelijks.
Maar op het einde van de dag kom ik meestal 300 tot 400 te laag uit ( dus op ong 1650 calorieën per dag)
Ik heb alleen geen honger overdag en dat vind ik een beetje raar?
Ik train dus 3x per week en neem op die dagen altijd iets extra.

Maar mijn vraag is dus kan het kwaad als ik onder mijn cut zit maar er eigenlijk geen last van heb omdat ik geen honger heb en mijn voedingsmiddelen wel binnenkrijg of zal ik toch gaan voor extra eten op een dag?
(oh en sorry voor de spellings-nazi's onder ons heb dyslexie)

Groetjes job ;)

ps de kipfilet was op vandaar het zoete beleg. en in het weekend minder whey en meer vis en ei.

Screenshot_2016-10-12-20-57-20.png


Screenshot_2016-10-12-20-57-26.png


Screenshot_2016-10-12-20-57-30.png


Screenshot_2016-10-12-20-57-53.png


Screenshot_2016-10-12-21-00-42.png
 
Meer eten, 1600 is te weinig.
 
Ligt er aan wat je doelen zijn. Het is gezond om minder calories te eten als je wel alle nutrients binnenkrijgt.

Dit zou dus mn advies zijn. Maar als je veel spiermassa wilt onderhouden moet je wel op je onderhoud eten. Het heeft ook te maken met je vet percentage en BMI.Wat is je vet%?
 
Inderdaad meer eten.
 
Ik raad je ook aan minder of salami/ham te eten. Is kankerverwekkend als je meer dan 200gram per week eet. Je kan heerlijk gezond eten zonder die risico's. Denk aan bijvoorbeeld 100% pindakaas, Humus, Avocado, Banaan, Kip etc
 
Ik raad je ook aan minder of salami/ham te eten. Is kankerverwekkend als je meer dan 200gram per week eet. Je kan heerlijk gezond eten zonder die risico's. Denk aan bijvoorbeeld 100% pindakaas, Humus, Avocado, Banaan, Kip etc
Heb je hier ook onderbouwing voor? klinkt wel erg mooi rond die 200 gram namelijk
 
Ik raad je ook aan minder of salami/ham te eten. Is kankerverwekkend als je meer dan 200gram per week eet. Je kan heerlijk gezond eten zonder die risico's. Denk aan bijvoorbeeld 100% pindakaas, Humus, Avocado, Banaan, Kip etc

190 gr is dan wel ok?
 
199.99
living on the edge

Hahah :D Life on the edge.

Ja maar het klopt dat je inderdaad gewoon af en toe wat bacon of ham/salami kan eten. Het is niet zo dat elke kwantiteit gevaarlijk is. 200 gram pw voor verwerkt vlees en 500gram voor rood vlees is veilig. Daarnaast is rood vlees zelfs super gezond voor je als je het niet te veel eet. Het heeft veel mineralen, aminozuren (prachtig profiel), vitamines en eiwitten.

Veel vegans proberen ons het verhaal te verkopen dat het hoe dan ook ongezond is maar dit klopt niet. De wetenschappelijke consensus is dat het gezond is mits je onder de halve kg per week blijft. Kip, kalkoen, vis etc kan je gwn elke dag eten. Het is wel soms opletten met tonijn in blik je kan daar beter maar een paar van per week eten wegens de hoeveelheid kwik die er in zit.
 
tegenwoordig is alles kankerverwekkend als je daar rekening mee gaat houden ,kan je niks meer eten of doen.
 
Maar op het einde van de dag kom ik meestal 300 tot 400 te laag uit ( dus op ong 1650 calorieën per dag)
Ik heb alleen geen honger overdag en dat vind ik een beetje raar?
Ik train dus 3x per week en neem op die dagen altijd iets extra.
Pindakaas. Noten. Pure chocola.
Er zit vast iets bij dat je lekker genoeg vindt om te verorberen zodat je en meer vetten binnenkrijgt en meer kcal.
 
Ik raad je ook aan minder of salami/ham te eten. Is kankerverwekkend als je meer dan 200gram per week eet. Je kan heerlijk gezond eten zonder die risico's. Denk aan bijvoorbeeld 100% pindakaas, Humus, Avocado, Banaan, Kip etc

Dikke onzin. Overal zitten e-nummers in. Je kan niet 'heerlijk' gezond leven, we leven in wereld waar de voedingsindustrie ons dik verneukt. Dus gewoon die ham en salami blijven eten.
 
Dikke onzin. Overal zitten e-nummers in. Je kan niet 'heerlijk' gezond leven, we leven in wereld waar de voedingsindustrie ons dik verneukt. Dus gewoon die ham en salami blijven eten.

Als we alles zouden weten wat ze in rechtstreeks en onrechtstreeks in ons eten draaien. We zouden nogal verschieten.
 
Bedankt allemaal voor de reacties, het is ook niet het probleem dat ik niks lus eet bijna alles maar had meer het gevoel dat als je geen honger hebt het niet 'nodig hebt' maar zal dus wel meer gaan eten!

Ik raad je ook aan minder of salami/ham te eten. Is kankerverwekkend als je meer dan 200gram per week eet. Je kan heerlijk gezond eten zonder die risico's. Denk aan bijvoorbeeld 100% pindakaas, Humus, Avocado, Banaan, Kip etc

Oh en over dat kankerverwekende gedoe daar geloof ik niet in ik eet lekker mn vleesjes op anders ga ik maar wat eerder dood ;)

Bedankt allemaal! :D
 
Als we alles zouden weten wat ze in rechtstreeks en onrechtstreeks in ons eten draaien. We zouden nogal verschieten.

Dat weet ik wel zeker. Voedselindustrie zijn dikke naaiers. ;)
 
Hahah :D Life on the edge.

Ja maar het klopt dat je inderdaad gewoon af en toe wat bacon of ham/salami kan eten. Het is niet zo dat elke kwantiteit gevaarlijk is. 200 gram pw voor verwerkt vlees en 500gram voor rood vlees is veilig. Daarnaast is rood vlees zelfs super gezond voor je als je het niet te veel eet. Het heeft veel mineralen, aminozuren (prachtig profiel), vitamines en eiwitten.

Veel vegans proberen ons het verhaal te verkopen dat het hoe dan ook ongezond is maar dit klopt niet. De wetenschappelijke consensus is dat het gezond is mits je onder de halve kg per week blijft. Kip, kalkoen, vis etc kan je gwn elke dag eten. Het is wel soms opletten met tonijn in blik je kan daar beter maar een paar van per week eten wegens de hoeveelheid kwik die er in zit.
Ik snap wat je zegt, alleen 200 gram lijkt mij, met wat ik over de risico's heb gelezen, een érg lage hoeveelheid, daarom vroeg ik mij af wat de bron voor dit getal is :)

Overigens vind ik het belangrijk om aan te kaarten dat het hier gaat om de kans op kanker verhogen, niet om kanker teweeg brengen. Zelfs al zou het de kans op kanker verdubbelen is dat alsnog een miniem verschil omdat de "kans" die je verdubbelt zo klein is. Dit is naar mijn mening hetzelfde als nooit meer het huis uitgaan omdat het de kans op een auto-ongeluk verkleint.
 
Dikke onzin. Overal zitten e-nummers in. Je kan niet 'heerlijk' gezond leven, we leven in wereld waar de voedingsindustrie ons dik verneukt. Dus gewoon die ham en salami blijven eten.

E nummers zjin niet per see slecht, dat wordt erg overdreven. Verwerkt vlees is niet goed + het bevat niet iets gezonds. De correlatie met kanker is erg consistent en sterk. Persoonlijk eet ik elke dag kip en vis. :)

Maar iedereen heeft de vrije keuze om te bepalen wat die zelf eet.
 
E nummers zjin niet per see slecht, dat wordt erg overdreven. Verwerkt vlees is niet goed + het bevat niet iets gezonds. De correlatie met kanker is erg consistent en sterk. Persoonlijk eet ik elke dag kip en vis. :)

Maar iedereen heeft de vrije keuze om te bepalen wat die zelf eet.
Correlatie is niet per sé causatie he ;) lagere opleiding correleert ook heel sterk en consequent met obesitas, maar van lager opgeleid zijn wordt je niet dik volgens mij
het is natuurlijk wel slim om gewoon zo min mogelijk verwerkt vlees te eten als het toch de kosten niet zijn (baadt het niet dan schaadt het niet) maar van een hamburger op zijn tijd ga je echt niet kapot.
 
Correlatie is niet per sé causatie he ;) lagere opleiding correleert ook heel sterk en consequent met obesitas, maar van lager opgeleid zijn wordt je niet dik volgens mij
het is natuurlijk wel slim om gewoon zo min mogelijk verwerkt vlees te eten als het toch de kosten niet zijn (baadt het niet dan schaadt het niet) maar van een hamburger op zijn tijd ga je echt niet kapot.

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Hamburger is trouwens niet altijd verwerkt vlees (je kan het gwn zelf maken met gehakt), verwerkt is bacon, salami, worstjes, hot dogs en ham. De correlatie in wetenschappelijke onderzoeken is zo sterk dat veel organisaties nu zeggen dat er wel sprake is van causatie. Daarnaast zit er niks voedzaams in. Af en toe een steak is niet erg, maar mn boterham vullen met ham of salami is niet verstandig. Ik doe dan liever Humus, avocado, banaan, 100% pindakaas, geitenkaas etc.

Nogmaals het is ieders eigen keuze.
 
Back
Naar boven