Fitness Seller

Zittend of staand de oefening uitvoeren?

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Hebben jullie oefeningen waarbij je de activatie/groei beter voelt bij zittend/staand?

Ik deed bijv. net een standing db press en bij laatste rep held ik meer naar achter door het zware gewicht. Als je deze sitting doet hebt je dat niet maar verlies je weer het stukje m.b.t. stabilisatie.
En zo zijn er vermoedelijk nog vele (standaard) oefeningen waarbij dat speelt.

Dus drop hieronder je oefeningen die je zitten/staand doet (in before ik doe mijn barbell chest press staand)
 
Ligt heel erg aan wat voor oefening je deed, super strikt of een beetje cheaten.

Maar ik doe gewoon staand en zittend, of er verschil is weet ik niet maar het kan vast niet kwaad.
 
varieer met de uitvoering. oa front-press doe ik zowel staand als zittend, en ook met dumbbells en halter.
 
Variëren jullie tijdens de workout, om de week of na x weken?
Ano_081222 Bullshark
Ik heb bijvoorbeeld op Dag 1 als eerste mijn Bench press en daarna seated barbell press en de andere dag begin ik met (standing)OHP en daarna bench.

Voor de rest doe ik alleen incline curls zittend.
 
OHP met zowel barbell als dumbells altijd staand. En voor de spiegel. Om te zien hoe bruut het is om zo zwaar staand te pressen. Dan maar minder spiergroei, staand is gewoon een beesten oefening. Ook lekker voor je core. Zijkant schouders sta ik dan wel weer pussy met een kabel te doen.
 
Hebben jullie oefeningen waarbij je de activatie/groei beter voelt bij zittend/staand?

Ik deed bijv. net een standing db press en bij laatste rep held ik meer naar achter door het zware gewicht. Als je deze sitting doet hebt je dat niet maar verlies je weer het stukje m.b.t. stabilisatie.
En zo zijn er vermoedelijk nog vele (standaard) oefeningen waarbij dat speelt.

Dus drop hieronder je oefeningen die je zitten/staand doet (in before ik doe mijn barbell chest press staand)
Als alles goed voelt vind ik ohp wel beter. Zittend voelt wat veiliger qua uitvoering, maar kan natuurlijk minder gewicht verplaatsen. Meer voor high rep dus.
 
(in before ik doe mijn barbell chest press staand)

Staande barbell chest press, Leg uit?

Wat staand/zittend betreft, Alle OHP's doe ik liever staand zodat je benen een soort van schokdempers vormen ipv dat je wervelkolom dit is. Voor de rest varieer ik daar waar te variëren valt.
 
Laatst bewerkt:
Staande barbell chest press, Leg uit?
1666378265584.png

Zoiets?
 
Back
Naar boven