MuscleMeat

Zittend werk en trillende spieren bij core exercises

Bezoekers in dit topic

Chris1989

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
1.101
Waardering
1.091
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Achtergrond
Corona tijd en tussen het sporten/wandelen door zit ik erg veel (zittend thuiswerken, meer bingewatching in de avond door avondklok). Kamp al wat langer met vast zittende spieren en spierspanningen, krachttraining helpt hier overigens al enorm bij.
Ik heb geen problemen met zithouding tijdens het werk, want heb dit ooit eens samen met de fysio bekeken en let hier ook op.

Doel
Na de krachttraining wil ik het soms 'afmaken' met core training e.g. planking omdat die spieren vooral van belang lijken te zijn als je veel zit. Compenseren zeg maar voor mijn werk als ontwikkelaar.
Tijdens het werk ga ik ook wel eens een tijdje staan of even 10 min spieren totaal ontspannen in kleermakerszit of op je knieen zoals vroeger bij de judo.

Probleem
Zodra ik begin met core exercises beginnen mijn spieren te trillen. Niet op de manier dat ik het niet vol kan houden qua kracht, die vermoeidheid komt wat later, maar gewoon trillen.
Als ik in kleermakerszit ga zitten trillen de binnenkant van mijn benen na een minuut of 2 en als ik zorg dat mijn postuur recht is dan voel ik ook weer mijn buikspieren trillen

Vragen
Waarom trillen die spieren zo direct?
Herkenbaar voor sommigen en hoe heb je dit verholpen?
Hoe gaan jullie om met de gevolgen van een zittend beroep

Ik heb zelf wel wat mogelijke antwoorden, maar noem ze met opzet niet, zodat ik jullie niet beïnvloed!
 
Back
Naar boven