AndroidHealthClinic

ZMA+creatine of hmb+creatine

Bezoekers in dit topic

vampire

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2003
Berichten
60
Waardering
0
Ik train nu 9 maanden keihard
als we ervan uitgaan dat ik goed eetschema heb en goede oefeningen doe

ben ecto van 1.96 weeg nu 83kg vet 6%
woog voordat ik begon met kickboxen 72 erna 78
ben gestopt en toen jaar later gaan bodybuilden

in een jaar van 76 naar 83

nu wil ik wat erbij gaan doen

hoor en lees goede dingen over creatine

hoor en lees slechte dingen over hmb

hoor redelijke dingen ove ZMA

nu zag ik een zma met tribulus erin 500mg per tablet
maar daar moest je 5 tabletten van innemen voor slapen gaan

vond ik wel erg veel maar pas stukgelezen over 40% werkzame stof in bepaalde soort plant van tribulus
moet nog ff checke of dat wel genormaliseerde tribulus is

maar wat is dan een aanrader zma met creatine of hmb

alvast bedankt
 
dat van die tribulus staat stukje verder
 
Ik heb Betagen geprobeert. Dat was HMB+Creatine. Schijnt geweldig te zijn voor beginners. Duss...eerste 2 maanden ofzo, maar heb er weinig van gemerkt!
Nu doe ik zelf Creatine en ZMA.
Voor dat ik ga slapen neem ik ZMA (450mg magnesium, 30mg zink, 15mg vit B6) en voor en na sporten neem ik half theelepeltje (ong 3gram per keer) creatine opgelost in een glas water met 60gram dextrose. Al zou je het beter kunnen oplossen in 2 a 3 glazen water.

En tsjah..wat merk ik er van. Na 2 maanden ben ik 2kilo zwaarder geworden. Zou kunnen duiden op een beetje vochtretentie door de creatine. Ik bulk licht (3500 calorietjes/dag).
Toch zie ik in de spiegel kleine veranderingen in de trant van meer spiermassa. Ik heb ook aardig mijn grenzen kunnen verleggen in de afgelopen maand. Bv..Benchpress van 76kilo naar 82 kilo (8x). Terwijl ik een half jaar lang niet over die 76 heen kwam.
Ben er wel tevreden over dus.
Conclusie: ZMA en creatine is niet duur, dus dit 'kuurtje' om het zomaar te zeggen, kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven