MuscleMeat

ZMA een nuttig supplement?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

t- tri

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 feb 2004
Berichten
332
Waardering
2
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met zma of zma producten. Is zma de moeite waard?

acetestosteron van olimp lijkt me ook een interesant product..... iemand ervaringen of advies?

ps: uiteraard heb ik de stiky hierover gelezen maar was gewoon eens benieuwd hoeveel dit gebruikt wordt en wat het werkelijk doet
 
Ik ben net begonnen aan de 2e pot ZMA van Dymatize ( 120 caps max 4 p dag voor het slapen gaan )
Ik merk dat ik veel beter slaap voorheen wou het nog weleens voorkomen dat ik een paar keer per nacht wakker werd!
Maar nu slaap ik aan een stuk door.
Als mijn pot van Dymatize op is stap ik over op BN van 1fast 180 tabs en 3 per dag ik ben er zeer tevreden over!
 
t- tri zei:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met zma of zma producten. Is zma de moeite waard?

acetestosteron van olimp lijkt me ook een interesant product..... iemand ervaringen of advies?

ps: uiteraard heb ik de stiky hierover gelezen maar was gewoon eens benieuwd hoeveel dit gebruikt wordt en wat het werkelijk doet

Bevat per capsule:
Tribulus Terrestris extract (60% saponins)
Acetyl- L-carnitine
Magnesium
Zinc
Vit. B6
170,0 mg
220,0 mg
83,5 mg (27% ADH*)
5,5 mg (36,5% ADH*)
1,9 mg (97% ADH|*)

Tribulus werkt niet volgens velen en magnesium zou de opname van zink verhinderen. Crap dus ?

Overigens slaap ik ook zeer vast als ik ZMA gebruik.
 
Grijpwijk zei:
Bevat per capsule:
Tribulus Terrestris extract (60% saponins)
Acetyl- L-carnitine
Magnesium
Zinc
Vit. B6
170,0 mg
220,0 mg
83,5 mg (27% ADH*)
5,5 mg (36,5% ADH*)
1,9 mg (97% ADH|*)

Tribulus werkt niet volgens velen en magnesium zou de opname van zink verhinderen. Crap dus ?

Overigens slaap ik ook zeer vast als ik ZMA gebruik.

je bedoelt calcium verminderd de opname van zink niet magnesium
 
ZMA werkte perfect bij mij, ik kreeg er een veel diepere nachtrust van (= groei bevorderend)
 
Ja, ik moet zeggen je slaapt er wel diep van dus je hebt wel een goede rust maar buiten dat vind ik als je al multivits gebruikt het een nietszeggend supplement en kan je beter voor een nuttig supplement gaan.
 
Mars zei:
Ja, ik moet zeggen je slaapt er wel diep van dus je hebt wel een goede rust maar buiten dat vind ik als je al multivits gebruikt het een nietszeggend supplement en kan je beter voor een nuttig supplement gaan.

En dat is dus o.a 1 van de werkingen van ZMA daarnaast helpt magnesium spierpijn te verminderen.
Volgende keer aub ff je mening kracht bij zetten door een aantal voorbeelden!
 
Je vind een diepere slaap niet nuttig ??? Wie het kan betalen moet het gewoon gebruiken, rust is belangrijk. Iets wat Rust OF Training OF Herstel verbeterd is nuttig imo. Als ik over onnuttige supps spreek denk ik meer aan tribulus en al die fancy transportsystemen
 
hardgainers zei:
je bedoelt calcium verminderd de opname van zink niet magnesium

Excuse me :o
Je hebt gelijk, calcium doet dat. Normale goede ZMA bestaat uit zink/magnesium/vitB6.
 
Zink Magnesium VitB12 als ik me niet vergis ???
 
Het enige nut van ZMA zou de rust zijn, als we het goed hebben ? Want we slikken het naast onze normale multivit, die krijgen we dus al binnen en magnesium zit met bakken in brood en andere producten, geloof ik, dus.....

Wat mijn ervaring is met ZMA, is dat je er heftig van gaat dromen, en helemaal niet zo "rustig" slaapt, maar veel bezig bent dus...al voelde ik me wel vroeger op de ochtend, meer uitgerust, mn nachtrust was knudde, ik werd te vroeg wakker + spacede hem te hard door dat dromen (intensief) en beviel me voor geen ene ruk eigelijk! Ik vraag me af of ZMA een nuttig supplement is, ik gebruik het in ieder geval NIET meer ... !
 
Nachtrust is niet enigste resultaat normaal, is ook hormoon stimulerend ... maar je weet dat je zo'n uitspraken met een korreltje zout moet nemen ;) Maar ik sliep er wel rustiger en dieper van
 
Ik slaap zelf al als een blok dus dan is de toegevoegde waarde nihil. Misschien enkel in drukke stressvolle tijden?
 
MonsterStrength zei:
Nachtrust is niet enigste resultaat normaal, is ook hormoon stimulerend ... maar je weet dat je zo'n uitspraken met een korreltje zout moet nemen ;) Maar ik sliep er wel rustiger en dieper van


Ja maar wat ik bedoelde was, dat je de ingredienten van ZMA ook op een andere manier binnen krijgt en dus dan al wel die zogenaamden hormoon stimulerende blabla ...

En wat betreft de nachtrust, dat had ik al uitgelegd, volgens mij is het helemaal niet zo goed voor je nachtrust, want zo intens dromen (ik weet niet hoe ik erbij kom), is niet "goed slapen", ik was in ieder geval geestelijk niet uitgerust...
 
Ik heb ZMA ook gebruikt, heb het in de vuilbak gegooid. Ik slaap zo ook goed, heb ik geen pilletje voor nodig. Beter herstel ? Ik herstel zo ook goed. Hormoon stimulerend? Bullshit. 6 keer per dag goed eten , multi , whey, soms crea. De rest vind ik maar crap.
 
Ben ook van mening dat ZMA geen toegevoegde waarde heeft, hun je beter iets nemen zoals spirulina, kelp of tarwegras waar ook veel mineralen in zitten en die hebben een reinigende werking die voor ons wel handig is met al die eiwitten.
 
80% van de normale bevolking en 100% van alle atleten zijn deficient in Zinc en Magnesium.
Een multivit is niet voldoende om dit weer aan te vullen.
 
Rebel_x zei:
Ik heb ZMA ook gebruikt, heb het in de vuilbak gegooid. Ik slaap zo ook goed, heb ik geen pilletje voor nodig. Beter herstel ? Ik herstel zo ook goed. Hormoon stimulerend? Bullshit. 6 keer per dag goed eten , multi , whey, soms crea. De rest vind ik maar crap.

Wordt tijd dat ik jouw vuilnisbak eens ga doorspitten, CEE, ZMA en wie weet wat we nog meer gaan vinden :D
 
Back
Naar boven