AndroidHealthClinic

ZMA een nuttig supplement??

Bezoekers in dit topic

bestoldschool zei:
80% van de normale bevolking en 100% van alle atleten zijn deficient in Zinc en Magnesium.
Een multivit is niet voldoende om dit weer aan te vullen.

Vegetarische atleten misschien maar als je iedere dag vlees eet en 2 x multi neemt zoals bv NOW adam met zink 30 mg en magnesium 100 mg en ZMA 55 mg dan heb je echt geen tekort hoor.

Als je dan toch nog extra wil nemen, neem dan een goed gecheleerd mineralen supplement want bij een overschot van het 1 kun je weer een tekort krijgen van het ander.
 
Grijpwijk zei:
Wordt tijd dat ik jouw vuilnisbak eens ga doorspitten, CEE, ZMA en wie weet wat we nog meer gaan vinden :D
Tribulus, vendetta
 
bestoldschool zei:
80% van de normale bevolking en 100% van alle atleten zijn deficient in Zinc en Magnesium.
Een multivit is niet voldoende om dit weer aan te vullen.
bij mij wel dan, kan het zelfs bewijzen met medische testen.
 
ok superhero., laat je resultaten van een ion panel maar zien
 
Amxerxes zei:
Vegetarische atleten misschien maar als je iedere dag vlees eet en 2 x multi neemt zoals bv NOW adam met zink 30 mg en magnesium 100 mg en ZMA 55 mg dan heb je echt geen tekort hoor.
:rolleyes:
 
wat bedoel je net :rolleyes: dat ik onzin uitkraam? :mad:
 
Rebel_x zei:
Ja ion panel, waarmee alle ionen in je lichaam worden getest

Amxerxes zei:
wat bedoel je net :rolleyes: dat ik onzin uitkraam? :mad:
idd, waarom denk je dat alleen vegetarische atleten deficitent zijn, als ik het heb over 100% van alle atleten?
Misschien had ik er wel bij moeten vermelden dat atleten die apart Zinc en apart Magnesium supplementeren niet deficient zijn.
Dus het supplement ZMA is niet per se nodig als je Zinc en Magnesium toch al apart supplementeerde.
NOW Adam is echt niet voldoende
 
Mischien moet je is vermelden waar je die wijsheden vandaan haalt Moderator.

60 mg zink + 200 mg Magnesium + 110 mg ZMA naast die grote hoeveelheden voedsel niet genoeg :D :D :D :D jij bent echt niet lekker
 
Gebruik ZMA nu bijna een maand. Slapen was nooit een probleem...dus daar merk ik weinig van. Sneller herstel is wel mogelijk. Voorheen liep ik namenlijk na een benentraining echt 3 a 4 dagen k*t! Heb bij mijn laatste 2 benentrainingen NIETS veranderd aan intenstiteit en aantal oefeningen...toch voelde ik vorige week en voel ik nu (twee dagen na die benentraining) alleen mijn kuiten nog maar...en bovenbenen lichtjes. ;) En geldt eigelijk voor alle spierpijn! Is gewoon minder de laatste tijd!
 
Amxerxes zei:
Mischien moet je is vermelden waar je die wijsheden vandaan haalt Moderator.

60 mg zink + 200 mg Magnesium + 110 mg ZMA naast die grote hoeveelheden voedsel niet genoeg :D :D :D :D jij bent echt niet lekker
Misschien moet je eens stickies doorlezen, daarvoor hebben de Moderators ze STICKY gemaakt en begrijp je beter wat voor onzin je uitkraamt.
 
bestoldschool zei:
80% van de normale bevolking en 100% van alle atleten zijn deficient in Zinc en Magnesium.
Een multivit is niet voldoende om dit weer aan te vullen.

Hier mijn resultaten van het ion panel , dus wat je hier zegt lijkt me toch niet te kloppen
Calcium 86 - 100 mg/L resultaat 94
Magnesium 1,60 - 2,50 mg/dl resultaat 2,00
Zink 50 - 120 mcg/dl resultaat 87
 
Sorry ik zie deze post nu pas.

Hoe ging de zinc tally test?
 
ik denk dat supps maar minimaal werken... denk dat zma wel kan werken maar meer in een stack... denk aan n.t.b.s van big cat
 
eddycaminos zei:
ik denk dat supps maar minimaal werken... denk dat zma wel kan werken maar meer in een stack... denk aan n.t.b.s van big cat
werkte bij mij ook niet
 
bestoldschool zei:
Sorry ik zie deze post nu pas.

Hoe ging de zinc tally test?

Zijn resultaten van een bloedtest
 
bestoldschool zei:
Misschien moet je eens stickies doorlezen, daarvoor hebben de Moderators ze STICKY gemaakt en begrijp je beter wat voor onzin je uitkraamt.

Een beetje een commercieel stickies verhaal met een linkje naar xxl aan het einde!!!

Je kunt goed zien of je zink tekort hebt want dan heb je witte stipjes op je nagels iets wat ik echt mis in zijn verhaal!!

Verder niets dan lof over bigt.

en zeg a.u.b niet dat ik onzin uitkraam, ik heb gewoon een andere mening.
 
nijntje zei:
Het enige nut van ZMA zou de rust zijn, als we het goed hebben ? Want we slikken het naast onze normale multivit, die krijgen we dus al binnen en magnesium zit met bakken in brood en andere producten, geloof ik, dus.....

Wat mijn ervaring is met ZMA, is dat je er heftig van gaat dromen, en helemaal niet zo "rustig" slaapt, maar veel bezig bent dus...al voelde ik me wel vroeger op de ochtend, meer uitgerust, mn nachtrust was knudde, ik werd te vroeg wakker + spacede hem te hard door dat dromen (intensief) en beviel me voor geen ene ruk eigelijk! Ik vraag me af of ZMA een nuttig supplement is, ik gebruik het in ieder geval NIET meer ... !
Dromen is de beste manier van slapen. Je kan beter uitgerust zijn door 1 uur te dromen dan 3 uur normaal te slapen. Lees maar eens wat over REM.

En betere slaap is niet het enige voordeel, het is wetenschappelijk aangetoond dat zma testosteron verhoogt bij mannen die het bij extreme inspanningen nemen. Dan hebben we het nog niet over de verhoogde GH afgifte, beter spierherstel en minder krampen/spierpijn.

Ik heb een zeer goed dieet en haal zoveel mogelijk uit voeding, en toch deed zma opvallend veel bij mij.
 
Amxerxes zei:
Vegetarische atleten misschien maar als je iedere dag vlees eet en 2 x multi neemt zoals bv NOW adam met zink 30 mg en magnesium 100 mg en ZMA 55 mg dan heb je echt geen tekort hoor.

Als je dan toch nog extra wil nemen, neem dan een goed gecheleerd mineralen supplement want bij een overschot van het 1 kun je weer een tekort krijgen van het ander.
Nee tijdens een dieet kan je een tekort in magnesium en zink krijgen. Wit vlees bevat veel minder zink dan rood bijvoorbeeld. En soms at ik enkel vis en weinig granen. Dus ook weinig B vitaminen.

Verder wat BOS al zei hebben veel atleten juist een tekort, en alle mannen en vrouwen die niet aan sport doen en slecht eten hebben sowieso een tekort aan deze mineralen.

Gemakkelijk om hier een supplement af te breken, alleen dit supplement is nu net 1 van de 'goede'.
 
Amxerxes zei:
Een beetje een commercieel stickies verhaal met een linkje naar xxl aan het einde!!!
Feiten van onderzoeken worden er vermeld waar idd een product aan vastgekoppeld wordt.
Wil niet zeggen dat de gegevens die vermeld worden niet kloppen

Amxerxes zei:
Je kunt goed zien of je zink tekort hebt want dan heb je witte stipjes op je nagels iets wat ik echt mis in zijn verhaal!!

Als je uitgaat van witte stipjes op je nagel ben je goed bezig :rolleyes:

Amxerxes zei:
en zeg a.u.b niet dat ik onzin uitkraam, ik heb gewoon een andere mening.
Je zegt dit
Amxerxes zei:
Vegetarische atleten misschien maar als je iedere dag vlees eet en 2 x multi neemt zoals bv NOW adam met zink 30 mg en magnesium 100 mg en ZMA 55 mg dan heb je echt geen tekort hoor.

Dat is geen mening maar iets waar je van overtuigd bent en als feit ziet.
2x/dag vlees eten en Now Adam doen niets voor je als je als doel hebt je zink waarden te verhogen.
 
Back
Naar boven