XXL Nutrition

ZMA een nuttig supplement?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Amxerxes zei:
Een beetje een commercieel stickies verhaal met een linkje naar xxl aan het einde!!!
Dat verhaal erbij is gewoon waarheid. Studies staan eronder. En ja elke site moet overleven en liever van een supplement dat wetenschappelijke onderbouwing heeft dan 1 of ander gehyped product van een overprijsde merknaam imo.

Je kunt goed zien of je zink tekort hebt want dan heb je witte stipjes op je nagels iets wat ik echt mis in zijn verhaal!!
Dat is toch erg genetisch, het mineraal zal wel iets doen, maar zelfs bij geen tekort hebben mensen met aanleg ervoor het soms nog. En mensen die barslecht eten zie ik net zo goedzonder vlekjes op de nagels. Slechte indicator wat mij betrefd.

Verder niets dan lof over bigt.

en zeg a.u.b niet dat ik onzin uitkraam, ik heb gewoon een andere mening.
Dankjewel. Je kraamt onzin uit als je zegt dat niemand er wat aan heeft, niet omdat jij er niets van merkte, dat het bocht is. Elk lichaam is anders, ik ken mensen die bijna niet reageren op drugs of anabolen, kan je nagaan.
 
Zeg ik dat niemand er wat aan heeft? nope Ik zeg dat er genoeg alternatieven zijn zoals biergist, kelp, spirulina of een goed gecheleerd mineralen preparaat die allemaal goedkoper zijn en veel vollediger.
 
Veel vollediger als ZMA supplement komt haast niet voor aangezien het supplement voor deze tekortkomingen is ontworpen.
 
Amxerxes zei:
Zeg ik dat niemand er wat aan heeft?
Als je de globale reacties van je bekijkt heeft volgens jou niemand wat aan zma. Dat is simpelweg niet waar.
 
Zink verhoogt ook nog eens de coïtuslust (doordat het test. verhoogt), dus als je een tijd geen zin heb om coïtus te hebben kan het ook nog wel eens voordelig uitpakken om met ZMA te supplementeren.
 
S0m30n3 zei:
Zink verhoogt ook nog eens de coïtuslust (doordat het test. verhoogt), dus als je een tijd geen zin heb om coïtus te hebben kan het ook nog wel eens voordelig uitpakken om met ZMA te supplementeren.
lol. :D Hoe oud ben jij ? 77 ?
 
Big_T zei:
Als je de globale reacties van je bekijkt heeft volgens jou niemand wat aan zma. Dat is simpelweg niet waar.


Dat bedoel ik anders niet want zink en magnesium zijn heel belangrijk daarom let ik er zeker wel op met extra biergist en zo. Maar ik merkte de laatste keer helemaal niets van zma. Maar ga het nog wel weer een keer proberen misschien had ik niet de goede.
 
Big_T zei:
Dat verhaal erbij is gewoon waarheid. Studies staan eronder. En ja elke site moet overleven en liever van een supplement dat wetenschappelijke onderbouwing heeft dan 1 of ander gehyped product van een overprijsde merknaam imo.
Ik vertrouw liever op mijn eigen studies. Ok , sommige mensen hebben inderdaad baat bij ZMA. Maar er zijn mensen die het niet nodig hebben, en dan vind ik het weer zonde dat de supplementen industrie weer afkomt met hun verhaaltjes zoals deze.


Uitgebreide onderzoeken hebben aangetoond dat ZMA het testosteronniveau met 43,7% doet toenemen, kracht met 7% en IGF-1 met 25,1% ten opzichte van placebo groepen. Z


Maar goed, ieder slikt uiteindelijk wat ie wil he :D
 
Rebel_x zei:
Ok , sommige mensen hebben inderdaad baat bij ZMA. Maar er zijn mensen die het niet nodig hebben
Iedereen heeft bij baat bij een ZMA supplement.
Wie hebben het niet nodig?

Maar goed, ieder slikt uiteindelijk wat ie wil he :D
Dat is waar
 
Ik meen me een onderzoek gelezen te hebben waarin stond dat zink alleem testosteron verhogend werkte bij mensen die van zichzelf een laag testosteron gehalte hebben. Nou ben ik al een half uur aan het zoeken naar het desbetreffende onderzoek maar nog niks gevonden. Mocht ik het tegenkomen zal ik het even posten.

Voorderest heb ik geen ervaring met ZMA dus kan ik me hierover ook geen mening vormen.
 
bestoldschool zei:
Iedereen heeft bij baat bij een ZMA supplement.
Wie hebben het niet nodig?

Ik heb er geen baat bij. Ik slaap zo ook goed, en mijn herstel is ook goed.
 
ok, ik geef het op.
Ik heb een dappere strijd gestreden denk ik zo :sad:
 
bestoldschool zei:
ok, ik geef het op.
Ik heb een dappere strijd gestreden denk ik zo :sad:

:thumbup: Je bent een goede krijger...
 
Zinc status and serum testosterone levels of healthy adults.

Prasad AS, Mantzoros CS, Beck FW, Hess JW, Brewer GJ.

Department of Internal Medicine, Wayne State University School of Medicine, Detroit, Michigan, USA.


Zinc deficiency is prevalent throughout the world, including the USA. Severe and moderate deficiency of zinc is associated with hypogonadism in men. However, the effect of marginal zinc deficiency on serum testosterone concentration is not known. We studied the relationship between cellular zinc concentrations and serum testosterone cross-sectionally in 40 normal men, 20 to 80 y of age. In four normal young men (27.5 +/- 0.5 y), we measured serum testosterone before and during marginal zinc deficiency induced by restricting dietary zinc intake. We also measured serum testosterone in nine elderly men (64 +/- 9 y) who were marginally zinc deficient before and after 3 to 6 mo of supplementation with 459 mumol/ d oral zinc administered as zinc gluconate. Serum testosterone concentrations were significantly correlated with cellular zinc concentrations in the cross-sectional study (lymphocyte zinc versus serum testosterone, r = 0.43, p = 0.006; granulocyte zinc versus serum testosterone, r = 0.30, p = 0.03). Dietary zinc restriction in normal young men was associated with a significant decrease in serum testosterone concentrations after 20 weeks of zinc restriction (baseline versus post-zinc restriction mean +/- SD, 39.9 +/- 7.1 versus 10.6 +/- 3.6 nmol/L, respectively; p = 0.005). Zinc supplementation of marginally zinc-deficient normal elderly men for six months resulted in an increase in serum testosterone from 8.3 +/- 6.3 to 16.0 +/- 4.4 nmol/L (p = 0.02). We conclude that zinc may play an important role in modulating serum testosterone levels in normal men.

PMID: 8875519 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Dit is een positief onderzoek wat ik heb kunnen vinden op pubmed.com

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...d&dopt=Abstract&list_uids=8875519&query_hl=16
 
Ik zie net dat er ook een link naar dit artikel staat in de sticky..
 
bedankt voor al jullie reacties, kon niet eerder reageren omdat ik geen tijd had om on line te komen.

Aangezien de reacties nogal verschillen ga ik het gewoon maar eens proberen.
jullie horen het wel als ik 15 kg zwaarder ben in korte tijd :D
 
bestoldschool zei:
ok, ik geef het op.
Ik heb een dappere strijd gestreden denk ik zo :sad:

haha :D .. probleem is denk ik dat veel mensen supps als wonder middelen zien .. als je ze gebruikt zal je beter voelen en direct gaan groeien :p ja zo ken ik er nog een paar...
 
Back
Naar boven