AndroidHealthClinic

ZMA op nuchtere maag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gileron

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
66
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
101kg
Vetpercentage
16%
Hi,

Ik zit met een vraagje over wat het verstandigste is wanneer ik de 'Tested ZMA' pillen kan innemen.

Ik eet elke dag rond 17-18.00 mijn eerste avondmaaltijd (225g rijst, 200g groente, 100 gram kip)

na deze maaltijd ga ik naar de sportschool of fysio toe. Ben ik rond 20.15-21.00 weer terug voor de volgende avondmaaltijd (225g rijst, 200g groente, 100 gram kip, 500g kwark, 50g noten). Half uurtje om te eten, ben ik 20.45-21.30 klaar.

Nu staat er op de verpakking dat ik de ZMA 30-60 minuten voor het slapen moet nemen, ik slaap rond 23.00, dus max om 22.30 hebben genomen.

De tijd tussen het nemen van de ZMA en het eten varieert van 1~1:45 uur.

Ook las ik dat het niet gecombineerd moet worden met melk of calcium producten.

Vragen:

- Moet ik de kwark verzetten naar voor het trainen?
- Is je maag 1~1.45 uur na de maaltijd al nuchter te noemen?
- Zou ik de ZMA niet 30 min maar 0 min voor t slapen nemen?

Alvast bedankt!
 
Je kunt ook eerst de ZMA nemen en een half uurtje erna eten,als je maar geen calcium en zma combineert.
 
Laatst bewerkt:
boeit weinig
 
Ik drop zma (let op dat je beetje fatsoenlijke hebt, ik gebruik zelf die van xxl huismerk, zijn vast meerdere goede maar vooral magnesium wordt veel crap verkocht), half uurtje later eet ik (tonijn en noten) en ga pitten.
 
Omdat magnesium ook een ontspannende werking heeft voor zenuwen wordt het aanbevolen voor het slapen te nemen. Ik doe dit ook en word er altijd wel extra slaperig van. Heb je dat niet, dan zal het weinig uitmaken.
 
Back
Naar boven