MuscleMeat

zma vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

masterpiece

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2007
Berichten
748
Waardering
23
Hey , ik zat met mijn trainer te praten over voeding supplies
heb der veel van geleerd,
maar hij vertelde me dat zma testosteron aanvult , niet verhoogt en dat alleen oudere manne er last van hebben
zijn conclusie: voor mij is het geldverspilling

Maar ik heb hier zoveel gelezen dat het verhoogt , dat je beter nachtrust hebt en dat je meer kan knallen

Wat gaat zma voor mij doen ? (16 jaar..)

btw ik ben gevoelig voor creatine , bij mij werkt het meteeen xD en hard :D
 
Volgens mij doet het helemaal niks met testosteron. Het helpt wel de spermaproductie flink, dus als je dikkere ladingen wilt schieten dan is het misschien alsnog een optie.
 
maar ga ik ook nog andere dinge merken buiten een full hand full of LALZ ?
vb kracht toename ?
betere rust ?
meer massa ?
buff effect zoals crea ? (vocht)
 
ZMA geeft betere rust en we weten dat rust = groeien ;)
 
ik zou zegen probeer het es;P
 
Ik ga zodra een potje van 90 caps kopen ik zal zeker een review posten :) (als het op is xD)
 
ik gebruik het zelf btw ok maar slaap er echt beter op dus dan gain je meer he ;)
 
alleen betere rust meer hoef je er niet van te verwachten
 
nou, als door bepaalde redenen je test levels behoorlijk gedaald zijn kan dit helpen herstellen.
 
Goede ZMA is zink/magnesium. Het geeft je betere nachtrust wat resulteerd in herstel/groei. En je voelt je de volgende dag ook uitgeruster waardoor het trainen prettiger is. Zelf neem ik het niet elke dag. 2-3x in de week als ik er behoefte voor vol.

Het doet niks met je testosteron.
 
Je zou er beter van slapen. En een goede slaap is positief voor je test level. Dus direct doet het niks. Indirect theoretisch wel.
Ik heb er zelf niet beter van geslapen.
Gebruik nu menatonin. Slaap perfect.
 
Ik had laatst ergens gelezen dat zink supplementatie weer prostaatkanker zou bevorderen. Zal de link eens proberen te plaatsen als k m nog kan vinden. Mischien dat ik ook eens melatonine ga proberen, omdat je hier beter van slaapt en ik slaap de laatste tijd slecht. Zit alleen nog te twijfelen want vind mezelf nog erg jong voor dat soort supplementen (klinkt mischien raar, maar zo'n gedachte heb ik)
 
Ik kan de studie helaas niet meer vinden, sorry! Had bij google ZMA ingetypt en toen kwam die ergens boven, maar kan m niet trug vinden.
 
Ik had laatst ergens gelezen dat zink supplementatie weer prostaatkanker zou bevorderen. Zal de link eens proberen te plaatsen als k m nog kan vinden. Mischien dat ik ook eens melatonine ga proberen, omdat je hier beter van slaapt en ik slaap de laatste tijd slecht. Zit alleen nog te twijfelen want vind mezelf nog erg jong voor dat soort supplementen (klinkt mischien raar, maar zo'n gedachte heb ik)

Ik had dat ook zoiets gelezen, maar volgens mij is een zink tekort ook weer kankerverwekkend. En aangezien je veel zink verbruikt als je traint...
 
Zink schijnt ook goed te helpen bij het verminderen van manboobs. Heb dit na het lezen op t-nation geprobeerd. dubbele dosis zma sindsdien genomen en resultaat lijkt er naar te zijn.
 
Back
Naar boven