MuscleMeat

ZMA vraagje

Bezoekers in dit topic

Triceratops

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
185
Waardering
4
Ik zit met een vraag; k heb vandaag zma gekocht van precision engineered. Is het nu de bedoeling dat ik de gehele capsule naar binnen werk met wat water, of moet ik de capsule breken en dan oplossen in water ofzo..?

Ik kon dit nergens op de verpakking ontdekken.
 
Ik zit met een vraag; k heb vandaag zma gekocht van precision engineered. Is het nu de bedoeling dat ik de gehele capsule naar binnen werk met wat water, of moet ik de capsule breken en dan oplossen in water ofzo..?

Ik kon dit nergens op de verpakking ontdekken.

Lees de verpakking......:cool:

je moet de hele capsule nemen slimpie!!!!;)
 
Ik had al zo'n vermoeden. Toch maar ff gevraagd voor de zekerheid voor ik straks van die lege capsules loop uit te schijten!

THX
 
Ik zit met een vraag; k heb vandaag zma gekocht van precision engineered. Is het nu de bedoeling dat ik de gehele capsule naar binnen werk met wat water, of moet ik de capsule breken en dan oplossen in water ofzo..?

Ik kon dit nergens op de verpakking ontdekken.

Waarom ZMA gebruiken? Met 3 magnesium pilletjes van het kruidvat, een calciumloos zink-supplement, een calciumloos B6 pilletje en een vitamine B-complex krijg je volgens mij hetzelfde resultaat(een goed herstel gedurende de nacht).
 
Waarom ZMA gebruiken? Met 3 magnesium pilletjes van het kruidvat, een calciumloos zink-supplement, een calciumloos B6 pilletje en een vitamine B-complex krijg je volgens mij hetzelfde resultaat(een goed herstel gedurende de nacht).


Dan kun je toch net zo goed ZMA nemen.......
 
Dan kun je toch net zo goed ZMA nemen.......

Op dit moment is de ZMA bij De Tuinen in de aanbieding(iets van € 9.- voor 60 stuks dacht ik, maar pin me er niet op vast). Dan kun je inderdaad net zo goed ZMA nemen. Maar het is niet altijd in de aanbieding en voor ongeveer een tientje kan ik 90 doses home made ZMA maken.
 
Waarom ZMA gebruiken? Met 3 magnesium pilletjes van het kruidvat, een calciumloos zink-supplement, een calciumloos B6 pilletje en een vitamine B-complex krijg je volgens mij hetzelfde resultaat(een goed herstel gedurende de nacht).

ja je hebt helemaal gelijk, maar waarom zou ik dat doen als ik ze ook kant en klaar kan kopen bij de tuinen?;) k heb trouwens 29 euro betaald voor 180 capsules, dat is wel een beetje veel als k het zo hoor, of niet?
 
Valt best mee, Afhankelijk naturlijk van de hoeveel servings die je uit 180 capsules haalt.
 
haha ik had laatst bij de tuinen 2x180caps voor €30, zelfde ZMA als jij hebt dus.
 
Op dit moment is de ZMA bij De Tuinen in de aanbieding(iets van € 9.- voor 60 stuks dacht ik, maar pin me er niet op vast). Dan kun je inderdaad net zo goed ZMA nemen. Maar het is niet altijd in de aanbieding en voor ongeveer een tientje kan ik 90 doses home made ZMA maken.

90 caps voor 8,49 euro bij de Tuinen. heb ze ook gehaald
 
Ik heb ze dus ook :D

Het rare alleen bij is dat ik er ontzettend van naar de wc moet! Ik neem 3 caps in een uurtje voor het slapen gaan (kwark pak ik nl direct voor het slapen gaan). Een half uurtje later ren ik naar de wc!

Hebben hier meer mensen last van???
 
Waarom ZMA gebruiken? Met 3 magnesium pilletjes van het kruidvat, een calciumloos zink-supplement, een calciumloos B6 pilletje en een vitamine B-complex krijg je volgens mij hetzelfde resultaat(een goed herstel gedurende de nacht).

Net als een echte dbber ga jij liever zwemmen dan dat je met de boot de rivier oversteekt:D
 
bij sportfood zit er 300 mg zink per 3 caps in. in die van de tuinen 30 mg.

300 mg is teveel. Veel te veel. Dat kan na verloop van tijd een kopertekort en een bloederziekte opleveren. Teveel zink is ook niet goed voor de prostaat.
 
oke ik had me pot toch al opengemaakt. ik ga er maandag mee beginnen.

maar hoe zit het met de gebruiksduur ? net als creatine een maandje gebruiken, paar weken niet en dan weer beginnen zoiets ?

sorry heb me er nog niet echt in verdiept. zal morgen mijn huiswerk doen;)
 
Even een geruststelling voor iedereen:
Er zit in onze ZMA ook 30 mg zink en niet 300mg.
Was een typefoutje, excuses.:o
 
oke ik had me pot toch al opengemaakt. ik ga er maandag mee beginnen.

maar hoe zit het met de gebruiksduur ? net als creatine een maandje gebruiken, paar weken niet en dan weer beginnen zoiets ?

sorry heb me er nog niet echt in verdiept. zal morgen mijn huiswerk doen;)

Ik zou niet langer dan een maand zulke hoge doses zink gebruiken. En koperrijke voeding(frambozen bijvoorbeeld of anders een supplement) erbij is hoe dan ook geraden. Lees ook eens even op Ergogenics het dossier zink. http://www.ergogenics.org/551.html Ik wil je allerminst bang maken, maar hoge doses zink is niet bepaald gezond.
 
Ik zou niet langer dan een maand zulke hoge doses zink gebruiken. En koperrijke voeding(frambozen bijvoorbeeld of anders een supplement) erbij is hoe dan ook geraden. Lees ook eens even op Ergogenics het dossier zink. http://www.ergogenics.org/551.html Ik wil je allerminst bang maken, maar hoge doses zink is niet bepaald gezond.

Zie bovenstaande Sportfood post.;)
 
Even een geruststelling voor iedereen:
Er zit in onze ZMA ook 30 mg zink en niet 300mg.
Was een typefoutje, excuses.:o

Goed te weten. Ik vond het al zo raar, een supplement met een monsterdosis zink, maar wel met normale doses magnesium en vitamine B6; aangezien ZMA een vaste verhouding zink, magnesium en vitamine B6 heeft.

30 mg dus. Ik maak gelukkig mijn ZMA zelf. En neem het in samen met een vitamine B-complex, een halfuur à drie kwartier na het laatste zuivelproduct.
 
Back
Naar boven