XXL Nutrition

Zma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

het bevat 95% hoogwaardig eiwitpoeder en daarbij zitten er nog vele verschillende belangrijke vitaminen in en mineralen.
 
Ja bodyman, maar die vitaminen en mineralen zitten natuurlijk in principe in al je voeding, ook in melk. Het is natuurlijk niet zo dat alles wat ze maar in een pilletje of een poedertje stoppen meteen goed is. Sommige supplementen-producenten maken ronduit misbruik van onze wil om te groeien. Het verschil is volgens mij dat op dat pak caseine van de tuinen het aminoprofiel genoemd staat alsmede de exacte hoeveelheden vitaminen en mineralen en dat dit helaas niet op zo'n pak melk staat, maar dat zal volgens mij bijna hetzelfde zijn. En die 95% slaat gewoon op het % dat uit eiwitten bestaat, dus als zo'n pak 1kg is, is 950 g eiwit. Dat is op zich wel aardig, maar je moet het wel vergelijken met die ruim 1ct die een gr eiwit uit melk kost, aangezien het waarschijnlijk gewoon dezelfde eiwitten zijn.:cool:
 
hoe wil jij 30 gr. eiwit per maaltijd nuttigen alleen door steeds zo'n liter melk weg te zuipen.

en er zit per 100 gr. eiwit 92 gr hoogwaardig eiwit in en de dit meng ik weer met melk en voor de rest haal ik het eieren en dergelijke.
 
Ja, dan drink je gewoon 4 glazen melk. Maar is dat zoveel erger als een glas melk met daarin opgelost dezelfde proteinen in poedervorm. Ik ben op zich niet tegen proteinepoeders, maar dan moet het een goed whey zijn ofzo. Iets wat een meerwaarde heeft. Maar het lijkt me vrij zonde om zoveel te betalen voor dezelfde proteintjes in poedervorm. Dat hoogwaardig is natuurlijk ook maar een verkoopkreet. Dat wil nog niet zeggen dat het meteen veel beter is als die eiwitten uit melk.
 
het is van een onbekend merk en het wordt ook niet gepromoot dus verkoopkreet?
Wat betreft die whey dat heeft alleen maar zin wanneer jij je voeding op orde hebt.

verder kun je ff kijken bij deze link

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik zeg niet dat het helemaal onzin is bodyman. Het enige is dat het mij geldverspilling lijkt om caseine eiwitten te supplementeren, die waarschijnlijk niet beter zijn als de melkeiwitten waar ze uit gewonnen worden. En al is het geen bekend merk, dan nog willen ze natuurlijk verkopen, dus 'hoogwaardige eiwitten' zijn in principe gewoon standaard verkooppraatjes.
Mijn voeding is trouwens op zich prima, ik moet alleen wat eiwitten betreft proberen om de meest economische route te kiezen en dan moet een supplement echt waarde voor zijn geld bieden.
Maar nogmaals, ik zeg niet dat het extreem duur is. 100g levert dan bijna evenveel als 3 pakken melk en die melk kost dan ruim 1 euro. Dus het is even duur als je voor die 15 euro 1,5 kilo krijgt. Als er 1 kg in zit is het dus 1,5 keer zo duur als melk en dat is ook weer niet zoveel duurder, dus het is het waard om eens te kijken bij de Tuinen(dus bedankt voor de tip).
 
kee dan
 
Nu weer even back to the topic:

Wat levert ZMA nu extra tov zinkcitraat, gezien het feit dat het schreewend duur is?
En als je zink niet samen met melk/tonijn(calciumrijk) in mag nemen, dan heb ik een probleem als ik die 2 producten de hele dag door neem en vooral voor het slapen gaan.
 
Originally posted by Alessandro
Nu weer even back to the topic:

Wat levert ZMA nu extra tov zinkcitraat, gezien het feit dat het schreewend duur is?
En als je zink niet samen met melk/tonijn(calciumrijk) in mag nemen, dan heb ik een probleem als ik die 2 producten de hele dag door neem en vooral voor het slapen gaan.

Ja dat probleem voor het slapen gaan heb ik ook.
Ik wil dus voor het slapen gaan een shake pakken met de 3 verschillende soorten eiwwitten voor het time released effect en eigenlijk dus ook ZMA.
Hoe kan ik dit dan het beste doen???
 
dan zou je eigenlijk die shake 2 uur voordat je naar bed gaat moeten nemen en dan voor je naar bed gaat die zma nemen
 
Nope, een halfuurtje voordat je gaat slapen ZMA en dan je shake. Het wordt wel snel genoeg opgenomen schijnt...
 
Originally posted by Big Byron
Nope, een halfuurtje voordat je gaat slapen ZMA en dan je shake. Het wordt wel snel genoeg opgenomen schijnt...

Ah bedankt, dan heb ik ook het meeste aan die shake natuurlijk als ik hem vlak voor het slapen gaan inneem.
 
Ja, dan lijkt eerst de zink en dan de eiwitten beter. Als je eiwitten neemt voor je gaat slapen, die langzaam opgenomen worden, moet je dus in ieder geval niet daarna nog die ZMA nemen. Dus als Big Byron zegt dat zink snel genoeg opgenomen wordt, zou het moeten kunnen. Ik heb trouwens vandaag zink gluconaat gekocht. Daar had ik nog nooit van gehoord, maar bij de 50mg zink zit ook 30mg eiwithydrolysaat, dus dat zal ook wel goed opgenomen worden en het is in ieder geval geen picolinaat. :p
 
Originally posted by ErEf
zink neem ik totaal niet voor het test niveau, maar wel voor de huid. niet meer dan 60mg tabletten heb ik (gehad) en ook daarvan sla ik weekends meestal over. dus... ga er wijs mee om zoals met alles.

Heb je er wat aan gehad?. Zelf neem ik ook extra zink voor de huid, maar ik merk er niet zoveel van.
 
ZMA heeft als voordeel dat je zink, magnesium en b6 gecombineerd hebt wat de beste combinatie is.

De prijs is verschillend twinlab is betaalbaar voor 38euro voor een maandkuur.

3capsules moeten genomen worden 30-60min voor het slapen gaan, op een nuchtere maag. Melk is geen probleem als je dus ruim voordat je de capsules inneemt (min30 min) stopt met het drinken ervan. Verder moet je niets eten na het nemen van de capsules voor een optimale werking.
 
Ha dominator ook hier ?

Idd twinlab is goede prijs kwaliteit en hoef je ook niet erg veel caps van te slikken. Sommige merken is het tot 8 per dag.
 
Yesyes Zwier 1 forum was me toch echt te weinig met al die zeeen van tijd die ik heb :p Ik heb een beetje rondgekeken en dit forum heeft nog wel wat nieuws te bieden voor me dusssss
 
Ja Dom!nator, maar als je ruim voor de zink nog moet stoppen heb je dus en probleem als je je melk juist voor het slapen wilt nemen vanwege de langzame opname.
Dan zou je dus eerst zink(of zma) moeten nemen, dan een half uurtje wachten en vlak voor je naar bed gaat nog wat melk.
 
je kunt het proberen maar het is af te raden, ik weet niet hoe snel de zink wordt opgenomen maar de algemene regel is de zink 30-60min voor het slapen gaan nemen op een nuchtere maag.

Bovendien snap ik zowiezo niet dat je een shake wilt nemen voor het slapen gaan. Organen hebben ook rust nodig, persoonlijk ben ik veel minder uitgerust als ik een maaltijd neem voor het slapen. Maar ook hier: geloof nix probeer alles
 
Het probleem is dat, zeker na een training, het lichaam 's nachts ook wat eiwitten nodig heeft en dat die uit melk langzaam, dus gedurende de nacht opgenomen worden.
Maar waarom is het zo belangrijk dat de zink voor het slapen gaan in wordt genomen?
 
Back
Naar boven