MuscleMeat

Zma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

het schijnt dat je er beter (dieper?) van gaat slapen, dus goed voor de afgifgte van groeihormoon en het schijnt je testosteronspiegel iets op te krikken (tenminste als je een tekort aan zink hebt)

Je moet het een halfuur voor het slapen gaan innemen. 22.45 uur ga ik slapen, 22.15 neem ik mijn zink en magnesium in, en 22.30 uur neem ik een weightgainershake.
 
Laatst bewerkt:
Ja collega ecto, dat zou goed moeten zijn. Eerst de zink en even later de eiwitten. En voorzover daar calcium in zit, komt dat waarschijnlijk later als de zink, dus maakt het niets meer uit dat het lichaam in principe eerst die calcium pakt.
 
Ik zal iets meer uitleg geven over wat ik over zma weet.

Het supplement ZMA is een combinatie van zink, magnesium en vitamine B6. Het doel van dit supplement is het verhogen van de testosteron gehalte. Of dit werkt laat ik in het midden, dit heeft onder andere te maken met de hoeveelheid die je in je dagelijkse voeding al binnen krijgt en of dat voldoende wordt opgenomen.

Verder over het innemen van een weighgainer of andere shake die je ook voor het slapen gaan wilt nemen heb ik het nog eens voor je na gezocht:

Unfortunately, as those who read my article on milk know, the body prioritizes calcium over zinc and when the two enter the bloodstream simultaneously the zinc is just not absorbed. If you are on a bulking diet and consume your last weight gainer shake before bedtime, its best used after not eating for an hour to and hour and a half and a half hour prior to your last shake. By giving the ZMA a half hour to absorb and reach the receptors before washing it down with a shake rich in calcium is a good way of avoiding the calcium being absorbed before the zinc. After your shake, go to bed.

Dus anderhalf uur niet eten, de ZMA nemen, half uur daarna neem je de shake en ga je slapen. Geef je lichaam wel die 30 minuten de tijd om de ZMA op te nemen!
 
Je had dit al kunnen weten door de artikels te lezen die ik eerder deze thread gepost had. Maarja no problems.
 
Ik heb nog nooit ZMA gebruikt. Een fitnessmaat heeft het laatst gekocht. Is er iemand die zijn resultaten van dit supplement weet ?? Ben wel benieuwd of je voor dat geld er ook daadwerkelijk resultaat mee boekt.
 
Moet je alle posts in deze thread maar een terug lezen...
 
Back
Naar boven