AndroidHealthClinic

Zo 'gezond' mogelijk kuren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

als je zweetaanvallen wilt beperken tijdens je werk dan kun je propranolol gebruiken is wel aan te komen op de zwarte markt, huisarts kan ook.

Ik ben niet bekend met het middel. Zal het eens opzoeken, dank voor de inbreng.


Edit: algemene vraag met betrekking op het zweten. Weet niet of ik het ooit heb opgezocht of er iets over heb gelezen. Zou het mogelijk zijn dat een langdurige kuur (kuur meestal 12+ weken tot max 16/17 weken) ervoor zorgen dat zweten steeds erger wordt. Net als langdurig aas/medicijn gebruik bijwerkingen kan verergeren. Schiet me nu te binnen dat dit zeker kan meewegen, maar kan mij eigenlijk niet specifiek herinneren of ik heb ervaren dat is naarmate de duur erger werd.
edit 2: zoals in beginpost denk ik dat rommelen met ai + serms sws voor een toename heeft gezorgd bij mij ivm schommelende en hoge en of lage oestrogeenwaarden etc. Maar daar bovenop zou lange duur ook mee kunnen spelen gok ik zo.
 
Er lijkt inderdaad zogeheten linkerventrikelhypertrofie plaats te vinden door langdurig AAS-gebruik in hoge doseringen. De wand die het linker- en rechterventrikel scheidt verdikt, en de wand van de linkerventrikel zelf ook (op een echo meten ze de achterwand). Je ziet ook dat de diastolische functie van het linkerventrikel terugloopt (waarschijnlijk als gevolg daarvan).

Bij langdurig gebruik met hoge doseringen is het om die reden aan te raden om eenmaal per jaar een echo van het hart te laten maken. Hierbij kijkt een cardioloog o.a. naar de dingen die ik noem. Je kunt dan tijdig stoppen. Die veranderingen aan het hart lijken namelijk (gedeeltelijk) reversibel te zijn ook.
Gaat dit om hoge doseringen voor DBB of voor medische begrippen? Vanaf suprafysiologisch al?
 
Back
Naar boven