XXL Nutrition

Sticky Zo maak je kipfilet lekker!!!

Bezoekers in dit topic

Iemand een idee hoe kip lekker te maken zonder kruiden of marinade? Citroen kan je gebruiken veronderstel ik?

Beetje olijfolie in ovenschaal, kipfilet in de ovenschaal leggen. beetje olijfolie overheen en 20-30 minuten in de oven op iets van 180 graden. Geen kruiden meer nodig
 
Ik zal dit zeker eens proberen, ik krijg kipfilet ook niet door mijn strot omdat het zo droog is.
 
Ik zal dit zeker eens proberen, ik krijg kipfilet ook niet door mijn strot omdat het zo droog is.

Kip blijft zo lekker sappig. Zelfs als ik het wat te lang in de oven laat staan blijft het goed te eten
 
Kip blijft zo lekker sappig. Zelfs als ik het wat te lang in de oven laat staan blijft het goed te eten

Krijg er al zin in :D, zou wel perfect zijn moest ik het lekker vinden.
 
Na man geen olijfolie :p Zit in contest prep.

Kip bereiden zonder iets van olie te gebruiken? Je hebt maar weinig olie nodig voor die bereiding in de oven. Minder dan een eetlepel is al genoeg
 
Kip bereiden zonder iets van olie te gebruiken? Je hebt maar weinig olie nodig voor die bereiding in de oven. Minder dan een eetlepel is al genoeg

Pam all the way
 
Kip met cajun kruiden en paprika poeder op hoog vuur bakken in de zonnebloemolie, is echt een aanrader.
 
als kip te snel gebakken oid wordt wordt het droog
klein beetje olijfolie erover in een schaal 20 min op 200 graden in de oven en je hebt heerlijke malse kip

als jij kip droog laat worden kun je gewoon niet koken:trollface:


ipv de yoghurt zou je ketjap marinade kunnen gebruiken en ipv kip kruiden klein beetje nootmuskaat zwarte peper knoflook poeder mijn moeder doet dat altijd savonds en dan de volgende dag bakken dus circa 20 uur gemarineerd in de koelkast
(zelfde principe andere smaak ietsje ongezonder maar veel lekkerder)
+1. Na iets als bovenstaand geprobeerd te hebben ga jij je kip niet meer in de yoghurt leggen! Je kunt eindeloos varieren met kruiden (kaneel, kipkruiden, sambal of combi's). Zelf gebruik ik voor 1.5kg kip ook ongeveer 7 eetlepels olijfolie. De kans is erg klein dat na zeker een nacht marineren in de koelkast je kip nog droog en taai wordt in de oven!:thumbs:
 
Back
Naar boven