AndroidHealthClinic

Sticky Zo maak je tonijn uit blik lekker (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

gewoon wat curry en sla overheen en klaar is kees
 
volkoren pasta 100 gr, blikje tonijn in eigen nat (140 gr netto), grote tomaat

--> pasta koken, ondertusse tomaat in stukjes snijden (kleine blokjes), pasta afgieten, in een potje doen, tomaatblokjes erbij, tonijn erbij, klein beetje kruiden erbij, onder elkaar zetten, savonds in de ijskast, en je hebt een lekkere koude pasta voor de lunch de dag erna :)
 
ziet er heerlijk uit!
lekker voor mee te nemen naar school !
 
Als je een rijstkoker hebt: (Anders gewoon in de pan)
ongekookte rijst met water 1:3
voeg toe: 1 lepel soyasaus en 1 lepel rijstazijn of witte wijn azijn
voeg toe: 1 blik tonijn, op water basis, uitgelekt
Rijstkoker aanzetten (of pan op hoog vuur)...30 min. wachten...Ping!...
Je heerlijke Tonijn-Rijst is klaar!
Garneren met 1 lepel geroosterde sesamzaad en 1 gesneden bosui (of zeewier)
 
Je kan ook gewoon zo een bakje met tonijn salade kopen in de winkel en dan een potje tonijn er door heen doen en op je boterham. Smaak is dan zeer goed en het is zo te maken en mee te nemen.
 
Dit is een receptje dat ik geregeld klaar maak.
1 doos rijst(ik verkies de pakjes van de aldi de geparfumeerde).
3 potjes tonijn(in eigen nat)
2tomaten
1grote ui (rode of witte)
4 teentjes knoflook
3 eieren

Je zet de rijst op en laat die zachtkoken(ik heb ze altijd graag lekker smeuiig),terwijl neem een grote kom waar je je tonijn in doet,je plet ze een beetje tot fijne stukjes.
Je snijdt je tomaatjes,teentjes look en je ui in kleine stukjes of naar wens.
Je voegt de groentjes samen bij de tonijn.
Nu ga je water warmen om de eitjes halfhard te koken bij mij duurt dat 5 min.
Als de eitjes klaar zijn mag je ze bij de tonijn en de groentjes doen.
Dat mag je nu stevig door elkaar roeren tot alles goed met elkaar vermengd is.
Nu zal je rijst ondertussen wel klaar zijn.
Afgieten die handel even wat spoelen.
Je zet drie of vier bakjes klaar waar je eerst je tonijnberiding in verdeeld en waar je nadien je rijst erop verdeeld.
Je laat het een uurtje afkoelen dan pas de dekseltjes erop en de koelkast in.
Door het even te laten staan vermengen de sappen zich in het potje...HMMMM...heerlijk.
Er is wel wat bereindingstijd voor nodig maar je hebt enkele potjes dus kan je wel wat voort hé.
Je kan het tot 2 dagen in de koelkast bewaren.

Voila,kzou zeggen voor de liefhebbers uitproberen en Eet smakelijk.

Mazzel!
 
hmmm ga ik ook es proberen in de wok ....


tonijn burgers:

blikje tonijn in water
1 ei
paneermeel

eventueel de volgende dingen om op persoonlijk smaak te brengen:
knoflook
ui
paprika poeder
zwarte/witte peper
verzin het zelf maar

bereiding:

draineer het blikje tonijn en doe de tonijn in een kommetje
breek het ei en kluts het
doe de ei bij de tonijn en strooi er wat paneermeel over heen
goed mengen
als je er ook andere ingredienten bij wil deze er dan gewoon tussen gooien en meemengen

maak een bal van de smurrie met 2 handen en doe in een hete pan met olijfolie
niet teveel aandrukken anders val ie uitelkaar
klaar

past precies op een ronde witte bol
garneren met sla en tomaten, ui en ketchup, maar ketchup alleen is ook lekker
 
Laatst bewerkt:
die recepten van dimos & kettlebells lijken me wel wat jullie gebruiken allebij knoflook in je recept dit zorgt voor een goede smaak en is bovendien zeer gezond. Daarom allebij karma gegeven.
Mensen Belangrijk! gebruik tonijn wat in olijf olie zit!
 
tonijn wraps

1 pak Honig wraps,
6 gedroogde tomaten en eventueel 1 rode paprika,
2 blikje tonijn op water,
1 blikje artisjok harten (hoeft niet)
1 eetlepel kappertjes of mais korreltjes,
Verse basilicum,
Verse peper,
sjalotjes of ui
1 eetlepel olijfolie
witte wijnazijn


Verwarm de wraps even en druk ze voorzichtig in een kommetje. Laat ze in het kommetje afkoelen. Klop ondertussen de olie en azijn met wat peper tot een dressing.
Snij de tomaten in dunne reepjes, breek de uitgelekte tonijn in stukken en snij de artisjokharten in vieren.
Meng de tonijn, tomaat, kappertjes, artisjokken en enkele in stukken gesneden blaadjes basilicum en schenk er de dressing overheen. !2- 15 minuten in de oven.

de wraps kun je met allerlei verschillende ingredienten maken. Ze zijn erg lekker. Laatst had ik nog een ander soort tonijn wrap gekocht bij de Albert Hejin...kosten 2.50 euro
 
het klinkt goed en is erg goed voor je .
maar ik ben niet altijd goed voorbereid , en dan is tonijn met ananas en chili saua en picalilly ook erg lekker en mega snel klaar te maken !
eventueel tussen je volgranen boterham voor het sporten.
 
Je kan ook een half marrokaans brood (rond ding) opensnijden, waarna je de wanden langs de binnenkant insmeert met cocktailsaus (ik meng meestal gewoon curryketchup met mayonaise, maar komt op hetzelfde neer). Dan gooi je er stukjes tonijn in en stukjes ananas (gewoon uit blik en dan in stukjes snijden).

tonijn(eigen nat) 150gr 170kcal 41eiwit 0koolhydraat 1vet

ananas(lichte siroop) 200gr 176 kcal 0eiwit 44koolhydraat 0vet
 
ik koop gewoon altijd die tonijn salade, iets minder eiwitten maar als je de helft of gewoon 1 per dag eet heb je toch gauw 20gr eiwitten e.d binnen. alleen jammer van die vetten die erin zitten :P
 
Lekkere recepten met tonijn

Gelukkig wat lekkere recepten met tonijn! Die blikken droge tonijn krijg ik af en toe echt niet weg...

Op www.visopzijnbest.nl staan nog meer lekkere recepten met tonijn! Als je er zelf een recept op plaatst maak je ook nog kans op prijzen.

ff checken dus!

Ciao
 
Laatst bewerkt:
a ziet er goed uit ! ^^
alhoewel ik het meestal gewoon met een vork uitpleur
 
Eet dit regelmatig en is binnen 2 minuten gedaan:

1 blik tonijn uitlekken
x aantal pinda's
ketjap manis

Pinda's op je bord over de tonijn heen en uiteindelijk de ketjap eroverheen (niet overdreven veel). Roeren, eat up.
 
Je kan ook een half marrokaans brood (rond ding) opensnijden, waarna je de wanden langs de binnenkant insmeert met cocktailsaus (ik meng meestal gewoon curryketchup met mayonaise, maar komt op hetzelfde neer). Dan gooi je er stukjes tonijn in en stukjes ananas (gewoon uit blik en dan in stukjes snijden).

tonijn(eigen nat) 150gr 170kcal 41eiwit 0koolhydraat 1vet

ananas(lichte siroop) 200gr 176 kcal 0eiwit 44koolhydraat 0vet


oh ik heb deze geprobeert en het was echt superlekker:eek::D
denk dat ik de volgende keer alleen wel volkoren/meergranenbrood neem;)
 
Ik heb wel eens een paar keer geprobeerd om droge Tonijn uit blik met appelmoes te mengen.
Resultaat, lekkere tonijn.

Ik weet alleen niet precies hoeveel dit opleverd qua Kcal en eiwitten (niet echt naar gekeken bij de appelmoes).

Gr
 
zou het niet aanraden, heb het daarnet gemaakt en nu stinkt mijn plassertje
 
Combinatie tussen een blikje tonijn met appelmoes mengen en een stinkende smegma p*k snap ik niet :P
 
Ja lekker bb/fitness maaltijden maken kost veel tijd ik weet het. Makkelijkste is gewoon alles binnenkappen maar dat word je na een tijd ook beu geloof me. En alles in de blender gooien daar ga ik van over me nek, ben ik ook mee gestopt.

Ik ga momenteel toch wel hardcore met alles, nooit enige dressing, saus of dergelijke. En blender, dat kost veel afwaswerk vind ik en ik moet afwassen in een plastieken bak met opgewarmd water van mijn waterkokertje van 0,5l -_-
 
Back
Naar boven