AndroidHealthClinic

Sticky Zo maak je tonijn uit blik lekker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Dit maak ik veel in de zomer smaakt lekker fris en is heel gezond.

Voor 2 personen, 2 maaltijden of 1 grote bulk maaltijd:
  • 2-4 volkoren sneden brood oid.
  • 1 blik tonijn (groot 300gram<)
  • 3 grote eetlepels dressing (30%vet, groot deel onverzadigd)
  • Enkele (kleine) kerstomaten
  • 2 grote aardappels gekookt (koud)
  • Enkele zilveruitjes.
  • Paar schijfjes ananas (in stukjes)
  • Grote plak jonge kaas (in stukjes) of blokjes kaas
  • 1 eetlepel lijnzaadolie.
  • Kruiden: bieslook, kervel, peterselie, dille, selder, basilicum, marjolijn, rozemarijn...
Neem een grote kom, prak de tonijn er fijn in. Snij vervolgens de bieslook, kervel, selder, ananas, aardappel en kaas in gelijke stukken, niet te klein! Meng nu het geheel met de tonijn, de vetarme dressing en de lijnzaadolie tot het een geheel vormt. Afwerken met de kruiden en de tomaatjes, koud opdienen.

Smeer je boterhammen met dressing of boter in (belangrijk zodat het brood niet nat wordt) en smeer/leg er de koude bereiding tussen/op. Dit kan ook met Frans of geroosterd brood.

Smakelijk!

Voordeel van dit recept is dat je het op voorhand kan bereiden en in de koelkast kan bewaren om het bijv. in doosjes mee te nemen naar je werk. Handig!
 
Laatst bewerkt:
Ook handig voor studenten dat je genoeg kan maken voor 3 dagen en dan alleen maar op je brood kwakken! ideaal! Bedankt voor deze lekkernij!
 
heerlijk gerecht denk ik! Helaas moet ik het laten staan nu... ben bezig met cutten en neem mn KH alleen na mn trainingen.... plus ik combineer geen KH met vetten, tijdens de bulk ook zo min mogelijk.
 
yum, ziet er lekker uit...
 
Voedingswaarde moet ik eens nakijken... als ik tijd heb :)
 
Kheb het juist gemaakt! en da was YUMMIE!!
 
Het ziet er naar uit dat je recept gejat is door naturalgrow.nl of je moet ook belangen in die site hebben natuurlijk
 
RE: tonijnschotel

Volgens mij is alles met bronvermelding in orde! Kijk maar naar alle info op dit forum van bijv. ergogenics. Zo leert iedereen weer van elkaar (als het maar genoemd wordt).

Keep on pumping!
 
1 blik is bij ons in NL geen 300 gram; ik heb zon groene blik en het uitlekgewicht van een blikje is ongeveer 140 gram..

wel een mooi recept big t
 
Gusev zei:
Het ziet er naar uit dat je recept gejat is door naturalgrow.nl of je moet ook belangen in die site hebben natuurlijk
Zucht, idd

Maar goed ik zal er niet over zeuren, staat idd bronvermelding bij.

Bedankt voor de reacties:)
 
:thumbs: mooi man, ga het morgen eens maken voor onderweg
 
top kerel ik ga het deze week nog zeker proberen ;)
 
Nog nooit tonijn op maar ook dit lijkt mij zeer handig voor een goede voeding terwijl je toch op school of op je werk (bijbaantje) zit waar je niet kan koken etc. Ga het binnenkort als ik weer wat meer zelf eet (ipv astronauten voeding :() zeker is proberen, thx man!
 
Thnx man!

Heb deze probeert smaakte erg goed, zal nu even een tijdje niet gebruiken, maar zeker handig als ik weer begin met werken, hoef ik maar eens in de 3 dagen iets te maken :)
 
Lekerrr

Dit is juist een gerecht dat ik nodig heb, makkelijk mee te nemen naar het werk, k ben zot op tonijn dus das ook handig meegenomen:D
 
he braddas
deze lijkt me echt heerlijk
thanks
ga soon make:)+
 
lijkt lekker , zal ik dadelijk eens maken
 
vind nog wel flink wat voorbereiding nodig..
eet me tonijn puur (jah ik weet het, ik ben hardcore :P)
niet dat ik het te eten vind maar tis wel goed voor me :D
 
Back
Naar boven