AndroidHealthClinic

Sticky Zo maak je tonijn uit blik lekker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mijn tosti el Tonno:

Neem 2 boterhammen met kaas en verdeel 1 blik tonijn op beide boterhamen. Dan maak je wat zongedroogde tomaten klein en verdeel dat over beide boterhammen. Beetje kaas eroverheen en dan een boterham erop.
Even bakken in de pan en een beetje curry erover heen.

Eet smakelijk!
 
Hoe halen jullie het water uit de tonijn?
Als ik het afgiet blijft er altijd nog veel in de stukjes tonijn zitten, vervolgens komt er de 1ste 10 keer dat ik erop kauw alleen zout water uit.
 
tonijnblik openen, deksel erin drukken en het blik leeg laten lopen in de gootsteen. Gewoon blik op zijn kant en deksel erin drukken. Zo simpel kan het zijn.
 
tonijnblik openen, deksel erin drukken en het blik leeg laten lopen in de gootsteen. Gewoon blik op zijn kant en deksel erin drukken. Zo simpel kan het zijn.

Dat dus. Eventueel restant uitwringen in je vuist :)
 
thx, zal vanavond proberen.
 
Me handen stinken de komende 3 dagen naar tonijn en er was klein beetje in de gootsteen gekomen.
Maar het gaat een stuk beter en sneller dan met een zeef lopen kloten.
Bedankt voor de tip, +karma.
 
2 blikjes a 100g tonijn
4 zongedroogde tomaatjes(fijnsnijden)
paar verse blaadjes basilicum
1 teentje knoflook
en verder olijf olie toevoegen naar eigen wens ik hou het liever wat aan de drooge kant dus doe maar 2 eetlepels dan heb je een heerlijke tonijn salade die goedkoop en droog is, lekker voor op brood of gewoon zo als tussen doortje voor meer eiwitten ik doe het meestal op brood
 
Laatst bewerkt:
Me handen stinken de komende 3 dagen naar tonijn en er was klein beetje in de gootsteen gekomen.
Maar het gaat een stuk beter en sneller dan met een zeef lopen kloten.
Bedankt voor de tip, +karma.
Wassen met citroen (of afwasmiddel met citroen) werkt meestal prima.
En bij winkels zoals de Xenos kan je ook van die metalen zeepjes kopen, werken prima tegen visgeuren.
 
Wat ook best lekker is:
Je kookt water, giet het samen met je uitgelekte tonijn in de blender en doet er pakje Minute Soup bij!
Smaakt goed, en je hebt alles snel binnen!
 
Wat ook best lekker is:
Je kookt water, giet het samen met je uitgelekte tonijn in de blender en doet er pakje Minute Soup bij!
Smaakt goed, en je hebt alles snel binnen!


mag ik karma voor jouw post?
 
  • Like
Waarderingen: jiep
Wat ook best lekker is:
Je kookt water, giet het samen met je uitgelekte tonijn in de blender en doet er pakje Minute Soup bij!
Smaakt goed, en je hebt alles snel binnen!

will try
 
100 gram tonijn (uitgelekt)
ketchup
mosterd
rode ui
augurk
cayennepeper.

Een geheel van maken & dat tussen grof brood smeren.
Heerlijk gewoon.
 
1 blikje tonijn op water
1 vork
enjoy
 
Wat ik juist ondervonden heb:
Frambozen pletten en onder je tonijn doen = NIET LEKKER
 
150 gram tonijn uit blik (water)
4 stukken volkoren brood
wat curry/ketchup erop

lekkahhh
 
Brood roosteren
Mayo op de broodjes smeren
Tonijn d'r op en maggi erbij

nomnomnom
 
Waarom wil je tonijn lekker maken, het gaat toch om de voedingsstoffen die je eruit haalt ???
 
idd vind ik ook.
ik eet het gewoon uit blik met
wat ketchup, lightdressing of kwark
 
tip:

1 blik tonijn, twee eetlepels nesquick...

dit met een halve liter melk in de blender... + een schep jam!



nesquick is eventueel ook te vervangen voor geraspte kaas of whey shake chocolate
 
Back
Naar boven