MuscleMeat

Sticky Zo maak je tonijn uit blik lekker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ow thnx man zeker een keer proberen!!
 
Jezus, heb nu zeker 13 recepten die ik moet proberen na het lezen van deze posts.
 
Ik maak tonijn wat spartaanser klaar, maar is wel lekker snel.

Tonijn uit blik in een bakje doen, 1/2 komkommer klein snijden, zout/peper en olijfolie erbij, doorroeren en klaar.
 
Als je een grote hoeveelheid in 1 keer klaarmaakt heb je maar elke dag een portie uit de koelkast te nemen, heel snel dus.

Beste BigT...

Als ik tonijn uit blik gebruik en ik maar er meerdere porties van, hoelang zijn deze dan houdbaar in de koelkast?
 
Een nieuwe met tonijn!

Wat heb je nodig:
Ovenschaal ingevet
3 blik tonijn
8 eieren
creme fraiche
augurk
tomaat
Spinazie
kaas

Meng de eieren en creme fraiche door elkaar. Wok de tonijn aan met een beetje olie en doe de spinazie er bij totdat deze is geslonken. Doe dat bij het ei mengsel. Snijd de augurk klein en roer deze er ook doorheen en doe er 100 gram kaas doorheen.

Doe het mengsel in een ovenschaal, bedek het met schijfjes tomaat en doe er nog wat kaas overheen, afbakken op 180 graden voor 40 minuten. Hoppa, low carb (high fat / protein) omlet/quiche :)
 
Eentje die ik geregeld maak:

1 halve tomaat
1 halve ui
1 snee ananas
1 potje tonijn
Peper
Citroensap
Sweet chilli saus
1eitje

De ui snij je heel fijn en daar gooi je een beetje bloem overeen. Vervolgens in de pan met een scheutje arachide-olie en lekker krokant bakken.
Daarna al de rest (tomaat,ananas en eitje) goed fijn snijden en in een kom doen.
Daar gooi je dan je tonijn en ui bij. Ik doe de tonijn ook altijd fijn omdat ik dat beter vind, maar dat kies je zelf natuurlijk.
Alles goed mengen samen met wat sweet Chili (kan je vervangen door mayo of ketchup ofzo).
Streepje citroensap erbij maar niet teveel en nog een klein beetje peper erbij voor wat extra pit.
Resultaat is een lekkere tonijnsalade, eventueel ook goed voor op brood :-)
Smakelijk

hoewel het er op de foto niet uitziet is het wel heel lekker
rmmhzs.jpg
 
Maak me tonijn alsvolgt:

1 blik tonijn op water basis
2 gekookte eiren (1 eigeel)
peper naar smaak
Scheutje ketchup
kwart theelepel sambal

Alles mengen, vervolgens wat ijsberg sla er door heen doen weer mengen en als volgt strooi je er wat bieslook overheen. Smaakt heerlijk!
 
Mijn ultime snelle tonijn gerecht:
1 blik tonijn
1 zakje conimex pittige noodles soup.

Gewoon noodles soup klaar maken in een kom of shakebeker. Dan tonijn erbij toevoegen en de deksel op de beker of een bord op de kom leggen. Even paar minuutjes laten staan en je hebt een heerlijke maaltijd.

In een shakebaker is het ideaal om het op school klaar te maken. Alleen kijken ze je wel raar aan als je heet water bij het koffiezet apperaat staat te tappen haha :D
 
Mijn ultime snelle tonijn gerecht:
1 blik tonijn
1 zakje conimex pittige noodles soup.

Gewoon noodles soup klaar maken in een kom of shakebeker. Dan tonijn erbij toevoegen en de deksel op de beker of een bord op de kom leggen. Even paar minuutjes laten staan en je hebt een heerlijke maaltijd.

In een shakebaker is het ideaal om het op school klaar te maken. Alleen kijken ze je wel raar aan als je heet water bij het koffiezet apperaat staat te tappen haha :D

gaat de tonijn dan niet enorm overheersen in je noodles?
 
Voor de mensen die een Light versie van tonijnsalade willen:

1 blik tonijn
1 scheut magere yoghurt
flink wat zwarte gemalen peper
zeezout
drie theelepels kappertjes, eventueel ff kapot hakken
klein likje extra vergine olijfolie
sjalotje of halve ui gesnipperd
2 augurken gesnipperd
3 eetlepels balsamico azijn
theelepel cayenne peper

Mixen die handel en opeten. Ook heerlijk op brood of cracker
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven