AndroidHealthClinic

Zo maar een dag!

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Het is woensdag 27 April 4e week van de cut!

Ik werd wakker midden in de nacht met een opspelende blaas ik zou liever blijven liggen, maar aangezien het net 1/2 3 is toch maar naar beneden.
Moeizaam sta ik op met spierpijn in mn borst, rug, biceps en alledrie de schouderkoppen.
Alles doet mij zeer, maar toch gaan we door!
Ietwat ongemakkelijk strompel ik de trap af al hangend aan de trapleuning, eindelijk heb ik de wc bereikt.
Hehe dat is heerlijk gauw naar mn bed om verder te slapen want in je rust groei je.
Ik sukkel weer in slaap en rond 8 uur word ik wakker dan gaan de lichten opeens weer uit en ben ik alles kwijt tot 1/2 9.
Ik word weer wakker en sta op gooi de laptop aan ff kijken op mn BB forumpie en check mijn mail.
Het word een klote dag want wat ik allemaal voel is vanavond nog niet over ben ik bang.
Buiten regent het dat het giet en twijfel om naar de sportschool te gaan voor mn uurtje cardio.
Uiteindelijk ff een waterbestendig jasje gevonden en aangetrokken.
Ik trek mijn ijzeren ros uit de schuur en fiets in rap tempo naar de sportschool!
De rit ernaar toe duurt veel te lang en toch heb ik aardig de gang erin.
Alle stoplichten zitten weer eens tegen want net als ik eraan kom springen de net nog groene lampen snel op oranje en nog sneller op rood.

Pff denk ik en trek mn schouders eens op ow ja ik heb ze goed getraint, tenminste dat maakt het ietwat zeurende gevoel toonbaar!
Éénmaal aangekomen loop ik gelijk naar de kleedkamer ik hoor nog wat mensen mompelen over de regen en in mijzelf denk ik bek houwe ga er zelf eens doorheen i.p.v aan die bar te hangen!
In de kleedkamer trek ik mn jasje uit en zet mn MP3 speler iets harder, want die k*tmuziek in de sportschool is niet aan te horen!
Ik trek het zadel van de fiets op de juiste hoogte en neem ietwat ongemakkelijk plaats.
Mijn natte broek plakt aan mn bovenbenen en ik zie een aftekening van mn quads. Nu wist ik weer waarom ik hier was en wat mn doel is!
De trappers van de fiets draaien in het rond en ik stel het apparaat in weerstand: level 8 tijd: 60 min enz,enz.
Al snel knippert het ietwat saaie displaytje op mn fiets en ik kijk ff naar mn hartslag.
140 slagen per minuut geeft ie aan dus ik heb aardig gefietst naar de sportschool toe.
Langzaam laat ik mn hartslag zakken want voor vetverbranding was een hartslag van 126,5 ideaal.
Ik kijk naar het klokje en de secondes die wegtikken duren voor mijn gevoel minuten en je raad het al de minuten duren uren.
Ietwat vermoeid laat ik de trappers in de rondte gaan tot mn ideale hartslag is bereikt.

Alhoewel ik mijn MP3 speler redelijk hard heb staan om de muziek van de sportschool te overstemmen hoor ik een vreemd zwaar kloppend geluid.
Mensen aan de bar zie ik naar buiten kijken en ik kijk ook maar eens achterom ik zie een paar honderd meter verderop in de bossen een knipperlicht en een rotor.
Het is een helikopter van de Koninklijke Landmacht die wat soldaten dropt voor een oefening. De heli stijgt weer op en het kloppende geluid verdwijnt langzaam.
Nog geen 10 minuten later zie ik in de verte voor mij weer een helikopter en langzaam aan komt ie dichterbij en passeert onze sportschool.
Ik focus mij weer op mn cardio en ik moet nog iets meer dan een half uur.
Het gaat moeizaam vandaag ik voel mij zwak, heb een natte broek aan en mijn bovenlichaam doet mij zeer.
Dat word nog wat later op de dag als ik mn benen ga doen denk ik bij mijzelf!
De tijd ging al langzaam, maar zoals het nou ging sloeg echt alles het leek wel of de tijd vaststond.
In de sportschool zijn wat ouwe lui bezig met hun fitness rondje en ik focus mij maar op mn muziek!
Nu begin ik te twijfelen aan mezelf en denk zou het wat uitmaken als ik nu zou afstappen?

Ik kan het de volgende keer wel weer extra erbij doen of 's avonds wat meer doen voor het opwarmen van de benen.
20 minuten nog hehe denk ik nog ff doorzetten Michel en je bent zo klaar en je mag zo eten je eerste maaltijd voor vandaag!
3 liedjes verder en we hebben nog maar 10 minuten te gaan ik heb al 406 cal verbrand en bijna 20 kilometer afgelegd. 2 minuten later stap ik af tsja zadelpijn!
Zoals zo vaak komt na regen de zonneschijn en ook vandaag is het van toepassing.
Het is droog de temperatuur stijgt licht lekker zonder jas naar huis.
Op het fietspad lopen 5 militairen met hun bepakking en M-16 ze blokkeren de weg aangezien er op een echte "please-jat-mijn-fiets-niet" geen bel zit moet ik dus wachten tot de peloton leider aan de kant gaat.
Dit doet hij uiteindelijk ook tsja want een voorwiel tegen je hak aan is ook niet alles hé?
Ik kom thuis en drink eerst een whey eiwit shake met water.
Hmm lekker hoor alleen ik vind water met een banaan smaak toch een beetje vreemd ik klok de shakebeker leeg.
Snel wassen/douchen en omkleden want ik heb trek.
De grill pan gaat op hoog vuur en al snel beland er een tonijn steak in de pan als er mooie dwarsstrepen opstaan grill ik ff wat champignons en wat uienringen.

Het smaakt goed weer eens wat anders dan gebakken ei-eiwit en broccoli,bloemkool en wortel.
Ff mijn lijnzaad olie innemen en wegspoelen met een light drankje van de C1000.
Mn supps er ook weer ff achteraan en klaar ben ik!
Ik eet nog een paar keer tot de klok van drie uur en besluit ff boodschapjes te doen. Vrijdag naar de vriendin dus ik ben een strippenkaartje nodig want ze woont iets te ver weg om te fietsen ( Assen--> Heerenveen )
een pakje batterijen voor mn MP3 speler bij de Wibra, strippenkaartje 4 appels en een bak kwark bij de C1000 de rij bij de kassa is redelijk lang en mensen kijken mij aan "wat is er" en denk aan Calimero Ik ben groot en jullie zijn klein das dit keer wel eerlijk want ik train en eet er hard genoeg voor!
Aangezien ik zin had in iets lekkers en ik door de cut niet alles mag eten ging ik maar naar de visboer die op de parkeerplaats staat. 1 makreel a.u.b een grote of een kleine ik wou nog zeggen 1 makreel is 1 makreel en of ie groot of klein is maakt mij nu ff niet uit!
Dat word dan 4,20€ tering wat een prijs daar had ik een pond biefstuk voor bij de C1000 ( aanbieding!!! )
Op weg naar huis maak ik in gedachten de makreel al schoon en beland een groot deel op 4 boterhammen.
Thuis aangekomen de makreel van zn jasje ontdaan de vele graten verwijderd en in een bakje gedaan paar plakjes brood erbij en happen maar!
Over een paar week ( na de cut ) trakteer ik mijzelf op een vette zoute haring heerlijk!
Tijd om om te kleden en op weg te gaan naar de sportschool "beentraining"
aangekomen ff opwarmen op de fiets en zo langzaam als ie vanochtend was zo snel ging het nu!
Op naar de Smith Machine ( aangezien ik gelukkig weer alleen train wil ik bij sommige oefening geen spotter hebben, als je weet wat voor lui er zijn op dit tijdstip snap je waarom )
Ff met de kale stang wat rep's maken en al gauw beland de eerste gele rakker van 20kg aan elke kant van de stang!
Gaat lekker 12 reps easy going.
Weer aan elke kant een gele rakker 10 reps and again easy.
Nu ff wat moeilijker vorige week had ik ietwat moeite met 140kg, maar nu zou ik het lekker weer proberen.

En 8 vette rep's gehaald aangezien alles zo lekker ging en ik mijn benen redelijk zwaar wou pakken maakte ik het totaal 150kg ( jaja door de smith machine is het niet helemaal eerlijk, maar boeiuh als ik iemand zou vragen om te komen spotten met een losse stang en ik zou het niet houden kan ik denk ik een lange tijd helemaal niet squatten! )
6 rep's was mn totaal en ging wel redelijk lekker ik deed nog 1 set met 4 reps met hetzelfde gewicht!
Zozo zwaar ademend heb ik mn squats gehad nog 3 setjes front squat erbij 40kg 10 rep's 60kg 8 rep's 80kg 6 rep's de stang lag niet lekker op mn schouders en ik vond het klote gaan!
Snel door naar de legpress aangezien we 1 hebben met steekgewichten en geen losse schijven kun je hem maximaal belasten tot 175kg na 4 sets had ik dit gewicht te pakken en deed 15 rep's!
Mn bovenbenen waren al aardig gaar en ik zou nog 1 oefening doen voor de quad's en als afsluiting van de quads doen we de leg curl!
Mijn training is bijna in zicht ik hoef alleen hamstrings en kuiten te doen
Hamstrings lying leg curl en leg extension en mn hammetjes voelen aan als gegrilde hammetjes "burn baby burn disco............ :D "
Ik doe voor de lol de abductor die hier hip ductor heet alleen mn bovenbenen zijn iets te breed voor de versie van dit apparaat waarbij je je benen uit elkaar moet drukken!

Apart gevoel voor een apart apparaat jaja is een vrouwenapparaat, maar kan wel zorgen voor wat extra wijdte op de bovenbenen!!!!!
Als laatste de kuiten en die laat ik altijd branden we hebben maar 1 toestel en daar doe ik het voor vandaag maar mee 9 sets ( 20 reps )en ik ben kreupel
ik begin met 45 kg en verhoog iedere set met 20kg en als ik op het maximale gewicht zit ga ik weer terug met 30kg tot ik 9 sets heb!
Einde training die afgezien van het cardio'en 's ochtends op een lege maag toch nog wel lekker verliep!
 
Leuk verhaal bro :) Alleen soms wat lange zinnen. :p
 
leuk om te lezen!
 
Leuk stukkie om te lezen :)
 
Apart gevoel voor een apart apparaat jaja is een vrouwenapparaat, maar kan wel zorgen voor wat extra wijdte op de bovenbenen!!!!!

Haha wel herkenbaar ja, veel mensen vinden t een vrouwenapparaat. Ik doe die nu omdat me knieen naar binnen knikken met squatten. Dus zeker een nuttig ding dat apparaatje.

Nice story btw. Ben deze week ook al drie keer natgerend op mijn tocht naar de sportschool, leuk is anders voor je humeur.
 
mooi :)

wel beetje veel cario ? eerste fietsen naar sportschool, dan aangekomen weer op de fiets, dan met fiets naar huis ? dan weer met fiets naar sportschool, beentraining, en dan weer naar huis met de fiets ??? :D
 
by the way, calimero ? :D:D

[Link niet meer beschikbaar]

'Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'
:clap: :clap:

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Calimero is een heel lief kuikentje
(Calimero: 'ja, dat ben ik ook')
Hij vindt alles leuk en goed
En weet beslist wel wat hij doet!

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draagt hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Hoor eens hoe ik zingen kan
Mama houdt er niet zo van
Maar ik vind het toch zo fijn
Mama zeg waarom kind 't goed om blij te zijn

'Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Calimero is een heel lief kuikentje
(Calimero: 'ja, dat ben ik ook')
Hij vindt alles leuk en goed
En weet beslist wel wat hij doet!

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draagt hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Hoor eens hoe ik zingen kan
Mama houdt er niet zo van
Maar ik vind het toch zo fijn
Mama zeg waarom kind 't goed om blij te zijn

'Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'
 
pure nostalgie :D
 
Back
Naar boven