AndroidHealthClinic

Zo snel mogelijk conditie opbouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mighty

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
10.072
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
De mijne is belabberd, dus hoe bouw ik hem zo snel mogelijk op?:D
 
Zoek een huis uit met een grote tuin en een behoorlijk linke waakhond (dobermann ofzo). Klim over het tuinhekje, geef het beest een flinke trap en zet het op een lopen. Pas na een 20 minuten de tuin verlaten. Doe dit 5 keer op een dag, eventueel op verschillende locaties.

Oh ja, als je dit niet hard genoeg doet hollen kun je natuurlijk nog altijd naar de dierentuin gaan en daar hetzelfde kunstje doen.
 
Conditie is een ruim begrip. Wat wil je verbeteren?
 
Conditie is een ruim begrip. Wat wil je verbeteren?

Ik wil met gemak cardio kunnen doen, zonder dat mijn hartslag binnen no time op 160-170 zit en ik zweet als een mongool (al zal dat niet zo snel minder worden). Ik wil me fitter voelen en sneller herstellen van een inspanning.
Zoiets?
 
Ik wil met gemak cardio kunnen doen, zonder dat mijn hartslag binnen no time op 160-170 zit en ik zweet als een mongool (al zal dat niet zo snel minder worden). Ik wil me fitter voelen en sneller herstellen van een inspanning.
Zoiets?

Wat voor cardio? Ik zou zeggen begin aan een soort cardio op een middelmatige intensiteit. Tot je niet meer kan en bouw het op vanaf daar. Iedere keer wat langer.

En speel met de parameters: snelheid, weerstand, tijd.
 
Wat voor cardio? Ik zou zeggen begin aan een soort cardio op een middelmatige intensiteit. Tot je niet meer kan en bouw het op vanaf daar. Iedere keer wat langer.

En speel met de parameters: snelheid, weerstand, tijd.

Oke. Alleen is mijn vraag of dat dan de snelste manier is om een goede basis-conditie te krijgen?
 
Oke. Alleen is mijn vraag of dat dan de snelste manier is om een goede basis-conditie te krijgen?

Dat is eenzelfde vraag als breezers die hier op dbb komen: Ik wil borst, biceps en buikspieren binnen 3 weken, hoe doe ik dat?

ER zijn verschillende manieren van trainen afhankelijk van verschillende doelen. Als je 'gewoon' een goede 'conditie' wilt zit je met 2x per week 30tot60 minuten hardlopen en daarnaast krachttraining al goed.

Als je voor een marathon wilt trainen zijn er genoeg schema's te vinden op internet.
 
Ik wil met gemak cardio kunnen doen, zonder dat mijn hartslag binnen no time op 160-170 zit en ik zweet als een mongool (al zal dat niet zo snel minder worden). Ik wil me fitter voelen en sneller herstellen van een inspanning.
Zoiets?

Vandaag ook voor 't eerst cardio gedaan in een heel heel lange tijd . Potverdomme zeg , ik zweette me kapot en binnen no time had ik 170 hartslag . Zelfs even de 180 aangetikt :eek:
M.a.w. fijn dat je dit topic hebt geopend .
 
Dat is eenzelfde vraag als breezers die hier op dbb komen: Ik wil borst, biceps en buikspieren binnen 3 weken, hoe doe ik dat?

ER zijn verschillende manieren van trainen afhankelijk van verschillende doelen. Als je 'gewoon' een goede 'conditie' wilt zit je met 2x per week 30tot60 minuten hardlopen en daarnaast krachttraining al goed.

Als je voor een marathon wilt trainen zijn er genoeg schema's te vinden op internet.

Dat is eenzelfde antwoord als iemand, die niet zo snel doorheeft wat er gevraagd wordt, het ook niet helemaal goed weet en dan maar een zwaktebod als een vergelijking met een breezer maakt.
Evengoed bedankt voor je poging om me te helpen. jammer, dat het niet gelukt is.

Ik heb iig al de nodige hulp gekregen van porterhouse en deurklink. Bedankt daarvoor.
 
Vandaag ook voor 't eerst cardio gedaan in een heel heel lange tijd . Potverdomme zeg , ik zweette me kapot en binnen no time had ik 170 hartslag . Zelfs even de 180 aangetikt :eek:
M.a.w. fijn dat je dit topic hebt geopend .

You're welcome. Op zich heb ik hier al veel goeds gelezen over HIIT. Dat is alleen iets voor de meer gevorderden. Ik weet nu iig, dat je dat al op een lager niveau kan gaan toepassen om zo redelijk snel je conditie op te bouwen.
 
Dat is eenzelfde antwoord als iemand, die niet zo snel doorheeft wat er gevraagd wordt, het ook niet helemaal goed weet en dan maar een zwaktebod als een vergelijking met een breezer maakt.
Evengoed bedankt voor je poging om me te helpen. jammer, dat het niet gelukt is.

Ik heb iig al de nodige hulp gekregen van porterhouse en deurklink. Bedankt daarvoor.

Ik probeer je aan te sporen om na te denken over wat je zelf precies bedoelt met conditie. Het is namelijk een zeer algemeen begrip.
 
Ik probeer je aan te sporen om na te denken over wat je zelf precies bedoelt met conditie. Het is namelijk een zeer algemeen begrip.

Ik wil ook gewoon zo snel mogelijk mijn basisconditie verbeteren. Ik wil geen marathons lopen, want dan zou ik daar wel gericht voor gaan trainen.
Mijn vraagh is om zo snel mogelijk mijn basisconditie op een gemiddeld niveau te krijgen, zodat ik van daaruit mijn conditie kan verbeteren, dmv HIIT bijvoorbeeld.

En met conditie bedoel ik dus wat iedereen bedoelt met conditie; als je na 5 minuten cardio al kapot bent, heb je een slechte conditie, als je na een uur cardio vermoeid bent, maar evengoed nog redelijk fit, heb je een goede conditie.

Het gaat mij er dus niet om of mijn rechterventrikel iets meer getraind moet worden, zodat mijn cardiovasculaire doorstroming geoptimaliseerd wordt en ik in een subcardiale routine mijn bladiebladiebla. :D
 
Laatst bewerkt:
Maar wat was aanvankelijk de reden dat je cardio wilde gaan doen?

Hou in gedachten: wat je traint verbeter je ( beetje Johan Cruijf uitspraak, maar hij is waar).
 
Maar wat was aanvankelijk de reden dat je cardio wilde gaan doen?

Hou in gedachten: wat je traint verbeter je ( beetje Johan Cruijf uitspraak, maar hij is waar).

Om mijn basisconditie te verbeteren.;)

En ik heb een hekel aan Johan Cruijff-uitspraken.
 
Vandaag ook voor 't eerst cardio gedaan in een heel heel lange tijd . Potverdomme zeg , ik zweette me kapot en binnen no time had ik 170 hartslag . Zelfs even de 180 aangetikt :eek:
M.a.w. fijn dat je dit topic hebt geopend .

+1

daarstraks had ik geen zin in trainen met gewichten dus ik dacht beetje 'cardio'. welgeteld een halve minuut touwtje gesprongen en daarna een paar minuutjes shutle runs in de tuin. tien minuten nadat ik stopte lag ik nog te hijgen als een hond. :o
nu de vakantie begint ga ik er echt eens aan werken.
 
Ok nou veel succes met je 'basisconditie':p.
 
Om mijn basisconditie te verbeteren.;)

En ik heb een hekel aan Johan Cruijff-uitspraken.

Basisconditie is een erg abstract begrip. Wat wil je juist? Wil je beter kunnen lopen? Of sneller en langer kunnen fietsen? Bergen beklimmen? 20-rep squats?

Het is net zoals met krachttraining: bedenk een doel en train er specifiek voor. 'Basisconditie' is geen doel, want dat is subjectief. Ik ben het eens met rougemonkey: als je gewoon "fitter wil worden", ben je qua conditietraining net zo stom bezig als superdudes die 34 curl-oefeningen doen om "een beetje gespierder te worden, maar niet teveel".


Voor nuttige trainingen, kijk eens naar crossfit, ze posten elke dag een workout, soms conditiegericht, soms krachtgericht, soms beide. Probeer er zo eens een paar:
http://www.crossfit.com/

Die van gisteren:

3 rounds for time of:
Run 800 meters
1.5 pood Kettlebell swing, 21 reps
95 pound Thruster, 21 reps
21 Pull-ups

Dan ben je wel even uitgeteld.
 
Back
Naar boven