AndroidHealthClinic

Zo train ik, nog tips of vragen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

N1no

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 aug 2007
Berichten
54
Waardering
0
Zo...

Ik train nu 9 maanden

Mijn doel is meer spiermassa opbouwen

Ik wil niet meer dan een uur per dag in de sportschool zijn

Ik train 4 a 5 dagen per week

Ik ben 22, 68Kg zwaar en 173cm lang



Ik werk niet met vaste dagen (bv. maandag benendag). Mijn schema bestaat eigenlijk uit 3 dagen, en is een split schema. Mijn training is gebaseerd op MAX-OT ( AST Sports Science - Max-OT Introduction )

Dag 1:
Warming Up, Triceps, Borst, Shouder, (kort) Buik

Dag 2:
Warming Up, Rug, Biceps, Buik

Dag 3:
Rust

Dag 4:
Warming up, Benen, Buik

Dag 5:
Zelfde als dag 1

Dag 6
Rust

Ik probeer per spiergroep 2 a 3 oefeningen zo zwaar mogelijk te doen min 4 reps max 6 en dan 3 a 4 sets (+ opwarmertjes). 3 sets per oefening als ik 3 oefeningen per spiergroep doe en 4 als als ik 2 oefeningen doe. Uitvoering van de oefeningen is het belangrijkst...

Bij de warming ups vooraf doe ik 2 min zo hard mogelijk roeien, crostrainer of touwtjespringen. Echt dat je wat zweet voelt lopen...

De oefeningen die ik per spiergroep doe verschillen per keer. Ik probeer losse gewichten, kabels en machines zo veelmogelijk af te wisselen.

Buikspieren train ik relatief vaak omdat ze snel herstellen. Ik train alleen mijn rechte buikspieren. Als je je schuine buikspieren gaat trainen krijg je namelijk een minder mooi wasbordje.

Volgens MAX-OT moet je binnen 30 a 45 min klaar zijn met trainen. Zelf doe ik er meestal 45 a 60 min over. Ik weet dat het niet ideaal is maja...

Nog tips of vragen?
 
Laatst bewerkt:
ik zou... voor spiermasse dan tijdje naar minimaal 8 gaan en max 12 reps...
 
Ja daar is wat voor te zeggen, maar gaat tegen het Max-OT princiepe in heh... Ik heb die opmerking wel vaker gehoord in de sportschool. Maar als je eenmaal kiest voor een bepaalde manier van trainen moet je daar ook wel even mee daar gaan.

Nog even ter verduidelijking waarom ik Max-OT train. Ik gebruik ziekelijk veel creatine op dit moment. BSN NITRIX + NO-XPLODE + CELLMASS. Dus ik vind dat je daardoor ook daadwerkelijk zo zwaar mogelijk moet trainen.
 
heb je zeker gelijk in... haha dan heb ik er verder weining op aan te merken
 
Niemand tips?
 

Ik ben 22, 68Kg zwaar en 173cm lang



als je maar 22,68kg weegt, zou ik toch dringend wat meer gaan eten,:D

nee, volgens mij weet je perfect waar je mee bezig bent,juiste voeding en rust erbij en hard werken, je komt er wel! suc6 ;)
 
Hij is 22 en is 68 kilo.:D

Je zegt dat je ziekelijk veel creatine opneemt, maar neemt je lichaam dat ook allemaal op ?

Ik denk dat je de meeste wel gewoon uitpist hoor.
 
Ach het moet altijd door je nieren worden afgebroken geloof ik... en die kunnen maar een beperkte hoeveelheid per dag aan. Bovendien is het geen monohydraat maar de goeie (dure :eek: )creatine ;)
 
wat is er mis met mono?
 
Mjah verschilt per persoon, maar van mono wordt ik dik en niet sterker. Met Creatine Ethyl Ester Malate wordt ik niet dik en ga ik wel vooruit.

maar goed het gaat hier over training en niet over voeding en suplementen toch?

*Nog ff over Monohydraat, die wordt veel moeilijker opgenomen (zeggen ze) dan de andere versies zoals, Creatine Ethyl Ester en Creatine Trimalate.
 
Zo...

Ik train nu 9 maanden

Mijn doel is meer spiermassa opbouwen

Ik wil niet meer dan een uur per dag in de sportschool zijn

Ik train 4 a 5 dagen per week

Ik ben 22, 68Kg zwaar en 173cm lang



Ik werk niet met vaste dagen (bv. maandag benendag). Mijn schema bestaat eigenlijk uit 3 dagen, en is een split schema. Mijn training is gebaseerd op MAX-OT ( AST Sports Science - Max-OT Introduction )

Dag 1:
Warming Up, Triceps, Borst, Shouder, (kort) Buik

Dag 2:
Warming Up, Rug, Biceps, Buik

Dag 3:
Rust

Dag 4:
Warming up, Benen, Buik

Dag 5:
Zelfde als dag 1

Dag 6
Rust

Ik probeer per spiergroep 2 a 3 oefeningen zo zwaar mogelijk te doen min 4 reps max 6 en dan 3 a 4 sets (+ opwarmertjes). 3 sets per oefening als ik 3 oefeningen per spiergroep doe en 4 als als ik 2 oefeningen doe. Uitvoering van de oefeningen is het belangrijkst...

Bij de warming ups vooraf doe ik 2 min zo hard mogelijk roeien, crostrainer of touwtjespringen. Echt dat je wat zweet voelt lopen...

De oefeningen die ik per spiergroep doe verschillen per keer. Ik probeer losse gewichten, kabels en machines zo veelmogelijk af te wisselen.

Buikspieren train ik relatief vaak omdat ze snel herstellen. Ik train alleen mijn rechte buikspieren. Als je je schuine buikspieren gaat trainen krijg je namelijk een minder mooi wasbordje.

Volgens MAX-OT moet je binnen 30 a 45 min klaar zijn met trainen. Zelf doe ik er meestal 45 a 60 min over. Ik weet dat het niet ideaal is maja...

Nog tips of vragen?

aan je stats te zien zou ik het op 3 a 4 x per week gaan houden.en dan 3 kwartier tot een uur krachttraining.je traint te vaak.omdat je pas 9 maanden traint en omdat je niet zo veel weegt kun je beter wat minder doen.geloof me maar.5 x per week is niks.je overtraint jezelf.succes
 
ziekelijk veel creatine?? gewoon 3-5 gr. per dag. Hoeveel gram krijg je binnen?
 
oh boy, iedereen die hier gepost heeft raad ik aan eens goed op dit forum rond te lezen
 
Ok, wel saai maar misschien heb je wel gelijk... Maar eens proberen of we harder groeien met minder trainen. Eigenlijk zou dit wel een droom combinatie zijn.

Bedankt voor je commentaar.
 
Ok, wel saai maar misschien heb je wel gelijk... Maar eens proberen of we harder groeien met minder trainen. Eigenlijk zou dit wel een droom combinatie zijn.

Bedankt voor je commentaar.

weet ik wel zeker
 
oh boy, iedereen die hier gepost heeft raad ik aan eens goed op dit forum rond te lezen

hoezo ? de fout is altijd dat mensen denken hoe meer ik train hoe dikker me spieren worden.mensen trainen juist vaak teveel.vooral de naturels.te weinig is niet goed maar teveel is slechter.
 
Wekrelijk geen idee hoeveel creatine ik precies per dag neem. Iemand die weet hoeveer er ongeveer in BSN Nitrix, NO-Xplode en Celmass zit?

Ik neem dus:
3 maar 3 Pillen Nitrix
1 of 3 scheppen NO-Xplode (3 voor trainen, 1 als op niet trainingsdagen)
1 Schep Cellmass
Verder nog 75 a 100 gram whey per dag + Glutamine + ZMA + Multivit + Ribose + Tribulus. (dik overdreven, ik weet het. Ik had geld te veel, en nu niet meer...)
 
Dat is inderdaad wel een lijstje met supplementen ja ;) Succes iig!
 
Back
Naar boven