MuscleMeat

Zoek nog iem. die wat thuis is in poses (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tyler

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
9
Waardering
0
Ik heb al wedstrijden meegedaan maar toch kan het poseren stukken beter. Iemand die wat ziet zitten me hier nog wat over bij te brengen?
 
Wordt tijd dat er iemand eens reageerd niet!
Ben je nu in wedstrijdvoorbereiding? Indien ja hoe lang heb je nog?
Mijn tips? Gebruik de basisposes als basis van je posing. Tussen elke basispose doe je er een viertal vrije poses die je zelf hebt uitgedacht of gezien hebt in een of andere posing.
Maar zoek eerst de muziek die bij je past. Tel in deze muziek de bas waarop je een pose kan uitvoeren. Vb. als dit er 20 zijn kan je hierop 20 poses uitvoeren. Zorg er wel voor dat er tussen deze "bas" minimum een 6 seconden zit. Zo heb je de tijd je pose een drietal sec aan te houden en over te gaan naar een andere pose. Deze tijd heb je nodig om de jury en het publiek je fysiek te laten zien. Maar al te vaak zie je atleten die een pose niet lang genoeg aanhouden. En wat heeft de jury dan gezien? NIETS
Adem uit en contract tijdens deze 3 sec om een maximum spierkwaliteit te laten zien. Tel mee in je hoofd: een, twee, drie.
Doe je posing als voorbereiding ook zonder muziek, traag, snel, todat je ze klakeloos uit het hoofd kan.
Poseer niet alleen voor de spiegel, maar ook zonder. Op het podium staat ook geen spiegel en dat is heel wat anders.

Hoop dat ik je hiermee wat vooruit geholpen heb.
 
hey Squat, tnx voor je antwoord, t is een resem goeie tips indd, ben nu niet in voorbereiding van 'n wedstrijd, deze zal pas in oktober plaatsvinden, ik vind 1 à 2 wedstrijden per jaar voldoende.
Anyway, tnx again.

Ty
 
Als dit een wedstrijd van de ifbb in Belgie is staan we misschien op het zelfde podium!
In welke cat kom je uit?
Suc6!
 
Kijk eens een paar videobanden van jezelf of andere wedstrijden. En zoek een ervaren bodybuilder, of iemand met een ballet!achtergrond en enige interesse in bb......
Maak het niet te moeilijk, je favoriete poses, een paar vloeiende overgangen en wat varianten op de verplichte poses is voldoende.... Bij het vrij poseren is de uitslag toch al voor een groot deel bekend....
 
Originally posted by SQUAT
Als dit een wedstrijd van de ifbb in Belgie is staan we misschien op het zelfde podium!
In welke cat kom je uit?
Suc6!

Squat, krijg jij ook begeleiden,... of doe je het in je eentje?
BTW, hoeveel weeg je nu?
 
Originally posted by Geoffke


Squat, krijg jij ook begeleiden,... of doe je het in je eentje?
BTW, hoeveel weeg je nu?

Ja, ik heb heel goede begeleiding!
De gym waar ik train wordt uitgebaat door Pierre De Bont. Pierre deed in de jaren 60 70 heel wat nationale en internationale wedstrijden. Hij heeft mij veel geleerd op gebied van basistraining en intensiteit. Ook wat vechten is op het podium heeft hij mij geleerd.
Bigcat begeleid mij met mijn dieet, trainingschema's, posing,wedstrijden,.... En is een goede vriend.
Momenteel weeg ik 102kg met hetzelfde vetpercentage als vorig jaar in opbouw, maar toen woog ik maar 94kg.
In de nieuwe flex kan je trouwens een foto van mij en mijn trainingspartner vinden. Deze is genomen 1,5 jaar geleden op de G.P van Luxemburg die ik won met 78kg.
 
Post die foto eens?
Ik heb geen beschikking over de nederlandstalige FLEX
 
Hi Tyler, misschien heb je er wat aan. Toen ik zelf nog wedstrijden deed, knipte ik altijd plaatjes/foto's uit bb tijdschriften van poses die ik mooi vond, dan selecteerde ik de poses waarvan ik wist waar ik goed op uit zou komen, dus mijn sterkste kanten! Dan koos ik de muziek .
N.a.v. dat legde ik de knipsels in een volgorde die mooi overloopt, vloeiend, als ik het had zoals ik het wilde plakte ik ze vast zodat je een mooi overzicht had, en dan ging ik een paar keer per dag oefenen zonder en met spiegel en later stadium met mensen voor me zodat je hoort wat anderen ervan vinden. De muziek luisterde ik zoveel mogelijk naar ik nam het nummer wat ik gekozen had een paar keer achterelkaar op (hoef je niet telkens terug te spoelen) en natuurlijk alleen een paar minuten. ik luisterde thuis, met walkmen soms op straat en in de auto , je moet je muziek en je poses kunnen dromen!!!!!!!!!
succes, Mo
 
Back
Naar boven