MuscleMeat

Zoekende: goed presterende laptop (liefst Asus) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FTIO

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
2.651
Waardering
191
Lengte
1m88
Beste DBB'ers

Ik hoop wat tips of hulp te krijgen van de mede ijzersmijters die ook nog veel verstand hebben van laptops. Eerst zal ik even beginnen met een korte inleiding en waar ik naar heb gezocht.

Op dit moment heb ik een Asus Pro36S 13,3" met i5-2410M processor, 500 GB HDD en 4GB harde schijf.

Mijn vader en ik hebben gezocht naar een Asus laptop en hebben het één en ander gevonden.
Zoals:
1. http://www.kieskeurig.nl/laptop/asus/transformer_tx300ca-c4023h/specificaties/1447936

en
2. http://www.laptopshop.nl/product/353268/category-188170-asus-zenbook/asus-zenbook-ux32a-r3038h.html

Nu heeft die bovenste qua specs redelijk wat ik zoek:
Asus
Windows 8
13,3"
i5 3e generatie (of hoger)
128 GB (of meer) SSD
USB 3.0

Alleen is dit een transformer book en ik heb daar niet zo'n behoefte aan. Deze zijn nog relatief zwaar (1,9 kg) en groot (max. dikte 3cm). Ik zit niet te wachten op een tablet en de korte batterij duur.

En nummer twee heeft een te kleine SSD schijf van 24 GB, maar dan wel weer i7 processor en de rest ziet er goed uit.


Of kan ik gewoon de 2e optie nemen in combinatie met wat ruimte op de cloud bij Dropbox (heb ik al) en een 32 GB USB 3.0 sticky?


Ik ben benieuwd naar jullie mening.


P.S.: wat ik trouwens niet begrijp als computer leek, is dat mijn huidige processor i5-2410M 2,3 GHz klopt op CPU Benchmark terwijl die derde generatie i7-3517U 'maar' 1,90 GHz klokt.

Hoe kan dat? Want ik kan me niet voorstellen dat hij langzamer is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook opzoek naar 13 inch maar wacht tot januari tot btw actie van mediMarkt als die komt dan haal ik meteen MacBook air :)
 
Ik heb een acer aspire v3, sinds meer dan een jaar, en ziet er nog als nieuw uit, en werkt als een nieuwe laptop. I7 3610 , 750 g, 16 ram,... full hd 1920 x 1020 resolutie, anti-reflectiescherm,.. was toen de beste voor zijn prijs;
Zeker niet te onderschatten. Mijn vrouw heeft de smartphone acer cloudmobile s500 en die is subliem. Heeft ongelooflijke specs voor 250 euro.Ik zou dit merk echt niet onderschatten.
 
Ik ben ook opzoek naar 13 inch maar wacht tot januari tot btw actie van mediMarkt als die komt dan haal ik meteen MacBook air :)

Is volgens mij al een hele tijd niet meer geweest die actie, zou er niet op rekenen. Ben zelf nu al maandje opzoek naar een redelijke (maar betaalbare) ultrabook, onder de 900 is er weinig. Beste is gewoon nog even afwachten, veel nieuwe Haswell modellen op komst.
 
Nieuwe Acer V7, 14'' Full-HD + i5 + GT 750M. Wordt momenteel gezien als beste bang-for-buck, ondanks de slechte reputatie van het merk.

http://tweakers.net/pricewatch/340730/acer-aspire-v7-482pg-54208g52tii/specificaties/
Ik ben erg fan van het toetsenbord van de Asus en inderdaad ik heb vaak zat slechte verhalen gehoord over Acer. Als ik naar het plaatje kijk ziet zo'n ding er ook gammel uit naar mijn mening.

Verder ligt de prijs erg dichtbij mijn 2e keuze en zijn sommige specs van de Asus nog beter zelfs. En dat zijn juist de specs die mij wat uitmaken.

Bedankt voor je input ;)
Ik ben ook opzoek naar 13 inch maar wacht tot januari tot btw actie van mediMarkt als die komt dan haal ik meteen MacBook air :)
MacBook is per definitie niet in verhouding qua prijs en kwaliteit. Mooie design dingen die goed werken. Maar ik ben gewend om met Windows te werken en ik heb liever nog wat geld in mijn portemonnee.
Ik heb een acer aspire v3, sinds meer dan een jaar, en ziet er nog als nieuw uit, en werkt als een nieuwe laptop. I7 3610 , 750 g, 16 ram,... full hd 1920 x 1020 resolutie, anti-reflectiescherm,.. was toen de beste voor zijn prijs;
Zeker niet te onderschatten. Mijn vrouw heeft de smartphone acer cloudmobile s500 en die is subliem. Heeft ongelooflijke specs voor 250 euro.Ik zou dit merk echt niet onderschatten.
Hoe veel heb je betaald?

Ik ben ondanks nog niet overtuigd van Acer. Maar bedankt voor je input.




Wat wel opvalt is dat mijn tweede keuze alleen maar te bestelling is bij laptopshop.nl
Zowel bij Kieskeurig, Beslist en Vergelijken.nl
 
Ik ben erg fan van het toetsenbord van de Asus en inderdaad ik heb vaak zat slechte verhalen gehoord over Acer. Als ik naar het plaatje kijk ziet zo'n ding er ook gammel uit naar mijn mening.

Verder ligt de prijs erg dichtbij mijn 2e keuze en zijn sommige specs van de Asus nog beter zelfs. En dat zijn juist de specs die mij wat uitmaken.

Bedankt voor je input ;)

MacBook is per definitie niet in verhouding qua prijs en kwaliteit. Mooie design dingen die goed werken. Maar ik ben gewend om met Windows te werken en ik heb liever nog wat geld in mijn portemonnee.

Hoe veel heb je betaald?

Ik ben ondanks nog niet overtuigd van Acer. Maar bedankt voor je input.




Wat wel opvalt is dat mijn tweede keuze alleen maar te bestelling is bij laptopshop.nl
Zowel bij Kieskeurig, Beslist en Vergelijken.nl
Ik betaalde indertijd, 999 euro. Ik besloot deze te kopen na het lezen van vele reviews, maar vooral omdat de bouwkwaliteit enorm superieur is aan de concurrentie. Ik vergeleek die met duurdere laptops tot 1800 euro bij mediamarkt, en makro, zodat ik op de toetsenborden kon tikken en kijken hoe stevig die aanvoelt.
Mijn toetsenbord is zeer stevig. Ik kan op geen enkele manier mijn toetsenbord doen "plooien". Je weet wel, als je in het midden van je toetsenbord op een knop wat hard duwt, dan buigt het hele toetsenbord mee. ASus, toshiba, vaio, allen hadden ze dat probleem. De mijne niet. ook had mijn scherm het minst last van reflectie en lichtinval; EN ik ik heb dolby geluid op mijn laptop die ECHT goed is. En de touchpad is zeer groot. En de twee klikknoppen zijn zeer robuust. bij de andere merken kreeg ik de indruk dat die knoppen zeer kwetsbaar waren.
Al deze positieve zaken vond ik niet bij de concurrentie terug.
 
Klinkt inderdaad als een goede laptop. Maar ook meer als de uitzondering op de regel.

Deze laptop die ik wil gaan kopen heeft ook Bang & Olufsen geïntegreerde boxen. Hij is ook precies in die prijsklasse en de rest die beschrijft (muv het plooien) herken ik ook in mijn Asus.

Ik heb mijn beslissing genomen. Iedereen bedankt!

Topic kan dicht.
 
Back
Naar boven