AndroidHealthClinic

Peiling Zoektocht naar powerliftschoenen en een belt

Gebruik van powerliftschoenen en een belt aan te raden?

  • Ja voor beide

    Stemmen: 6 46,2%
  • Alleen de schoenen

    Stemmen: 1 7,7%
  • Alleen de belt

    Stemmen: 5 38,5%
  • Nee

    Stemmen: 1 7,7%

  • Totaal stemmers
    13

Bezoekers in dit topic

Die quick release blijft altijd zitten, je moet er wel voor zorgen dat beide pinnen erin zitten. Ik vind het een perfect ding, krijg hem megastrak om en kan er maximaal tegen bracen ( Soms tot bloedens aan toe). En als je klaar bent is hij binnen een seconde af en zit je niet te kloten als je hem af wil doen als je kapot bent. Ik denk ook dat hij jaren meegaat.

Squatschoenen ben ik sindskort gaan gebruiken omdat ik veel smaller ben gaan staan vanwege probleem aan binnen kant knie. Het is maar een lichte verhoging van de hak dus het is ook niet zo dat je mobiliteit er helemaal van naar de knoppen gaat. Tot par red ik nog wel zonder.


Mijn gedachten over dit onderwerp:

Lifting shoes: gewoon kopen, ze gaan eeuwig mee en maakt squaten en eventueel olylifts gewoon een stuk gemakkelijker. Dat je ze niet zou moeten kopen als je het ook zonder kan vind ik onzin, ik heb een hele goede mobiliteit, maar squaten met lifting shoes is gewoon fijner. Je staat super stabiel en de hakverhoging is speciaal gemaakt om het goed op diepte komen nog gemakkelijker te maken. Oly lifters zijn super mobiel en gebruiken ook gewoon lifting shoes om elk voordeel te benutten.

Belt: ook gewoon kopen, een goede riem gaat de rest van je leven mee en geeft support wanneer je dit nodig hebt.

Knee sleeves: ook prima, deze dingen zorgen ervoor dat ik vrijwel nooit meer kniepijn heb.

Thanks mannen! Het gaat de riem met quick release worden! En denk er ook sterk over om toch de lifting shoes te kopen. Moest toch al andere schoenen wil ik niet meer op sokken squatten, dus waarom dan niet deze schoenen?! Sleeves heb ik nog niet over nagedacht........wie weet later eens.....
 
Zaalvoetbalschoenen of Chuck Taylors will do, imo.

Lifting shoes: gewoon kopen, ze gaan eeuwig mee en maakt squaten en eventueel olylifts gewoon een stuk gemakkelijker. Dat je ze niet zou moeten kopen als je het ook zonder kan vind ik onzin, ik heb een hele goede mobiliteit, maar squaten met lifting shoes is gewoon fijner. Je staat super stabiel en de hakverhoging is speciaal gemaakt om het goed op diepte komen nog gemakkelijker te maken. Oly lifters zijn super mobiel en gebruiken ook gewoon lifting shoes om elk voordeel te benutten.
Ik ben verschillende jaren terug ook op de oly shoes trein gesprongen en het enige dat dat me had opgeleverd was nog meer vernieling van mijn (jumpers) knieën, ikzelf vind ze dus way overrated, mits je mobiliteit mist of een oly lifter bent.
 
Zaalvoetbalschoenen of Chuck Taylors will do, imo.


Ik ben verschillende jaren terug ook op de oly shoes trein gesprongen en het enige dat dat me had opgeleverd was nog meer vernieling van mijn (jumpers) knieën, ikzelf vind ze dus way overrated, mits je mobiliteit mist of een oly lifter bent.
Laten we het eens zijn dat we het oneens zijn. :)
 
Ja daar kan ik dus helemaal niks mee he..............

Nou ja ik ga ze gewoon bestellen denk ik.......ik zal dan in mijn log wel verslag doen van hoe het bevalt!
Is er niemand in je omgeving die de schoenen heeft, om ze eens te testen ?
 
Zaalvoetbalschoenen of Chuck Taylors will do, imo.


Ik ben verschillende jaren terug ook op de oly shoes trein gesprongen en het enige dat dat me had opgeleverd was nog meer vernieling van mijn (jumpers) knieën, ikzelf vind ze dus way overrated, mits je mobiliteit mist of een oly lifter bent.
Ik ben ook aan het overwegen om weer op flat shoes te gaan squatten.
Met steunzolen in de schoenen is de lift ter hoogte van de hiel in squat schoenen sowieso teveel. In vlakke schoenen zou het wel eens ideaal kunnen zijn. Het is dan minder dan met squat schoenen, maar enkele mm meer dan gewoon vlak.
 
Een paar jaar geleden was mijn squat verschrikkellijk wat betreft de form. Dankzij de tips hier op basis van mijn videootjes, ging het steeds beter maar ik raakte moeilijk op diepte; Ik kocht squatschoenen en diepte was steeds minder een probleem. Na een tijdje echter ontdekte ik dat ik dankzij de evolutie en oefenen zoveel mobiliteit had ontwikkeld dat ik geen squatschoenen meer nodig had en dat ik nu veel beter squat zonder schoenen dan met squatschoenen. Moraal van mijn verhaal: het kan je helpen om je form te verbeteren. Maar net zoals Sanca heb ik sneller kniepijn met squatschoenen.

Ik denk dat knee sleeves een betere investering zijn dan squatschoenen. Ik kocht jaren geleden op aanraden van Sanca de grijze knee sleeves van Strenghtshop. Triple Ply Knee Sleeves
Zonder de knee sleeves kan ik na drie squatsessies een maand niet meer trainen/ Met de knee sleeves heb ik geen enkel probleem meer.

Wat betreft de riem. Ik kocht 4 jaar geleden deze, en die ziet er nog altijd zo goed als nieuw uit. Is echt leer in tegenstelling tot sommige riemen die hier boven werden aangeprezen:
https://www.amazon.co.uk/RDX-Leathe...12718503&sr=8-13&keywords=weight+lifting+belt


Ik kocht indertijd deze squatschoenen (onverwoestbaar):
https://www.amazon.co.uk/adidas-Pow...3&nodeID=355005011&psd=1&keywords=squat+shoes
 
Laatst bewerkt:
Als je highbar squat zijn squat schoenen hun geld wel waard. Meer dorsiflexi en betere techniek.
Van riem, schoenen en sleeves. Is de riem het gene ik het minste gebruik.
Ik heb powerperfect 2's en had er voor adipowers. De powerperfect's zijn hun geld meer dan waard.
Mijn riem is van fortius fitness.
 
Ik heb gisteravond mijn Adidas Powerlift 3.1 kunnen ophalen. Dit weekend voor het eerst gebruiken in een volledige squatsessie!
 
Als je highbar squat zijn squat schoenen hun geld wel waard. Meer dorsiflexi en betere techniek.
Van riem, schoenen en sleeves. Is de riem het gene ik het minste gebruik.
Ik heb powerperfect 2's en had er voor adipowers. De powerperfect's zijn hun geld meer dan waard.
Mijn riem is van fortius fitness.
Heu, ik heb zowel de schoenen als dezelfde belt! :D
 
Een paar jaar geleden was mijn squat verschrikkellijk wat betreft de form. Dankzij de tips hier op basis van mijn videootjes, ging het steeds beter maar ik raakte moeilijk op diepte; Ik kocht squatschoenen en diepte was steeds minder een probleem. Na een tijdje echter ontdekte ik dat ik dankzij de evolutie en oefenen zoveel mobiliteit had ontwikkeld dat ik geen squatschoenen meer nodig had en dat ik nu veel beter squat zonder schoenen dan met squatschoenen. Moraal van mijn verhaal: het kan je helpen om je form te verbeteren. Maar net zoals Sanca heb ik sneller kniepijn met squatschoenen.

Ik denk dat knee sleeves een betere investering zijn dan squatschoenen. Ik kocht jaren geleden op aanraden van Sanca de grijze knee sleeves van Strenghtshop. Triple Ply Knee Sleeves
Zonder de knee sleeves kan ik na drie squatsessies een maand niet meer trainen/ Met de knee sleeves heb ik geen enkel probleem meer.

Wat betreft de riem. Ik kocht 4 jaar geleden deze, en die ziet er nog altijd zo goed als nieuw uit. Is echt leer in tegenstelling tot sommige riemen die hier boven werden aangeprezen:
https://www.amazon.co.uk/RDX-Leathe...12718503&sr=8-13&keywords=weight+lifting+belt


Ik kocht indertijd deze squatschoenen (onverwoestbaar):
https://www.amazon.co.uk/adidas-Pow...3&nodeID=355005011&psd=1&keywords=squat+shoes

Hoe weet je welke maat je moet hebben voor de Riem? Small, Medium, Large? Mijn middel is volgens mij +-78cm ofso. Is er ergens een indicatie qua grootte voor de riemen?
 
Ik heb gisteravond mijn Adidas Powerlift 3.1 kunnen ophalen. Dit weekend voor het eerst gebruiken in een volledige squatsessie!
Kan je laten weten hoe ze bevallen? Zit er zelf ook over na te denken om powerlift shoes aan te schaffen.
 
Back
Naar boven