AndroidHealthClinic

Peiling Zoektocht naar powerliftschoenen en een belt

Gebruik van powerliftschoenen en een belt aan te raden?

  • Ja voor beide

    Stemmen: 6 46,2%
  • Alleen de schoenen

    Stemmen: 1 7,7%
  • Alleen de belt

    Stemmen: 5 38,5%
  • Nee

    Stemmen: 1 7,7%

  • Totaal stemmers
    13

Bezoekers in dit topic

Pakketje is onderweg..........komt als het goed is vandaag binnen, mits mijn vriendin of de buren thuis zijn...........kan ik hem meteen vanavond gaan proberen......
 
Gisteravond na het werk lag het pakketje al op mij te wachten op de trap. Meteen uitgepakt en de rest van de spullen en naar de gym!

Het was heel even zoeken op welke positie hij het lekkerst zit, maar wat een verschil in vergelijking met squatten zonder riem!

Waar ik eerst mijn max had op een twee setjes (3x130 en 2x130), deed ik nu 5x5x130!

Aangezien dit de eerste keer is dat ik uberhaupt een riem gebruik kan ik niet een vergelijking maken met riemen zonder quick release, maar ik kan me geheel voorstellen dat dit toch echt wel een voordeel is.........het is echt lekker om hem meteen los te knallen als je de barbell teruggeplaatst hebt.

Al met al ben ik dus erg blij met mijn aankopen en weet zeker dat ik van zowel de schoenen als de riem lang plezier ga hebben!
 
Yep, zo'n riem kan heel wat helpen bij een squat.
Zo'n quick release lijkt me ook erg handig. Ik ben aan het overwegen om ook een belt met dat soort sluiting aan te schaffen.
 
Yep, zo'n riem kan heel wat helpen bij een squat.
Zo'n quick release lijkt me ook erg handig. Ik ben aan het overwegen om ook een belt met dat soort sluiting aan te schaffen.

Ik kon hierdoor zoveel beter bracen en werd in de oefening dus niet meer beperkt door mijn core.....Wel zal ik de riem alleen bij de werksets blijven gebruiken en alle andere sets niet.

De sluiting is echt zo los, 1 ruk en de spanning is eraf en dat is wel echt fijn. Ik merk dat ik het t fijnst vind om de riem zo strak mogelijk te trekken, dat daardoor het inademen moeilijk wordt, dus na een setje ben je blij als je hem zo snel mogelijk weer los hebt.
 
Er is nooit aangetoond dat een riem je core-strength negatief zou beïnvloeden. Dus het gebruik van de belt uitstellen tot enkel je werk-sets is eigenlijk nergens voor nodig.

Je trekt je riem dus best niet zo strak mogelijk. Je kan veel beter bracen als je wel deftig kan inademen. Hij moet gewoon netjes rond je middel zitten en je moet je buik expanderen zodat hij tegen de riem drukt. Dat kan je niet als de riem te strak zit. De riem moet het werk niet doen, je core moet dat doen. Je kan door de riem gewoon veel meer spanning zetten.
 
Er is nooit aangetoond dat een riem je core-strength negatief zou beïnvloeden. Dus het gebruik van de belt uitstellen tot enkel je werk-sets is eigenlijk nergens voor nodig.

Je trekt je riem dus best niet zo strak mogelijk. Je kan veel beter bracen als je wel deftig kan inademen. Hij moet gewoon netjes rond je middel zitten en je moet je buik expanderen zodat hij tegen de riem drukt. Dat kan je niet als de riem te strak zit. De riem moet het werk niet doen, je core moet dat doen. Je kan door de riem gewoon veel meer spanning zetten.

Ok duidelijk, ik zal hier de volgende keer eens mee experimenteren.....:thumbs:
 
Koppie
Bevalt de riem nog steeds?
Zou je met de kennis van nu nog steeds dezelfde kopen?
 
Flappie, ja de riem bevalt nog steeds. Maak er echter alleen gebruik van als ik echt zwaar ga (voor mij zwaar dan haha). Klein (min)puntje is wel dat ik nu in mijn cut minder vet heb op mijn ribben en de riem dan erop drukt. Maar goed het is nog te doen. Dus nog steeds een aanrader.
 
Probeer, indien mogelijk, de riem zo te plaatsen dat deze tussen de onderste rib en boven de heup wordt geplaatst.
:thumbup:

En dat is dan inderdaad de uitdaging......merk onderin de squat dat de riem dan toch tegen de onderste (zwevende) rib (en nu ik erover nadenk alleen links) aanduwt. Is niet heel erg, maar levert een gevoelige plekje op.
 
En dat is dan inderdaad de uitdaging......merk onderin de squat dat de riem dan toch tegen de onderste (zwevende) rib (en nu ik erover nadenk alleen links) aanduwt. Is niet heel erg, maar levert een gevoelige plekje op.
Kan de riem nog iets losser? Dat zou het kunnen verhelpen. Anders is het schuiven totdat je zo min mogelijk last hebt van een gevoelige plek en tevens zo min mogelijk de rib voelt. De riem is wel overal even breed neem ik aan.
 
Ga op korte termijn een PLriem kopen.
Werk nu nog met mijn halterriempje uit de jaren '90, en dat is gewoon verre van ideaal.
Mijn enige eis is een snelsluiting welke je snel op een andere lengte in kan stellen zonder schroevendraaier.

Er blijven nu 2 opties over, beide aan het andere uiteinde van het spectrum.
Jou keuze..... of de optie die ik al had, een SBD :D (nu zal de SBD, gezien zijn hoge kwaliteit en dus (levens-)lange levensduur waarschijnlijk ook geen hoog bedrag aan afschrijving hebben per jaar, maar leg dat je vrouw maar eens uit!! ;))
En dat zware.... dat kan ik ook (nog) niet hahaha.... voorlopig gaat vanaf de 60kg die riem al om. Laat ze maar lekker lachen....
Maar niet zwaar kunnen squaten, en dan ook nog eens belt van E 220,- om je middel.....hmmmm :D

Nu moet ik aan de andere kant ook zeggen dat ik de mensen veel hoor zeuren over de prijs van een dure PL riem, ja, SBD is zeker een hoog bedrag voor een belt...... maar ik ken hobby hardlopers die meer dan dat bedrag IEDER JAAR aan alleen hardloopschoenen uitgeven! Over de kosten van mijn andere hobby's nog maar niet te spreken.....
Dus waar hebben we het eigenlijk over.

Ik heb je riem toegevoegd aan de opties, nu kan ik er weer 2 weken over verder peinzen.....
Bedankt voor je input! Je schoenen heb ik trouwens ook.
 
Kan de riem nog iets losser? Dat zou het kunnen verhelpen. Anders is het schuiven totdat je zo min mogelijk last hebt van een gevoelige plek en tevens zo min mogelijk de rib voelt. De riem is wel overal even breed neem ik aan.

Riem is inderdaad overal even breed. Losser kan wel, maar dan heb ik teveel ruimte en is het nut van de riem weg. Kan dan namelijk mijn buik niet meer goed tegen de riem uitdrukken. Blijft gewoon een beetje schuiven inderdaad, maar zoals ik al zei is het maar een klein puntje en kan ermee leven. :D
 
Ga op korte termijn een PLriem kopen.
Werk nu nog met mijn halterriempje uit de jaren '90, en dat is gewoon verre van ideaal.
Mijn enige eis is een snelsluiting welke je snel op een andere lengte in kan stellen zonder schroevendraaier.

Er blijven nu 2 opties over, beide aan het andere uiteinde van het spectrum.
Jou keuze..... of de optie die ik al had, een SBD :D (nu zal de SBD, gezien zijn hoge kwaliteit en dus (levens-)lange levensduur waarschijnlijk ook geen hoog bedrag aan afschrijving hebben per jaar, maar leg dat je vrouw maar eens uit!! ;))
En dat zware.... dat kan ik ook (nog) niet hahaha.... voorlopig gaat vanaf de 60kg die riem al om. Laat ze maar lekker lachen....
Maar niet zwaar kunnen squaten, en dan ook nog eens belt van E 220,- om je middel.....hmmmm :D

Nu moet ik aan de andere kant ook zeggen dat ik de mensen veel hoor zeuren over de prijs van een dure PL riem, ja, SBD is zeker een hoog bedrag voor een belt...... maar ik ken hobby hardlopers die meer dan dat bedrag IEDER JAAR aan alleen hardloopschoenen uitgeven! Over de kosten van mijn andere hobby's nog maar niet te spreken.....
Dus waar hebben we het eigenlijk over.

Ik heb je riem toegevoegd aan de opties, nu kan ik er weer 2 weken over verder peinzen.....
Bedankt voor je input! Je schoenen heb ik trouwens ook.

Ik ben trouwens ook heel erg tevreden over de quick release! Erg fijn om hem meteen los te kunnen knallen na een zware set.
 
Back
Naar boven