MuscleMeat

Zoete aardappel bereid bewaren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dunden

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
409
Waardering
76
Lengte
1m76
Massa
80kg
Ik maak de afgelopen dagen zoete aardappel uit de oven, en wil eigenlijk in een keer wat meer in de oven gooien vandaag. Maar is dit (bereid dus) een beetje te bewaren in de koelkast? Wil er dan voor een dag of 4 ingooien, is het nog te eten als je het dan in de magnetron terug opwarmt?
 
Aardappelen uit de oven zou ik meteen opeten, als je dit opnieuw opwarmt smaakt het nergens naar.
 
wat je dan beter kan doen is er puree van maken. Dat smaakt beter dan bereid bewaren.
 
Ik had me al voorbereid op het ergste maar heb ze even meegebakken en ze smaakte prima! Iets zachter en minder crispy dan vers uit de oven maar zeker te eten. Ik zou ze niet langer dan dit in de koelkast doen, dus 2 dagen is te lang. Maar een dubbele portie maken per keer kan dus prima.
 
Ik maak altijd eten voor een dag of vier. Alleen spijtig dat het de tweede dag telkens al op is :(
Is het geen optie om puree van te maken en in te vriezen? Geen idee of het te eten valt...
Of na drie dagen de aardappelen bakken met wat kruiden/groenten ipv gewoon opwarmen. Heeft het weer wat meer smaak?
 
Had het laatst 5 dagen staan in de koelkast en was nog prima te eten. Maar meestal 3 dagen max. en heeft een goede smaak.

Ik bereid het btw in een stoomoven
 
Hey Dunden, volgens dit artikel kun je het slechts 2 tot 3 dagen in de koelkast bewaren. Ik zou persoonlijk de boel pureren of in stukjes snijden en invriezen. Je kunt het dan 12 maanden bewaren en ieder moment van de dag makkelijk en snel in de magnetron of oven opwarmen.
 
Zoete aardappel is ook supersnel vers in de magnetron te maken, gaatjes erin prikken en 2x2/3 minuten in de magnetron (tussendoor even draaien). Daarna kan je de schil er zo afpellen.
 
Kan prima denk tot 5 dagen als het moet. Als het niet goed meer is worden de zoete aardappels plakkerig en je ruikt het ook wel.
 
Back
Naar boven