Fitness Seller

Zoete aardappels... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Iemand nog tips hoe je zoete aardappels kunt bereiden en smakelijker kunt maken?

Je kan ze gewoon kopen bij de Konmar trouwens!!!!!!!!! 8 euro nog wat voor 3 kilo...
 
Ik heb er laatst een tonijnsalade van gemaakt, het was best lekker. Gewoon koken, paar blikken tonijn erdoor , een uitje, wat zilveruien, augurk en een paar eitjes
 
hoelang kook je ze?
 
Weet er iemand trouwens hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten in 100 gram ZOETE aardappels zit?
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
het staat er niet bij hoor Frenkpie!


Deze link werd een tijd geleden gegeven hier (of B&F) en is beter: http://www.dekooktips.com/warenkennis/voedingsw/calorie.htm
Voedingswaarde per 100 gram:
(water, vet, eiwit en koolhydraten in grammen)

Joule
Water
Kcal.
Eiwit
Vet
Koolhd.
Zoete aardappel (bataat), rauw
439
72,8
105
1,7
0,3
24,3

Zoete aardappel, gekookt, zonder zout
439
72,8
105
1,2
0,3
24,3
 
Thanx :thumb:

ik vind die voedingswaardetabel van Snoopy, niet altijd kloppen. Lijkt wel of de getallen meerendeels geschat zijn..
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by f*cking ecto
Iemand nog tips hoe je zoete aardappels kunt bereiden en smakelijker kunt maken?

Je kan ze gewoon kopen bij de Konmar trouwens!!!!!!!!! 8 euro nog wat voor 3 kilo...

vind je ze niet lekker dan. moet je ze eens poffen in de magnetron..heerlijk
 
ik weet niet, kheb ze vrijdag gehaald :D, maar ik wist ff niet hoe je ze moet bereiden, en ja lekkere recepten zijn altijd welkom, he :D
 
heb je ze nog niet gegeten dan?
 
nope... ga ze vandaag proberen :p
 
en ben je r al over uit hoe je ze gaat klaarmaken?
 
koken denk ik, maar hoe lang zou je ze moeten koken?
 
ik eet ze ook sinds een weekje! Prima voedsel hoor... moest een beetje wennen aan de zoete smaak in het begin, maar nu vind ik het goed te eten! Ikzelf schil ze eerst dunnetjes en kook ze daarna in water... daarna een beetje peper en zout en klaar.

Door tonijn lijkt het me inderdaad ook lekker! Poffen in de magnetron... hmmm, sounds good!
 
en hoe lang kook je ze dan? :D
 
Goh, iedereen hier aan de zoete aardappel lijkt het!

Ik heb ze ong 10 dagen geleden voor het eerst gekocht (bij de Edah geloof ik). Het waren er 2. In de koelkast blijven ze lang goed, dus ik moet de 2e nog klaarmaken.

Ik heb ze in de oven gelegd in alu-folie en toen uit de schil gegeten met een likje boter erop. In de VS is dat een heel gebruikelijke methode om aardappels te bereiden en zo blijven de vitamientjes ook beter bewaard.

Espi
 
hmmm... klinkt lekker!! Vandaag is helaas mn rustdag, dus ik zal slechts een kleine hoeveelheid KH nemen in 1 maaltijd. Morgen ga ik ze in de oven doen.... :D
 
Het duurde wel veel langer voor ze gaar waren dan ik dacht.. dus moest ik de maaltijd wel bijna een uur uitstellen.

Misschien een ideetje om de aardappel eerst even zonder alu-folie een minuutje of zo in de magnetron voor te garen en daarna de oven in (bij mij een combinatie-magnetron)?

Espi
 
Back
Naar boven